• آواز چرخ دنده ها | نقد و بررسی Gear.Club

    4

    با قاطعیت می توان گفت که سال ۲۰۱۳ سال عنوان های رانندگی درست و حسابی بوده و تاکنون هم بازی هایی نیامده اند که به خوش ساختی Real racing 3 و GT Racing 2 باشند. شاید به خاطر همین باشد که عنوان Gear.Club اینقدر به دل می نشیند و برای طرفداران سبک Racing شیرین تر از عسل است!
    Gear.Club آخرین بازی منتشر شده از استودیو Eden games که بر روی پلتفرم های iOS و اندروید است. این استدیو در گذشته با ساخت عناوین V-Rally و سری بازی های Test drive تجربه خوبی را در ساخت بازی در سبک رانندگی برای کنسول ها بدست آورده و حال سازندگان آن توانسته اند عنوانی موفق را بر روی اسمارتفون ها عرضه کنند و حس و حال رانندگی نسخه های به یاد ماندنی Need for Speed را به خوبی تقلید و ارائه کنند.

    Publisher: Eden Games
    Platform: Android , iOS
    Genre: Racing

    جزییات آشنایی مانند فلش های جهت نما در سطح جاده ها و Driver Aid به چشم می خورند و ماشین ها کنترل راحتی دارند. میزان تسلط بر روی فرمان و رانندگی را میتوان بنا بر سلیقه شخصی کم و زیاد کرد. پس رانندگان (چه واقعی چه گیمر!) نگران نباشند. سیستم کنترلی بازی از ترمز گیری گرفته تا دریفت و کم و زیاد کردن سرعت ماشین ها روان و جذاب است. یکی از نکات دقت سازندگان فیزیک ماشین ها در مسابقات است. مثلا اگر از جلو به ماشینی ضربه بزنید ماشین پایستگی خود را حفظ نکرده و ممکن است به صدمات جدی تری به ماشینتان منجر شود. هرچند که می توانید ماشین های خود را تعمیر کنید ولی پروسه مقداری زمان می برد.

    1

    12

    مسابقات رویداد های پر شور و هیجانی هستند که در کل چند دقیقه هستند. مسابقات سبک های مختلفی دارند و خسته کننده نمی شوند. هوش مصنوعی بازی به خوبی از آب درآمده و کار را برایتان راحت نمی کند. درآخر شما بیشتر سعی می کنید تا توانایی خود را در رانندگی در طول بازی افزایش دهید به جای اینکه پشت سر هم ماشین های بهتر را بگیرید. بخش Multiplayer بازی هم در بازی وجود دارد که عالی نیست ولی با داشتن لیگ های رانندگی و ghost runs تجربه بدی نیست. همانطور که اشاره شد ساختار و پایه Gear.Club حس و حال آشنایی را القا می کند. پس از خرید یک ماشین و گذراندن چند tutorial به داخل دنیای بازی پرتاب می شوید و پس از آن مسابقه است و مسابقه و باز هم مسابقه! در ابتدا شما با ماشین قراضه خود وارد دسته A1 شده و با گذراندن چند مسابقه و انجام برخی ماموریت ها و Challenge ها پولتان به خرید ماشین های دسته A2 می رسد و به همین شکل به دنیای ماشین های رویایی قدم می گذارید.

    8

    11

    طراحی محیط های بازی به خوبی صورت گرفته و شاهد جزییات و ظرافت خوبی در جاده ها و محیط ها و پس زمینه های بازی هستیم. محیط ها متنوع هستند و با افکت ها و نورپردازی خوبی مواجه هستیم. صدا ها کیفیت مناسبی دارند و موسیقی های بازی با تم آن هماهنگی دارند و عموما پرطنش و هیجان آور هستند. ماشین های بازی تقریبا خوب طراحی شدند. هر چند میتوانست بهتر از این هم باشد. برای قسمت های مختلف ماشین از قبیل بدنه و سیستم های داخلی شخصی سازی های متعددی وجود دارد و شاهد وجود تعداد قابل قبولی از برند های معروف و مدل های آشنایی از آن ها در بازی هستیم.
    شخصی سازی ماشین ها به سبک عنوان GT است و در یک گاراژ ماشین های خود را نگه داری و تعمیر می کنید و همچنین می توانید داخل ماشین ها را مشاهده و شخصی سازی کنید. صندوق ها را باز و بسته کنید. شما حتی می توانید خود گاراژ را هم برای افزایش ظرفیت آن آپگرید کنید.

    6

    9

    یکی از نکات مثبت بازی نبود هیچ گونه سیستم سوخت و انرژی ای در آن است و محدودیتی در زمان بازی خود ندارید و اگر همه ماشین های خود را سرویس نکرده باشید می توانید تا ساعت ها بازی کنید تا حدی که یا پای آن بیهوش شوید یا گوشیتان بیهوش شود!
    بازی همواره چیزی برای عرضه دارد و در آن بیکار نخواهید بود. به لطف این ریزه کاریی های مهم می توان گفت که Gear.Club از برترین های سبک Racing بر روی اسمارتفون ها می باشد و اگر به دنبال مدت ها سرگرمی هستید پیشنهاد می دهم که از آن نگذرید.

    2

    نمرات:

    جذابیت: ۹
    گرافیک: ۸٫۵
    گیم پلی: ۹٫۵
    صداگذاری: ۹

    نمره نهایی: ۹

    نکات مثبت: از برترین عناوین Racing، گیم پلی تمیز، عدم حضور سیستم های انرژی و …
    نکات منفی: گرافیک بازی در مقایسه با عناوین دیگر اندکی جای پیشرفت داشت، مولتی پلیر نصفه و نیمه

    (۲۳۰)(۲۶)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.