• کم رنگ تر از همیشه | نقد و بررسی Assassin’s creed identity

    9

    از دوران باستان همواره رسم بر این بوده که طرفداران این سری بازی عجیب غریب هر سال یک عنوان جدید یا یک اپیزود جدید از این بازی بدون انتها را خریداری کنند. یک سری باگ ها در همه ی نسخه ها وجود داشته و پای ثابت این عنوان است. مثل معلق ماندن در هوا، پرتاب شدن به آسمان بعد نابود شدن کشتی و غیره ولی طرفداران این بازی، سرسخت تر از این حرفا بودند و نگذاشتند نسخه کپی این بازی کمبودی داشته باشد!

    Publisher: Ubisoft
    Developer: Ubisoft Blue Byte
    Genres: Action role-playing game, Stealth game
    Platforms: Android, iOS
    Release date: 18 May 2016

    1

    آخرین اپیزودی که از این بازی مطرح شده چیزی نیست جز identity ، در نگاه اول با بازی نسل بعدی برای اسمارت فون ها همراه هستیم ولی وقتی نیم ساعت از عمر بازی بگذرد و شور و اشتیاق جوانی فروکش کند می‌بینیم که بازی معنی خاصی ندارد و باز هم آبکی است.

    بازی از جایی شروع می‌شود که مرحله اول بازی شروع می شود! بله، بازی دارای داستان یکپارچه ای نیست و در قالب مراحل مختلفی دنبال می‌شود. حتی صداگذاری برای شخصیت های اصلی و فرعی وجود ندارد که از همان اول توی ذوق می‌زند. داستان بازی عبارت است از یک متن سه خطی که در ابتدای هر مرحله بازی به عنوان یک بهانه برای وجود داشتن آن مرحله نوشته شده است. برای شروع یک مرحله بازی شما از بین چند اساسین موجود یکی را انتخاب کرده و ادامه می‌دهید و برای آزاد کردن مرحله بعدی باید مقدار XP مناسبی بدست آورید. دیگر نبرد بین تمپلار ها و اساسین ها برای توازن و تعادل بر جهان معنایی ندارد و سازندگان تصمیم گرفته اند که داستانی سه خطی بی دردسر تر است.

    2

    سیستم گیم‌پلی بازی ساده شده سیستم کنسولی آن در اساسین های اولیه است. مبارزات بسیار آسان است و تعداد زیادی انتخاب هم برای نوع ضربه وجود ندارد. سیستم دفاع و ضد حمله که بازی با آن شهرت پیدا کرده جایی در این عنوان ندارد. پارکور در بازی بسیار روان است و حرکات آشنا هستند ولی به قیمت این که قسمت پارکور بازی اتوماتیک شده و کلا شما لازم است نقطه ای را روی صفحه مشخص کرده،به عقب تکیه دهید و دو دست خود را در مو ها و اگر نبود در ابرو هایتان فرو ببرید. چونکه بازی همه ی کارها را برایتان انجام خواهد داد. آزادی عمل شما در ناحیه کوچکی از نقشه هر مرحله محدود می‌شود. البته برخی قسمت های اضافه شده قابل تقدیر در بازی, سیستم شخصی سازی (customization) است که قبل از شروع مراحل نوع لباس و وسایل جنگی خود را انتخاب می کنید ولی بازی در کل فاقد نوآوری و نکته ای جدید است.

    4

    5

    گرافیک و موسیقی بازی از معدود نکات مثبت بازی است که حرفی برای گفتن دارد. گرافیک بازی از بهترین گرافیک های ارائه شده بر روی اسمارت‌فون ها می‌باشد و بسیار زیبا است. طراحی location های عنوان های اولیه و ماندگار این بازی مانند فلورانس و باسیل و غیره بسیار عالی انجام گرفته و موسیقی متن بازی هم دل‌نشین است. باگ های گرافیکی خیلی کم شده و مشهود است روی این قسمت از بازی تمرکز ویژه ای شده است. این بازی سیستم بالایی می خواهد و برای اجرای آن نیازمند اتصال دائم به اینترنت هستید (همراه …!) و دیتا بازی را هم بهتر است از داخل بازی دانلود کنید تا بصورت یک فایل جدا. طراحی شخصیت ها روی هم رفته خوب انجام شده اند و کاراکتر ماندگاری مانند Ezio خدا بیامرز در آنها به چشم می‌خورد.

    6

    7

    8

    در آخر این اپیزود از عنوان assassin’s creed نه اولین و نه آخرین آن خواهد بود. برای اجرای روان آن بر اسمارت فون سازندگان مجبور بودند تا بسیاری از قسمت های اساسی بازی مانند کات سین ها، سیستم پارکور و مبارزه، دنیای آزاد واقعی و بسیاری مانند این ها را حذف کنند و نتیجه هم تبدیل شد به identity. عنوانی کم رنگ تر از همیشه

    نمرات:

    گرافیک: ۹
    گیم پلی: ۷٫۵
    صداگذاری: ۷ (به لطف موسیقی بازی)
    جذابیت: ۸

    نمره نهایی: ۸

    نکات مثبت: گرافیک با جزییات بالا , موسیقی متن جذاب , شخصی سازی مناسب کاراکترها , بخش هایی از گیم پلی و پارکور , شخصیت ها و لوکیشن های ماندگار عناوین اصلی
    نکات منفی: داستان بی سر و ته و آبکی , مبارزات آسان و بدون چالش , سیستم خودکار پارکور , عنوانی که میتوانست بهتر باشد.

    (۴۶)(۲)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.