• تیله بازی مدرن ؟ | نقد و بررسی Smash Hit

    screen4_3

    بعضی از بازی های رانر (Runner) با توجه به تکرار یک روند , خسته کننده اند .اما عنوان Smash Hit با به کار گیری المان هایی به سبک اندلس ران روحی دیگر دمیده است که بر خلاف بسیاری از عناوین این سبک ، تکرار خسته کننده نیست. درست است که به کار گیری یک سوژه بسیار ساده، محتوای اصلی این بازی است ولی وقتی درگیر آن می شوید متوجه خواهید شد تجربه ای متفاوت رو به روی شماست. Smash Hit بازی است که سبک Runner را به جلو میبرد , زاویه دید این بازی اول شخص (از نوع first-person perspective) میباشد . گرافیک این بازی در کنار محیط و اشیایی که از شیشه ساخته شده اند واقعا زیبا میباشد . این بازی یک بازی کاملا عادلانه در بازی های free to play میباشد. بنابراین شما میتوانید بگویید Smash Hit !

    Developer: Mediocre
    Genre: Action, Puzzle
    platform: Android, ios
    Release date: WW February 25, 2014

    گیم پلی :
    فقط چند لحظه طول میکشد تا مفهوم اصلی این بازی را درک کنید , شما در حال طی کردن تونل های پی در پی بلندی هستید که موانعی در راه شما ظاهر می شوند و تنها راه شما برای عبور از آنها پرتاب تیله است . اگر تیله های شما به یکسری از موانع خاص برخورد کنند , به تعداد تیله های سه تا اضافه میشود که این حتی به عنوان نمایشگر جان های باقی مانده شما هم میتواند عمل کند . اگر شما به هر شئ برخورد کنید از جان شما ۱۰ تا کم میشود (تعداد تیله ها) و اگر هم بدون تیله شوید یعنی باخته اید !

    gsmarena_002

    gsmarena_003

    دلیلی که smash hit موفق میشود این است که کنترلی ساده و موثر دارد و شما را وارد دنیایی زیبا میکند که دوست دارید در آن قدم بزنید . تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که جا های خاصی از صفحه نمایش را لمس کنید تا تیله ها پرتاب شوند . شما سیستم فیزیک این بازی را در مدت زمان بسیار کوتاه یاد می گیرد . بخش های مختلف بازی باعث میشود که انتظارات شما برآورده شود . مانع های شیشه ی شبیه به DNA و درهای شیشه ای و موانع متحرک شیشه ای , همگی به دنبال کم کردن جان شما هستند.

    gsmarena_004

    در این بازی تقریبا همه چیز قابل تخریب شدن یا نابود شدن می باشد، اما لازم نیست که تیله های خود را برای از بین بردن موانعی که نابود کردنشان مفید نیست , خرج کنید . شما جایی نیاز به تخریب کردن موانع دارید که بخواهند از جان شما کم کنند . این امر موجب که تیله ها را در جایی که باعث میشود پاور آپ های برای تیله ها بگیرید خرج کنید و تا جای ممکن جمع کنید . اغلب اوقات شما نیاز دارید که با هوشمندی و صرفه جویی تیله ها را پرتاپ کنید .
    کنترل بازی هم به دقت و خوب هست و مشکل کنترلی خاصی در این بازی وجود ندارد.

    gsmarena_005

    gsmarena_006

    گرافیک و صدا:
    گرافیک هنری و فنی این بازی در عین اینکه به ظاهر ساده می آید اما بسیار زیبا و تاثیر گذار است , به خصوص شیشه ها و شکستن موانع بسیار جالب و خوب کار شده اند , شاید این بازی را بتوان یکی از بهترین بازی های رانر در گرافیک نامید. از لحاظ اتمسفر و فضاسازی این بازی به خوبی در ایجاد محیطی متناسب با تم بازی , برآمده است .
    صدای شکستن موانع و پرتاب شدن تیله ها و بقیه صدا های موسیقی واقعا عالی هستند , به خصوص صدا گذاری شکستن اجسام واقعا خوب کار شده است .

