• کمپانی انویدیا چیپ Tegra X1 را به صورت رسمی معرفی کرد|نمایشگاه CES

    Minimalist-Nvidia-Logo-Wallpaper-HD

    دیشب و در طی یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت انویدیا به صورت رسمی از چیپ بسیار قدرتمند Tegra X1 که برای پلتفرم اسمارتفون ها و تبلت های هوشمند به کار میرود رونمایی کرد.

    چیپ فوق بیش از ۱ ترافلاپ قدرت پردازشی را در اختیار اسمارتفون قرار میدهد و در مقایسه با چیپ Tegra K1 از ۲ برابر قدرت بیشتر استفاده میکند.

    در طراحی چیپ TX1 از ۲۵۶ هسته ماکسول ” ۸ هسته پردازشی (۴ هسته از قشر A57 و ۴ هسته از قشر A53) استفاده شده است.

    و مهمترین ویژگی های آن عبارتنداز: قابلیت نمایش ویدئوهایی با کیفیت ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه ” پشتیبانی از دوربینی با قابلیت عکسبرداری ۱٫۳ گیگاپیکسل.

    به گفته کمپانی انویدیا این چیپ که توسط فناوری ۲۰nm ساخته شده است برای اولین بار در دنیای اسمارتفون ها قادر به رقابت با کنسول های خانگی و سوپر کامپیوتر ها خواهد بود!

    آقای جن هسون هوانگ مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Nvidia در این مراسم حضور داشتند و چند کلمه در مورد چیپ جدیدشان صحبت کردند:

    ما در آینده ایی نه چندان دور دارای اتومبیل های مستقل ” ربات های هوشمند و هواپیماهای بدون سرنشین خواهیم بود که میتوانند راحتی و امنیت ما را تضمین کرده و ما را به سوی رویاهایمان هدایت کنند , این پیشرفت در زمینه محاسبات بصری و موازی نیز به وجود میاید و ما با ساخت Tegra X1 میخواهیم اولین قدم بزرگ برای ایجاد یک انقلاب در زمینه اسمارتفون ها را برداریم.

    به عنوان یک مقایسه TX1 از سریعترین ابر کامپیوتر ۱۵ سال پیش قویتر است این در حالی است که ASCI RED اندازه ایی برابر با ۱۶۰۰ فوت مربع داشت و ۵۰۰٫۰۰۰ وات انرژی مصرف میکرد (هم چنین برای خنک نگه داشتن اتاقی که این ابر کامپیوتر در آن قرار داشت ۵۰۰٫۰۰۰ وات انرژی دیگر مورد استفاده قرار میگرفت) ولی TX1 بسیار ریزتر بوده و تنها ۱۰ وات انرژی مصرف میکند!

    (۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.