• آمار فروش اسمارت فون ها در کشور چین

    ac

    محصولات کمپانی اپل در کشورهای زیادی محبوبیت بسیاری دارند و همین باعث شده است تا اپل، معتبرترین برند اسمارت فون در سراسر جهان باشد. اکنون، گزارش جدیدی منتشر شده است که جزییات مربوط به واردات اسمارت فون های خارجی به بازار چین را شرح می دهد. بر اساس این گزارش و آمار، در رتبه نخست کمپانی اپل قرار دارد. آن ها موفق شده اند تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه آیفون را در پر جمعیت ترین کشور جهان به فروش برسانند. به شما پیشنهاد می کنیم تا در ادامه با بخش خبری وبسایت اندرویدکده همراه باشید.

    همیشه و با توجه به جمعیت کشور چین، یکی از مهم ترین کشورهای جهان در بازار اسمارت فون ها می باشد. کمپانی های سازنده گجت های الکترونیک و اسمارت فون ها هم سعی بر این دارندتا محصولاتشان را در این کشور به فروش برسانند که موفقیت در این امر، موفقیت کلی را برایشان در بر دارد. همین باعث می شود تا تمرکز خاصی را بر روی بازار کشور چین بگذارند. اتفاقی که از سوی اپل نیز افتاد و این کمپانی در سال های گذشته همیشه موفقیت های زیادی را در بازار چین به دست آورده است. ضمن اینکه با ساختن اپل استورهای مختلف و همچنین تبلیغات فراوان در این کشور، به برند محبوبی در این کشور تبدیل شده اند و موفقیت های زیادی در آن به دست آورده اند.
    اکنون قصد داریم به این آمار منتشر شده از فروش اسمارت فون ها در بازار کشور چین بپردازیم که به سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی یعنی اول ماه ژانویه تا پایان ماه مارس اختصاص دارد. در این لیست، کمپانی اپل در جایگاه نخست قرار دارد. آن ها حدود ۱۳٫۵ میلیون آیفون را در بازار چین وارد کرده اند. مطابق انتظار، در جایگاه بعدی کمپانی سامسونگ قرار دارد. البته سامسونگ فاصله بسیار زیادی با کمپانی اپل دارد و به سختی خواهد توانست در سال آینده، فاصله خود را با اپل کم کند. سامسونگ ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار اسمارت فون از سری گلکسی را به کشور چین وارد کرده اند. این عدد تقریبا نصف اپل می باشد که فاصله بسیار زیادی است.
    اما پس از اپل و سامسونگ در بسیاری از بازارها توانسته اند خود را از سایر برندها جدا کنند، سایر کمپانی ها با اعداد بسیار کم تر از اپل و سامسونگ قرار دارند. در ربته سوم، شرکت اچ تی سی از تایوان است که تنها ۳۰۰ هزار اسمارت فون را به بازار چین وارد کرده است. در رتبه بعدی و چهارم، مایکروسافت قرار دارد. آن ها توانسته اند تا ۲۰۰ هزار اسمارت فون را در بازار چین به فروش برسانند. البته در جایگاه های بعدی نیز رقابت سختی میان سایر برندها شکل گرفته است و تمامی آن ها با فاصله بسیار کم، در جایگاه های بعدی قرار دارد. این برندها ال جی، سونی و موتورولا هستند که هر کدام ۱۰۰ هزار اسمارت فون را در بازار چین به فروش رساندند.

    اما آماری که تا کنون با هم مرور کردیم، تنها به برندهای خارجی که در بازار چین سرمایه گذاری کرده اند و به موفقیت هایی رسیده اند اختصاص داشت؛ اما این گزارش به برندهای چینی و فروش آن ها نیز اشاره دارد. در میان برندهای داخلی، رقابت بسیار داغ تر و فشرده تر از برندهای خارجی است.
    در صدر آن ها، هواوی جای دارد که فروش ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار را تجربه کرده است که فاصله اندکی با سایر برندهای اسمارت فون دارد. در رتبه دوم، ما کمپانی اوپو را مشاهده می کنیم که توانسته ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اسمارت فون را در کشور خودش به فروش برساند. در جایگاه سوم، بی بی کی جای دارد؛ آن ها موفق به فروش ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دیوایس در بازار داخلی چین شده اند که آمار بسیار خوبی است. پس از بی بی کی، شیائومی دیده می شود. آن ها ۸ میلیون اسمارت فون را به فروش رسانده اند. پس از شیائومی کمپانی کول پد با فروش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند قرار دارد. بعد از آن ها جیونی است که ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار اسمارت فون را به دست مشتریان رسانده اند. پس از برند جیونی، کمپانی میزو دیده می شود که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار اسمارت فون را در بازار کشورش فروخته است. در رتبه هشتم نیز زد تی ای است که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اسمارت فون را به فروش رسانده است.

    اما اکنون قصد داریم تا آمار مجموع تولید و واردتات کشور چین در بازار اسمارت فون های سه ماهه اول سال جاری میلادی را بررسی کنیم. در مجموع، ۷۹٫۳ درصد بازار اسمارت فون های این کشور در اختیار سازندگان داخلی است که در مجموع ۸۳ میلیون اسمارت فون را در سه ماه ژانویه، فوریه و مارس به فروش رسانده اند. با این حساب، ۲۰٫۷ درصد از مجموع بازار نیز در اختیار سازندگان خارجی است که مجموع اسمارت فون های فروخته شده آن ها در کشور چین به عدد ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دیوایس می رسد. اما نکته جالب اینجاست که تولید کنندگان خارجی که در بازار چین سرمایه گذاری کرده اند، با افت فروش بسیاری رو به رو شده اند که نشان از رشد صنعت اسمارت فون کشور چین دارد. زیرا آمار فروش آن ها با کاهش ۳۵٫۵ درصدی نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۵ رو به رو شده است. همچنین نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نیز با کاهش ۱۷٫۵ درصدی رو به رو شده اند.

    اما باز هم با وجود کاهش چشم گیر فروش اسمارت فون های خارجی در بازار چین، باز هم ما شاهد افت و کاهش در تولید اسمارت فون های چینی بوده ایم. تولید کنندگان داخلی و وارد کنندگان خارجی در سه ماه اول سال جاری میلادی، حدود ۱۰۴ میلیون و ۷۰۰ اسمارت فون به فروش رسانده اند. این آمار با کاهش بسیاری نسبت به سال گذشته و در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ به رو شده اند که این کاهش، ۱۱٫۲ درصد می باشد.
    اما نکته جالب توجه اینجاست که با این وجود، باز هم شاهد رشد بازار اسمارت فون ها در کشور چین نسبت به سال گذشته میلادی در همین بازه زمانی بوده ایم که با افزایش ۲۰٫۱ درصدی مواجه شده است که نشان می دهد هنوز هم بازار اسمارت فون های چین می تواند پیشرفت کند.
    اما در مجموع و نتیجه گیری نهایی، باید بدانیم که بازار کشور چین نقش بسیار پررنگی در فروش جهانی اسمارت فون ها در سراسر جهان دارد. زیرا در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ۳۳٫۸ درصد از کل فروش اسمارت فون های جهان را به دست آورد و در تمامی کشورهای جهان، جایگاه نخست را در اختیار داشت که نشان از اهمیت این کشور و جمعیت بسیار آن برای برندهای معتبر جهانی دارد.

    (۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.