• رقابت زیر نور خورشید؛ بررسی صفحه نمایش های iPhone 6s،S7 Edge،HTC 10،G5

    phpjvtw7z

    خورشید تقریبا ۱۵۰ میلیون کیلومتر با ما فاصله دارد یا اگر بخواهیم آن را به شکل دیگری بیان کنیم می توانیم بگوییم که اگر با سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنیم ۷۵ سال طول خواهد کشید تا به خورشید برسیم، پس با این اوصاف اگر همین امروز ماشینی بسیار قدرتمند تهیه کنید هم احتمال رسیدن شما به آن جا بسیار کم خواهد بود. ولی ستاره ای با این فاصله به چالش اصلی برند های موبایل شده است. با ما ادامه خبر را در اندرویدکده دنبال کنید.

    نکته ای که میخواستیم به آن اشاره کنیم این است که این فاصله بسیار زیاد بین ما و ستاره دوست داشتنیمان نیز نتوانسته از تحقیر شدن صفحه نمایش گوشی های هوشمند گران قیمتمان جلوگیری کند. حالا هم که تابستان است و خورشید در آسمان بسیار درخشنده ظاهر می شود بیش از قبل این مشکل به چشم می آید و ما را آزار خواهد داد.

    ما این موضوع را بیان نمی کنیم که شرکت های سازنده موبایل به این موضوع توجه نداشته اند یا راجع به آن تصمیمات مهمی اتخاذ نکرده اند ولی بازهم با این اوصاف نتوانسته اند کاری چندانی بابت این مسئله بکنند. بالاترین روشنایی صفحه نمایش ها بین پرچمدار ها است که چیزی در حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ نیت است، که می توان آن را در بهترین حالت یک نه چندان بد دانست و به هیچ وجه نمی توان به آن نمره قابل قبول داد. البته این مسئله بین دستگاه های پرچمدار صدق می کند و در اسمارتفون های دیگر این روشنایی به مراتب پایین تر نیز هست. اطلاعاتی که تا اینجا به شما دادیم را در ذهن خود نگه دارید و بیایید با این پس زمینه به سوی سوپر گوشی هایی که در چند وقت اخیر معرفی شده اند برویم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که آیا این اسمارتفون ها توانسته اند تغییر چندانی در مورد این مسئله ایجاد کنند یا نه. وارد میدان نبردی می شویم که ۴ پرچمدار قدرتمند را درون خود دارد؛ iPhone 6s،Samsung Galaxy S7 Edge،HTC 10 و LG G5a، بهترین بهترین ها و قدرتمند ترین قدرتمند ترین ها.

    Size and tech Resolution Maximum brightness measurement
    Apple iPhone 6s 4.7″ IPS LCD 750 x 1334 px

     

    554 nits
    Samsung Galaxy S7 edge 5.5″ Super AMOLED 1440 x 2560 px

     

    493 nits
    HTC 10 5.2″ S-LCD 5 1440 x 2560 px

     

    375 nits
    LG G5 5.3″ IPS LCD 1440 x 2560 px

     

    816 nits

     

    حالا که این موضوع برای ما مشخص شد که تاکنون اسمارتفونی بدست ما نرسیده است که نمره قبولی زیر نور خورشید را بدست بیاورد، به سوی این پرچمداران می رویم تا بفهمیم کدام یک از بقیه بهتر و عملکردش زیر نور خورشید قابل قبول تر است.

    بگذارید با غول درون میدان شروع کنیم، LG G5 با روشنایی خیره کننده خود یعنی ۸۱۶ نیت همه ی توجهات را به سوی خود آورده است. این مقایسه و اندازه گیری ها در محیطی کاملا تحت کنترل انجام شده است و باید این موضوع را بیان کنیم که محیط هایی که ما همیشه دستگاه هایمان را تست می کنیم همانند محیط بیرون عمل نمی کنند زیرا در بیرون از محیط های ما ،فضای آزاد وجود دارد که متغیر های بی شماری در آن لحظه به لحظه تغییر می کنند.

    یکی از مشکلاتی که LG G5 با آن مواجه است خود صفحه نمایش است که در بازتاب نورخورشید مشکلاتی از خود نشان می دهد و با توجه به این مسئله، روشنایی این دستگاه که تا بالای ۸۰۰ نیت نیز رفته است به کمکش نخواهد آمد.
    2

    همانطور که مشاهده کردید، از پایین و بدترین عملکرد زیر نور خورشید شروع کردیم و آهسته به سمت بالا حرکت می کنیم و مقصد بعدیمان نیز HTC 10 است، جایی که وضعیت کمی بهتر است، ولی نه خیلی. نمایشی که HTC 10 با نمایشگر ۳۷۰ نیتی اش در معرض عموم و زیر نور خورشید قرار می دهد بسیار قابل تقدیر است ولی هنوز نمره قابل قبولی ندارد. به راحتی می توان گفت کمپانی HTC طی سال ها در این بخش پیشرفت بسیار کم یا هیچ پیشرفتی نداشته است.

    و برنده های این قسمت…..

    با پشت سر گذاشتن آن دو گوشی، با دو پرچمدار دیگر با شما هستیم که برنده های بی چون و چرای مسابقه ما هستند. این دو دستگاه iPhone 6s و Galaxy S7 Edge هستند. بر روی کاغذ، Galaxy S7 Edge روشنایی کمتری به نسبت iPhone 6s دارد ولی با چند حقه نرم افزاریه زیرکانه توانسته در عمل خودش را به آیفون برساند. خیلی مطمئن نیستیم که این حقه چیست ولی می توان حدس زد که این تقویت در زمینه های کنتراست و رنگ ها صورت گرفته و آن ها تقویت شده اند. کارهایی که سامسونگ به صورت نرم افزاری بر روی دستگاهش انجام داده کاری کرده که تصاویر تفاوت زیادی با واقعیت خود در زمینه رنگ ها داشته باشند ولی به قدری چشم نواز و قدرتمند زیر نور باشند که نخواهیم این تغییرات را عوض کنیم. در سمت دیگر و iPhone 6s می توان گفت این دستگاه با توازن عالی و رنگ های طبیعی توانسته صفحه نمایش قدرتمندی را آماده سازد.

    به طور کلی با یک برآورد ساده می توان گفت که iPhone 6s و Samsung Galaxy S7 Edge با اختلاف از دو دستگاه دیگر جلوتر هستند و این رقابت را برده اند ولی به طور کلی هنوز زیر نور خورشید عملکرد قابل قبولی ندارند.

    و بالاخره به پایان مقاله می رسیم و همانطور که پیش بینی کرده بودید نتیجه این گونه است؛ پرچمدار های سامسونگ و اپل بازهم از رقبا پیشی گرفته اند ولی به طور کلی اگر به مسئله نگاه کنیم می بینیم که هنوز عملکرد دستگاه های هوشمند زیر نور خورشید تعریفی ندارد و شرکت ها نیز پیشرفت قابل توجهی در این زمینه نداشته اند. در کنار این نتیجه گیری ها دیدیم که سامسونگ همانند همیشه توانسته چند حقه هوشمندانه به کار بگیرد تا مسیر پیشرفتش را هموار تر سازد و بخاطر این عملکرد باید به این کمپانی آفرین گفت. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که دو کمپانی بزرگ HTC و LG بار دیگر نیز ناامید کننده ظاهر شدند و به نظر می رسد دیگر توان رقابت در این بازار را ندارند و فاقد خلاقیت های لازم هستند. بررسی های تخصصی بیشتر را در اندرویدکده دنبال کنید.

    (۴)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.