• مقایسه دو نسخه مختلف Note 4

    45454545

    همانطور که می دانید سامسونگ گوشی های پرچمدار خود را در دو نسخه منتشر می کند.این دو نسخه معمولا در نوع پردازنده مرکزی از یک دیگر متمایز می شوند.Note 4 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در دو نسخه منتشر شده است.

    یکی از این نسخه ها دارای پردازنده مرکزی octa-core Exynos 7 بوده که طراحی خود سامسونگ است و نسخه دیگر دارای پردازنده مرکزی Snapdragon 805 می باشد. سامسونگ با عرضه دو نسخه از Galaxy Note 4 سعی کرده دست کاربر را باز بگذارد و حق انتخاب بیشتری را به خریدار بدهد. البته ناگفته نماند که عرضه این دو نسخه بسته به بازار می باشد.برای مثال نسخه Snapdragon در ایالت متحده و نسخه Exynos در بخش هایی از آمریکا لاتین، اروپا و آسیا در دسترس قرار گرفته است.
    wpid-snapdragon-
    این دو تراشه روی کاغذ تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند.Snapdragon 805 متکی بر چهار هسته پردازشی است در حالی که Exynos 7 Octa با هشت هسته پردازشی عرضه شده تا در مقابل Snapdragon 805 قد علم کند.البته نسخه Exynos 7 Octa با ۱٫۳ و ۱٫۹ گیگاهرتز فرکانس پردازنده مرکزی نمی تواند در مقابل نسخه Snapdragon 805 با ۲٫۷ گیگاهرتز فرکانس پردازنده مرکزی حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.پردازنده گرافیکی Adreno 420 برای ۸۰۵ Snapdragon و پردازنده گرافیکی Mali-T760 برای Exynos 7 Octa به قدری قدرتمند هستند که ایرادی به آن ها وارد نیست و نمی توان گفت که کدام یک عملکر بهتری دارند.خوشبختانه هر دو پردازنده گرفیکی دارای OpenGL 3.1 بوده و از Direct 11.1 پشتبانی می کنند.
    Untitcxzled-3
    چون مقایسه بین این دو پردازنده قدرتمند قدری مشکل است ما همه چیز را به دست بنچمارک ها سپردیم.با ما همراه باشید تا ببینیم کدام پردازنده شایسته انتخاب شماست. شما می توانید مقایسه ۴ عملکرد این دو پردازنده را در زیر ببینید.توجه داشته باشید که مقایسه ها تقریبا در شرایط یکسان انجام گرفته اند.
    بنچمارک پردازشگر
    نتیجه بنچمارک پرداشگر در دو نسخه Note 4 قدری عجیب بود.طوری که در آزمایش یک هسته و یا چند هسته ای بنچمارک AnTuTu نمره بالاتری برای Snapdragon 805 در نظر می گیرد این در حالیست که بنچمارک های دیگر همانند Vellamo, Geekbench, Basemark نمره بهتری به Exynos 7 Octa می دهند.ظاهرا این پردازنده را درس خوان تر از Snapdragon 805 می دانند!
    Untitled-32
    بنچمارک گرافیک
    در قسمت گرافیک، بنچمارک Snapdragon 805 شگفت زده مان کرد.به طوری که هم در قسمت ۲D و هم در قسمت ۳D، بنچمارک AnTuTu نمره بسیار بالاتری برای Snapdragon نسبت به Exynos در نظر گرفت.
    Ashampoo_Snap_2014.11.2یشی6_16h31m36s_001_
    بنچمارک رم و حافظه داخلی
    رم پردازنده Exynos 7 Octa رتبه بالاتری را در بنچمارک AnTuTu به خود اختصاص می دهد.در قسمت حافظه داخلی هر دو رتبه تقریبا یکسانی را کسب می کنند و از سرعت خوبی در ذخیره سازی اطلاعات برخوردارند.
    Ashampoo_Snap_2014.11.2یشی6_16h31m36s_001_
    بنچمارک وب
    از قبل می شد حدس زد که رتبه وب در بنچمارک Vellamo برای پردازنده Exynos 7 Octa رتبه بالاتری را به ثبت برساند و سرعت آن هم در مرورگر کروم و هم در مرورگر خود سامسونگ بالاتر از پردازنده Snapdragon 805 باشد.
    Ashampoo_Snap_2014.11.2یشی6_16h31m36s_001_
    نتیجه
    بالاخره کدام گوشی مناسب تر است؟ آیا می توان دست یک گوشی را به عنوان برنده بالا برد؟ آیا می توان Snapdragon 805 را برتر از Exynos 7 Octa دانست؟
    راستش نمی توان به این سوالات پاسخ قطعی داد اما می توان گفت که پردازنده Snapdragon 805 سلطان گرافیک است و برای بازی کردن مناسب تر است در مقابل پردازنده Exynos 7 Octa سرعت بالاتری در پردازش ها دارد و برای مرورگری وب مناسب تر است.
    Ashampoo_Snap_2014.12.29_10h01m40s_002_
    با گشت و گزاری که در بازار موبایل داشتیم متوجه شدیم که در بازار ایران نسخه Note 4 با پردازنده Exynos 7 Octa پیدا می شود و پیدا کردن نسخه Snapdragon مانند همان ضرب المثل سوزن و انبار کاه می باشد! پس اگر می خواهید Note 4 بخرید زیاد فکر نکنید چراکه تنها انتخاب شما می تواند Note 4 با پردازنده Exynos 7 Octa باشد.
    اگر می خواهید مطالب مربوط به فبلت Note 4 را بخوانید، اینجا کلیک کنید.

    (۶)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.