• پرچمدار پرچمداران|نقد و بررسی Xperia Z3 (قسمت اول)

    1245

    اگر در جریان تولید گوشی های هوشمند باشید می دانید که همین جند وقت پیش پرچمدار سری Z گوشی های سونی عرضه شد. سونی با عرضه Xperia Z3 مشکلات نسل قبلی گوشی های خود را تقریبا حل کرد.این پرچمدار در همان روز های اول انتشار مورد استقبال قرار گرفت و رکورد خوبی در فروش جهانی ثبت کرد.

    این پرچمدار جزء گران قیمت ترین گوشی های هوشمند محسوب می شود و پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید گوشی هوشمند دارید، حتما این نقد و بررسی را بخوانید.
    طراحی و ظاهر
    همانطور که می دانید، گوشی های سری Z سونی اگر بهترین طراحی را نداشته باشند، بی شک جزء بهترین ها در این بخش قرار می گیرند.Xperia Z3 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با یک طراحی دلچسب و زیبا همراه شده تا بتواند نگاه های زیادی را به طرف خود جلب کند.
    08
    در نگاه اول متوجه خواهید شد که Xperia Z3 نسبت به نسل پیشین خود یعنی Xperia Z2 تغییر زیادی نداشته اما همین تفاوت های ریز باعث شده تا Xperia Z3 در بخش طراحی بهتر از Xperia Z2 به نظر برسد.
    09
    Xperia Z3 با وجود یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی و همچنین باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری، تنها ۱۵۲ گرم وزن دارد و با ضخامت ۷٫۳ میلی متر جرء باریکترین گوشی های هوشمند دنیا قرار می گیرد.
    وقتی Xperia Z3 را در دست بگیرید، احساس در دست داشتن یک پرچمدار گران قیمت به شما دست می دهد که با خود فکر می کنید چرا زودتر با Xperia Z3 آشنا نشدید و حس می کنید که هیج گاه از خرید خود پشیمان نخواهید شد.
    10
    از روبرو که به Xperia Z3 در بالایی ترین نقطه گوشی و در مرکز اسپیکری مشاهده می کنید که در پایین آن آرم ساده سونی می درخشد.در سمت راست این آرم دوربین جلوی گوشی با کیفیت ۲٫۲ مگاپیکسل قرار گرفته و در سمت چپ آن سنسور های گوشی جا خوش کرده اند.در پایین صفحه نمایشگر فقط اسپیکر دوم گوشی جای گرفته تا بتوان نام استریو را بر روی اسپیکر های این گوشی گذاشت.
    11
    پشت گوشی را که نگاه کنید متوجه یک قاب براق شیشه ای می شوید که در کمال زیبایی، مانند Xperia Z2 به شدت مستعد جذب اثر انگشت است.به صلاح دید سونی دوربین ۲۰٫۷ مگاپیکسلی این گوشی در گوشه سمت چپ بالا جا خوش کرده و در پایین آن فلش این گوشی قرار گرفته است.کمی آن طرف تر نشانه NFC گوشی حک شده که وجود این آرم در پشت یک گوشی پرچمدار، سرزنش سونی توسط منتقدان را به همراه خواهد داشت! و در آخر قسمت پایینی قاب پشتی این گوشی تنها میزبانی آرم Xperia را پذیرفته است.
    12
    لبه سمت راستی Xperia Z3 در واقع شلوغ ترین قسمت آن است چراکه بیشتر کلید های کنترلی و درگاه های ورودی در این قسمت جای گرفته اند.به ترتیب از بالا به پایین دو درگاه ورودی سیم کارت، کلید پاور گوشی، کلید های کنترلی کم و زیاد کردن صدا و شاتر دوربین جای گرفته اند.سونی بهترین جایگاه را برای کلید پاور گوشی در نظر گرفته که حتی می توان در حال کار کردن با یک دست نیز به راحتی به آن دسترسی داشت.کلید شاتر دوربین هم بهترین جا را برای خود برگزیده و با نزدیک بودن آن به گوشه کناری گوشی امکان کار با آن را به سادگی برای کاربر فراهم کرده است.
    13
    همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود و هنوز هم درگاه های ورودی دیگری مانده اند که سونی ترجیح داده آن ها را در لبه سمت چپی Xperia Z3 قرار دهد.به ترتیب از بالا به پایین درگاه ورودی micro SD، خروجی داک و همچنین ورودی کابل micro USB قرار گرفته اند که البته درگاه micro USB این گوشی کمی ما را آزرده خاطر کرده است چراکه به علت پایین بودن جایگاه آن، در زمان شارژ، کار کردن با گوشی را برای کاربر مشکل می نماید.
    در مجموع سونی بهترین جایگاه را برای کلید های کنترلی پرکاربرد مانند دکمه پاور، کم و زیاد کردن صدا و همچنین شاتر دوربین برگزیده که این کار سونی در یک گوشی پرچمدار تحسین منتقدان را برانگیخته است.
    14
    لبه بالایی گوشی فقط میزبان جک استاندارد ۳٫۵ میلیمتری صدا می باشد که با این وجود آن را به خلوت ترین نقطه در این گوشی تبدیل کرده است.
    در قسمت لبه پایینی گوشی همانند Xperia T3 هیچ درگاهی وجود ندارد و ساده ترین قسمت گوشی نیز همین نقطه می باشد.
    سونی در طراحی پرچمدار سال ۲۰۱۴ خود سنگ تمام گذاشته و سعی کرده تجربه چند ساله خود را در طراحی جدیدترین پرچمدار خود اعمال نماید.Xperia Z3 در واقع اوج هنر سونی در طراحی گوشی های هوشمند را، در خود خلاصه کرده است و به نظر ما این لیاقت را دارد که بین پرچمداران دیگر کمپانی ها، مانند Galaxy S5، HTC One M8 و یا حتی LG G3 در قسمت طراحی رتبه اول را کسب نماید و عنوان بهترین طراحی سال را دریافت نماید!

