• کوالکام بخاطر نقض پتنت از میزو شکایت کرد

    qualcomm_416x416

    کوالکام، بزرگترین شرکت سازنده چیپست و دارنده ی چندین حق ثبت در زمینه ی ارتباطات ۳G و ۴G ، به تازگی شکایتی را در پکن بر علیه کمپانی مطرح چینی، یعنی Meizo پر کرده است و در آن میزو را متهم به استفاده از پتنت ها و ابداعات کوالکام بدون در نظر گرفتن این شرکت کرده است. ادامه خبر را در اندرویدکده از دست ندهید.

    کوالکام به تازگی دریافته که باید بیشتر از ابداعاتش یا به بیان دیگر حق ثبت هایش در چین مراقبت کند، جایی که بزرگترین بازار تولید و فروش اسمارتفون را به خود اختصاص داده است. سال پیش بود که بخاطر متهم کردن چندین شرکت، مقامات چینی کوالکام را مجبور به پرداخت غرامت ۱ بیلیون دلاری کردند. از آن موقع به بعد، کوالکام بیشتر سعی کرده راه محافظه کارانه را در پیش گیرد و کمتر به تهمت زدن بپردازد. البته در کنار این قضیه روابط رسمی کوالکام با شرکت های دیگر هم افزایش یافت که دیگر نگران دزدی از ابداعاتش نباشد. این شرکت ها شامل لنوو، هوآوی، شیائومی و میزو می شدند، البته باید این نکته را ذکر کرد که کوالکام طی این توافق نام که به این چند شرکت این اجازه را داده که از برخی تکنولوژی هایش با مجوز استفاده کنند.
    حالا کوالکام مدعی شده است که میزو بدون اجازه رسمی و داشتن لیسانس موثق که حرکتی غیر قانونی شمرده می شود در حال استفاده از تکنولوژی های خاصی از کوالکام است و خواستار توقف آسیب بیشتر به اکوسیستم خود توسط میزو است و این شکایت را به صورت رسمی اعلام داشته است.
    کوالکام این ادعا را دارد که با میزو بخاطر مواردی خاص به میز مذاکره نیز رفته است ولی با اتفاق نیوفتادن این توافق انتظار داشته همکاری در این زمینه ها دیگر ادامه پیدا نکند ولی حالا میزو را درحال استفاده از تکنولوژی هایش آن هم بدون مجوز مشاهده می کند.
    البته مسئولین میزو نیز بیکار ننشسته اند و در مقابل کنش های کوالکام از خود واکنش نشان داده اند و طی یک بیانیه رسمی اعلام کرده اند که میزو همیشه سعی کرده است با کوالکام روابط نزدیکی داشته باشد و این مسئله شامل مشکلات پتنتی نیز می شود. میزو بیان کرده که همیشه خواستار حل این مشکلات از طریق مذاکره بوده است ولی اگر کوالکام بر سر میز مذاکره متقاعد نشده این حق را دارد که مشکل را به صورت قضایی و با پرکردن شکایت نامه حل کند.
    این مورد، جز آخرین مواردی است که شرکت های تولید کننده چینی یکی از دو طرف آن بوده اند. پیشتر نیز هوآوی سامسونگ را متهم به نقض حق ثبت کرده بود.

    (۰)(۰)

مطالب مرتبط

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.