• بی نصیب ماندن گوگل از بازار نرم افزارهای اندرویدی در چین

    Did-you-know-that-China-has-over-200-Android-app-stores-but-no-downloads-come-from-Google-Play

    بر هیچ کسی پوشیده نیست که کشور چین یکی از پرجمعیت ترین کشور دنیاست. بدون شک در چنین کشوری به راحتی میتوان از فروش نرم افزارها درآمد زیادی داشت چرا که تقاضا برای نرم افزار بسیار بالاست. متاسفانه کمپانی نامدار گوگل در کشور چین همچنان نمی تواند. از این کشور بزرگ استفاده خوبی داشته باشد. در کشور چین حدود ۲۰۰ برنامه استور برای دانلود نرم افزارهای اندرویدی وجود دارد و همین علت سبب شده که کاربران کشور چین بجای مراجعه به گوگل استور پلی به برنامه های دیگر مراجعه کنند. گویا گوگل پلی استور توان رقابت با ۲۰۰ برنامه استور کشور چین را ندارد و همچنان آمار بدست آمده از تعداد مراجعه کنندگان به گوگل پلی استور بسیار پایین است! در ادامه همراه وبسایت اندرویدکده باشید.

    بنا به آمار منتشر شده میتوان ثابت کرد که کاربران اسمارت فون های کشور چین علاقه زیادی به استفاده از گوشی های هوشمند اندرویدی دارد. حدود ۷۵ درصد کاربران کشور از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند و همین عامل نشان دهنده محوبیت بالای این سیستم عامل نسبت به سایر رقبا می باشد. محبوبیت بالای این محصول فضای بسیار خوبی را برای سازنده سیستم عامل اندروید یعنی گوگل فراهم می کند که بازار فروش و درآمد خود را بیشتر کند. خوشبختانه یا متاسفانه در کشور چین نزدیک ۲۰۰ برنامه برای دانلود نرم افزارهای اندروید و بازی های این سیستم عامل وجود دارد که اجازه نمی دهند نرم افزار گوگل پلی استوربه خوبی در این کشور فعالیت کند. علت شکست گوگل پلی استور نسبت به سایر رقبا هنوز به طور کامل مشخص نیست ولی گویا مردمان چینی علاقه چندانی به استفاده از گوگل پلی استور ندارند. متاسفانه ی خوشبختانه برنامه های دانلود نرم افزار در کشورچین روز به روز پیشرفت می کنند و همین باعث می شود که روز به روز کمپانی گوگل از بازار ارزشمند چین بی بهره بماند.

    در میان صدها فروشگاه برنامه های سیستم عامل اندروید، برنامه هایی همچون ۳۶۰ Mobile Assistant, Myapp, و Baidu Mobile Assistant از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. نرم افزار Mobile Assistant360 که توسط کمپانی Quihoo Software مدیریت می شود، بنا به آمار منتشر شده روزانه حدود ۴۰۰ میلیون کاربر دارد. نرم افزار Myapp نیز توسط کمپانی Tencen طراحی و مدیریت می شود (سازنده نرم افزار WeChat) که روزانه نزدیک ۱۱۰ میلیون کاربر دارد. همچنین نرم افزار Baidu توسط یکی از بزرگترین موتورهای جست و جو گر کشور چین طراحی و تولید شده است که این آمار کاربران این نرم افزار منتشر نشده است.

    کمپانی گوگل هنوز هم به فکر وارد شدن به بازار کشور چین است ولی همچنان در این راه ناکام مانده است. اما کمپانی اپل بخاطر سیاست های خود و سختگیری های بسیار زیاد درباره سیستم عامل ios، رقبای این اپ استور برای رسیدن به این موفقیت همچنان ناکام هستند و این کمپانی اپل است که در بازار چین جز محبوبترین برنامه های استور است. طبق آمار منتشر شده حدود ۶۵ درصد کاربران سیستم عامل ios برنامه های خود را به صورت مستقیم از اپ استور کمپانی اپل دانلود می کنند و بقیه کاربران به صورت غیرقانونی از برنامه های موجود در این کشور اقدام به دانلود نرم افزارها می کنند. پس از کشور آمریکا کشور چین به دلیل استفاده ۶۵ درصد از کاربران ios از برنامه اپ استور، این کشور را به جایگاه دوم در جهان رسانده است. شایان به ذکر است که کشور بزرگ چین از نظر درآمد از ساخت و توسعه برنامه های سیستم عامل ios جز سومین کشور دنیا است. موفقیت کمپانی اپل در بازار چین روز به روز بیشتر و بیشتر می شود و این در حالی است که کمپانی گوگل روز به روز کاربران چینی گوگل پلی استور را از دست می دهد.

    در میان میلیون ها نرم افزار، بخش بازی یکی از محبوبترین دسته های نرم افزاری محسوب می شود. بنا به آمارهای قابل دسترس، گیمرهای چینی به صورت میانگین هر سه روز اقدام به نصب یک بازی جدید می کنند. این نشان دهنده علاقه بسیار بالای چینی ها به بازی های موبایل است. می توان از این آمار متوجه شد که چینی ها فقط بازی های Clash Of Titans / Candy Crush را تجربه نمی کنند و همیشه به دنبال بازی های جدید می گردند.

    با وجود استفاده ۷۵ درصد کاربران از سیستم عامل اندروید و محبوبیت بازی ها و نرم افزارها در کشور چین بی شک کمپانی گوگل قید این کشور را نخواهد زد چرا که در صورت ورود به این بازار بخش بسیار بزرگی از درآمد سیستم عامل اندروید به کشور چین باز خواهد گشت. با این حساب باید منتظر رقابت سرسخت و نفس گیر گوگل پلی استور با سایر رقبای نرم افزارهای استور در کشور چین باشیم.

    دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ آیا سیاست های کمپانی گوگل در کشور چین تغییر خواهد کرد؟ گوگل چه تصمیماتی برای ورود به بازار بزرگ چین خواهد گرفت؟ دیدگاه های شخصی خودتان را با دیگر کاربران وبسایت اندرویدکده در میان بگذارید.

    (۲)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.