    ابعاد و وزن
    در این قسمت، Xperia Z3 نسبت به نسل پیشین خود یعنی Xperia Z2 به معنای واقعی کلمه بهبود پیدا کرده است و با یک رژیم غذایی کوتاه مدت، ۱۱ گرم کاهش وزن داشته است و به ۱۵۲ گرم رسیده است.با وجود یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ ۵٫۲ اینچی، وزن ۱۵۲ گرمی واقعا مطلوب به نظر می رسد و توقع بالاتر از سونی، کمی بی انصافی و زیاده خواهی است!
    15
    Xperia Z3 از لحاظ ابعاد شباهت عجیبی به Xperia Z2 دارد و تنها تفاوت آن ها در ضخامت خلاصه می شود. Xperia Z3 یک ضخامت ۷٫۳ میلیمتری دارد و حدود ۰٫۹ میلیمتر از Xperia Z2 باریک تر است.
    این پرچمدار ابعادی برابر با ۷٫۳ × ۷۲ × ۱۴۶ میلیمتر دارد که برای یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی تقریبا ایده آل به نظر می رسد.
    صفحه نمایش
    16
    Xperia Z3 از یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با پنل IPS و رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می برد. با توجه به ابعاد صفحه نمایش و رزولوشن آن، تراکم پیکسل ۴۲۴ppi پدید می آید.روی کاغذ صفحه نمایش Xperia Z3 نسبت به نسل پیشین خود یعنی Xperia Z2 تغییر زیادی نکرده است اما اگر این دو گوشی را در کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش Z3 نسبت به Z2 بهبود پیدا کرده و اندک تفاوت محسوسی در کیفیت آن مشاهده خواهید کرد.
    17
    به لطف وجود پنل IPS رنگ ها کاملا زنده و شفاف بوده و متون بسیار دقیق نمایش داده می شوند.زاویه دید در Xperia Z3 بهبود پیدا کرده و تقریبا می توان گفت که در زوایای مختلف کاهش کیفیتی مشاهده نخواهید کرد.
    انعکاس نور از این صفحه نمایش بسیار کم و راضی کننده می باشد و هیچ گاه شما را نا امید نخواهد کرد.
    با بالا بردن نور صفحه نمایش در شرایط نوری قوی چندان مشکلی نخواهید داشت و در زیر نور آفتاب می توانید به سادگی متون را بخوانید و لذت ببرید.
    18
    به طور خلاصه صفحه نمایش Xperia Z3 زاویه دید بسیار مطلوبی دارد و رنگ های به نمایش در آمده در آن کاملا زنده و شفاف می باشند. این صفحه نمایش واقعا لایق یک پرچمدار بوده و نیاز های کاربر را از هر لحاظی مرتفع می سازد.
    قسمت اول نقد و بررسی Xperia Z3 را خواندید، اندرویدکده را دنبال کنید تا قسمت های بعدی این نقد و بررسی را نیز بخوانید.

    (۱۵)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.