    screen2_3

    screen3_42

    screen5_42

    خلاصه و نتیجه گیری :
    Smash hit با توجه به arcade-style بودنش ، تجربه ای خاص و متفاوت نسبت به سایر هم ژانر هایش ایجاد می کند و گیم پلی بازی فقط با چند تیکه شیشه و گلوله، آنقدر در هم می پیچد که هر لحظه اش بیانگر خلاقیت سازنده خواهد بود. این بازی در یک سرزمین اسطوره ای رخ میدهد و اما شبیه به Dorothy’s Oz نمیباشد , اجسام کرسیتالی و طبقه های شیشه ای , شکاف های بی پایان . در حین اینکه تیله پرت میکنید احساس می کنید که در یک قلمرو حرکت میکنید و این بسیار لذت بخش است . من خیلی دوست دارم که دنباله ای از این بازی را که توسط همین تیم ساخته بشود ببینم .
    این بازی یک بازی free to play میباشد اما شیوه ی قیمت گذاری بازی بسیار خوب و منطقی می باشد . شما حتی بدون اینکه یک ده سنتی پرداخت کنید می توانید از اول تا آخر بروید ! اما با پرداخت ۱٫۹۹ دلار میتوانید به قابلیت ذخیره ی ابری یا cloud saving و همچنین قدرت استفاده از چک پوینت ها را هم پیدا میکنید . نیازی به این نیست که شما نگران پرداخت درون برنامه ای در این بازی باشید , شما با پرداخت ۱٫٫۹ دلار دیگر نیاز به پرداخت هزینه ی دیگری برای این بازی نخواهید داشت .

    screen6_2

    ابتدا انتظارم از این بازی یک بازی معمولی رانر بود, اما بعد از بازی کردن به شدت تحت تاثیر این بازی قرار گرفتم .اگر دنبال تجربه ای جدید هستید که خیلی هم وقت گیر نباشد و همچنین در دنیایی جدید رخ می دهد , این بازی را امتحان کنید !

    نمرات :

    گرافیک:۸
    گیم پلی:۹
    موسیقی و صدا گذاری:۸
    جذابیت:۸

    امتیاز نهایی:۸٫۲

    نکات مثبت: گرفیک فنی و هنری قابل قبول، متفاوت با سایر هم ژانر ها، ایجاد ساختاری جدید، گیم پلی در گیر کننده بر خلاف ساده بودنش ، صدا گذاری قابل قبول ، فیزیک بازی به خوبی پیدا شده است.
    نکات منفی: بعید بدونم!

    (۱۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. میشه گفت یک نقد فوق العاده واسه یک بازی فوق العاده
    یکی از اولین بازی هایی بود که روی گوشیم نصب کردم
    البته این بازی از نظر من خوب بهینه سازی نشده چون مثلا خودم وقتی توی آیپادتاچ ۴ بازی میکردم درسته که گرافیک خیلی پایین میومد ولی فریم ریت هم به طور افتضاحی پایین میومد و تقریبا در اواسط بازی ، غیر قابل بازی کردن می شد ، از نظر من تنها مشکلش همینه وگرنه بازی فوق العاده ای هستش!

    (۱)(۰)
  2. آیدین پیرس

    شاید حرفی که میزنم باعث تعجب بشه ولی وقتی این بازی رو نصب کردم بعد یک ربع بازی پاکش کردم چون واقعا هیچ هیجانی به من نمیداد چند تا توپ داری که باید مانع ها رو باهاش بزنی که با پیشروی سرعتت و مانع ها سخت تر میشه!! البته این نظر شخصی من هستش و چیزی از ارزش های این بازی کم نمیشه با تشکر از نقد عالیتون

    (۱)(۲)