• آرزو های بزرگ مارول | نقد و بررسی Marvel: Avengers Alliance 2

    cw_launch_st

    گاهی به نظر می‌رسد که Marvel می خواهد که در همه ی سبک‌ها حداقل یک بازی ارائه داده باشد. حال کیفیت این بازی ها هرچه می‌خواهد باشد! می‌تواند مانند Marvel:war of heroes افتضاح باشد و یا می‌تواند مانند Marvel Future Fight بسیار جذاب و درگیر کننده باشد.این طور که معلوم است عنوان Avengers alliances این استدیوی معروف بازی سازی، فیلم سازی و… چیزی در بین این دو کفه ترازو قرار می‌گیرد. بیشتر بازی های Marvel به جز لایسنس بازی در یک چیز دیگر با هم تفاهم دارند؛ اینکه جدا از اینکه چگونه شروع می‌شوند بعد از مدتی ضعیف و خسته کننده می‌شوند. ممکن است با شروعی طوفانی همراه باشند ولی به مرور زمان باگ‌ها و نقاط ضعف بازی پر رنگ و پر رنگ تر می‌شوند. نسخه اولیه بازی با بالانس ضعیف قدرت شخصیت ها، مشکلات متعدد تقلب (cheating) در خود می‌تواند مثال خوبی برای این مهم باشد. به نظر می‌رسید که استدیو Marvel پس از مدتی دیگر کم آورد و عنوان را رها کرد… ولی در مورد Avengers alliances 2 نمی توان چنین چیزی را گفت.


    Publisher: Marvel Entertainment
    Developer: Offbeat Creations
    Platform: Android, iOS
    Genre: RPG
    Release date: March 30, 2016

    بازی در حال حاظر بسیار خوب و خوش ساخت است. سبک آن اکشن استراتیژیک است و برای طرفداران RPG هم مناسب است. مشکلات همچنان وجود دارند ولی حداقل امیدی برای بازی وجود دارد که از نسخه اولیه خود خیلی بهتر باشد. بازی هم در سمت مثبت و هم منفی پیش می‌رود و پشتیبانی Marvel تصمیم گیرنده آینده آن است. پولی کردن بازی جواب نمی‌دهد و همان سیستم Stamina برای این سبک ها بهتر است.
    چیزی که مرا نگران می‌کند این است که بازی در مقایسه با دیگر رقیبان خود بسیار سخاوتمندانه (!) رفتار می‌کند و با سیل عظیمی از وسایل رایگان و جایزه های متعدد و کمک‌های پولی روزانه در کل روز شما را می‌سازد و اگر به اندازه کافی وقت سر آن بزارید می‌توانید همه ی شخصیت‌ها و قدرت‌ها را آزاد کنید. بعد از تمام کردن هر مرحله بازی بر روی درجه سختی Normal می‌توانید آن را روی Hard بروید که دشوار تر است ولی با برنامه ریزی درست می‌توانید آن را هم پشت سر بگذارید.

    photo-2016-04-12-19-55-36

    هنوز مشکلات بالانس شخصیت ها وجود دارد و هنوز تعدادی هیرو در بازی هستند که به راحتی بقیه را پودر می‌کنند و برخی شخصیت ها هم زیر خط فقر قرار دارند و در آن دست و پا می‌زنند! ولی در مقایسه با عنوان اول تعداد آن ها بسیار کم شده است و تقریبا هر شخصیتی در بازی در کنار دیگران می‌تواند مفید واقع بشود و در آخر همه چیز به استراتژی درست بر می گردد. مشکلات مربوط به ranking نسخه اولیه که بسیار روی اعصاب بودند و به cheater ها میدان می‌دادند برطرف شده است و در کل بخش (PVP(player vs player بازی بسیار بهتر و سالم تر از آب در آمده است.

    photo-2016-04-12-19-55-44

    گیم پلی و سیستم مبارزه تغییر چندانی نسبت به نسخه اولیه نداشته به جز گرافیک بهتر و مبارزات بیشتر شبیه عنوان Puzzles and dragons شده اند. هیرو‌ها به دسته‌های گوناگون طبقه بندی شده اند که در بعضی دسته ها قوی و ممکن است در دیگری ضعیف باشند که یادآور Marvel pokemon می‌باشد.
    خوشبختانه قبل از مبارزه بازی به شما هشدار می‌دهد که چه نوع دشمنانی بر سر راه شما قرار گرفته اند و به شما فرصت انتخاب هیروها و طراحی استراتژی خودتان را می‌دهد. هر هیرو قابلیت‌های مخصوص خود را دارد و شما هر دفعه تعداد محدودی از آن ها را می‌توانید با خود ببرید و باید تصمیم بگیرید که چه کریستالی را به چه شخصیتی بدهید. این کریستال‌ها مانند یک جور bonus کار می‌کنند و در مبارزات به شما برتری می‌دهند. پس دست شما در نحوه مبارزات باز است و باید مراقب خیلی چیزها باشید. این پیچیدگی لذت بخش است و زمانی که کنترل گیم‌پلی دستتان آمد از آن بسیار لذت می‌برید چراکه تعداد بیشماری حرکات و ضربات متفاوت و جالب برای استفاده قرار گرفته که شما را درگیر خواهد کرد.

    photo-2016-04-12-19-55-57

    سیستم level up بازی کمی پیچیده است و در ابتدا شاید شما را اذییت کند ولی زمانی که قلق کار دستتان آمد مشکلی ایجاد نمی‌کند و تقریبا پس از هر مبارزه چیزی برای آپگرید کردن دارید. آپگرید های فراوانی برای هر شخصیت در بخش های مختلف وجود دارد که وفاداری بازی به سبک RPG و شخصی سازی های معروف آن را نشان می‌دهد.

    photo-2016-04-12-19-56-34

    سیستم‌های بیشماری در بازی حضور دارند و با قاطعیت می‌توان گفت که با یک بازی سطحی طرف نیستیم و مانند پیاز(!) لایه لایه است. در برخی مواقع یک سری باگ‌های بزرگی پیدا می‌شوند که ممکن است باعث crash بازی شوند و برخی هیروها به طرز مسخره‌ای همه چی تمام هستند و کم و کاستی ندارند. برخی اوقات هم به نظر می‌رسد که بازی کند شده و با افت فریم مواجه است اما روی هم رفته تجربه ای بسبار لذت بخش را به ارمغان می‌آورد.
    گرافیک و جلوه های تصویری در مقایسه با نسخه اولیه بسیار بهتر شده‌اند و جزئیات ریز و درشتی به آن اضافه شده است. طراحی شخصیت ها مناسب است ولی می‌توانست اندکی بهتر باشد. افکت‌ها هم جذاب هستند و در کل در بخش گرافیک Avengers alliances 2 به خوبی موفق شده است.
    در پایان باید اشاره کرد که عنوان Marvel Avengers alliances 2 توانسته ضعف های نسخه اولیه را برطرف کرده و با ارائه گیم پلی پیچیده و جذاب خود با گرافیک مناسب دوستداران سبک RPG را خوشحال کند.

    marvel-avengers-alliance-thor-1024x768

    نمرات:

    گرافیک:۸٫۷
    گیم‌پلی: ۸
    صداگذاری: ۸
    جذابیت: ۸

    نمره نهایی: ۸٫۲

    نکات مثبت: گرافیک خوب، یک RPG به تمام معنا، گیم پلی خوب و تعداد بیشمار ضربات و حرکات.
    نکات منفی: برخی باگ های شدید، هنوز عدم بالانس قدرت برخی هیرو ها به چشم می‌خورد.

    (۲)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.