• پرچمداری برای دنیای میان رده ها|نقد و بررسی Xperia T3 (قسمت سوم)

    01.1

    نقد و بررسی Xperia T3|اختصاصی اندرویدکده

    اگر یادتان باشد، اواسط ماه خرداد بود که سونی از گوشی میان رده جدید خود یعنی Xperia T3 پرده برداشت.این گوشی هوشمند طرفداران زیادی پیدا کرد و با اینکه در در روز های اولیه انتشار آن در ایران، قیمتی نجومی داشت باز هم به فروش بالایی دست یافت.اگر از طرفداران گوشی های سونی باشید مسلما از مشخصات این گوشی اطلاع دارید اما بیایید کمی تخصصی تر با Xperia T3 برخورد کرده و همه چیز را موشکافانه بررسی کنیم.

    نکته:نقد و بررسی Xperia T3 دارای سه قسمت می باشد که قسمت اول را در اینجا، قسمت دوم را در اینجا و قسمت سوم را در همین مطلب می توانید بخوانید.
    در ادامه خواننده قسمت سوم این نقد و بررسی باشید.
    سخت افزار
    Xperia T3 از یک چیپست چهارهسته ای Cortex A7 بهره می برد که فرکانس پردازنده مرکزی آن برابر ۱٫۴ گیگاهرتز است.چیپست Snapdragon 400 این گوشی از یک پردازنده گرافیکی Adreno 305 پشتبانی می کند که قبلا نظیر آن را در Xperia T2 دیده بودیم.
    01
    باید اذعان کنیم که سخت افزار این گوشی واقعا فوق العاده است و برای انجام کارهای روزمره هیچ مشکل و یا نقصی ندارد.شاید بهتر بود که سونی در این گوشی مانند Xperia SP از یک پردازنده گرافیکی Adreno 320 استفاده کند اما به دید سونی، این انتظار زیادی است و کاربران باید به Adreno 305 بسنده کنند.
    در مجموع عملکرد سخت افزاری این گوشی در حالت مطلوبی قرار دارد، به طوری که کاربران را کاملا راضی نگه می دارد و هیچ گاه آن ها را از خرید خود پشیمان نخواهد کرد اما نباید انتظار داشته باشید که تمامی بازی های موجود بر روی این گوشی اجرا شود!
    حافظه
    Xperia T3 از یک حافظه داخلی ۸ گیگابایتی بهره می برد که تنها حدود ۴٫۹۱ گیگابایت آن در اختیار کاربر است اما به لطف وجود شیار microSD می توان این حافظه را تا ۳۲ گیگابایت افزایش داد.
    02
    حافظه رم قرار گرفته بر روی این گوشی همانند بسیاری از اسمارتفون های میان رده دیگر برابر یک گیگابایت است که سیستم عامل روان و تقریبا بدون نقصی را در پیش چشمان کاربر ظاهر می سازد.

    راه های ارتباطی
    03
    گوشی Xperia T3 از تمامی راه های ارتباطی مانند بلوتوث نسخه ۴، NFC و Edge بهره می برد و نکته مثبت Xperia T3 در این بخش قابلیت ۴G می باشد که بیشتر شرکت ها همانند سامسونگ در اسمارتفون های میان رده خود قرار نمی دهند.در زیر می توانید برخی از راه های ارتباطی این گوشی را بخوانید:

    • ۴G
    • Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA , Wi-Fi hotspot
    • A-gps
    • بلوتوث نسخه ۴
    • NFC
    • DLNA
    • و…

    امکانات
    شاید انتظار زیادی باشد اما ما توقع داشتیم که سونی این گوشی هوشمند را با گواهینامه مقاومت در برابر آب عرضه کند ولی سونی با بیجا خواندن این انتظار ما تصمیم گرفته که تمامی امکانات Xperia T3 را در دوربین خلاصه کند که تمامی آن ها را در بخش “دوربین” بررسی کردیم.
    نرم افزار
    04
    سیستم عامل Xperia T3 اندروید نسخه ۴٫۲ می باشد که با پشتیبانی سونی، چند هفته پیش آپدیت اندروید ۴٫۴ نیز برای این گوشی به بازار آمد.رابط کاربری این گوشی بسیار ساده و زیبا می باشد که در کنار سخت افزار قدرتمند و جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید(بعد از اندروید ۵) رابط کاربری روانی را به نمایش می گذارد.

    جمع بندی
    05
    با تمام نکات مثبت و منفی که در مورد Xperia T3 ذکر کردیم، همانطور که خودتان متوجه شده اید Xperia T3 یک گوشی ایده آل و ارزشمند است که می تواند کاربران را از هر نظری راضی نگه دارد و پشیمانی به بار نیاورد.Xperia T3 با توجه به امکانات خوبی که دارد و البته نسبت به قیمت شایستگی این را دارد که با استقبال خوبی روبرو شود و مورد انتخاب خریداران قرار گیرد.شاید به همین علت هم بود که نام آن را “پرچمدار دنیای میان رده ها” قرار دادیم!
    قسمت سوم نقد و بررسی Xperia T3 را در بالا خواندید اما اگر می خواهید دو قسمت قبلی این مقاله را نیز مطالعه کنید، اینجا کلیک کنید.

    (۵)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.