• Snapdragon 810 و مشکلات به وجود آمده در آن ; آیا عرضه ی نسل جدید دستگاه های همراه به تاخیرخواهد افتاد ؟

    3

    چیپست های Snapdragon شرکت Qulacomm از دیر باز همیشه با قدرت و کارایی بسیار خوبش در قلب دستگاه های زیادی جای گرفتند . از دستگاه های ارزان قیمت گرفته تا حتی بهترین دستگاه های هر شرکت که پرچمدار آن شرکت به حساب می آید .

    برخی از بازیکنان بزرگ این صنعت همانند LG و Samsung وابستگی بسیار زیادی به چیپست دارند تا بتوانند بهترین ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و آن ها را راضی نگه دارند .
    آخرین فرزند خانواده ی Snapdragon یعنی Snapdragon 810 قرار است بر روی دستگاه هایی همچون Galaxy S6 و LG G4 قرار بگیرد که همه ی ما می دانیم این دو گوشی همانند جواهراتی هستند که از طرف دو غول بزرگ تکنولوژی جهان ارائه می شوند و طبیعتا طرفداران زیادی دارند .

    در هر صورت همیشه همه چیز خوب پیش نمی رود ; طبق یک گزارش کره ای ، نسل بعدی دستگاه های تلفن همراه در معرض خطر بسیار جدی قرار گرفته اند .

    این طور که به نظر می رسد Qulacomm در تولید Snapdragon 810 به مشکلات زیادی بر خورده است و اگر این امر درست باشد ، خبری از تولید وسیع این چیپ ست نخواهد بود و در نتیجه ممکن است عرضه ی نسل بعدی تلفن های همراه شرکت ها به تاخیر بیافتد .

    طبق گزارشی که توسط Business Korea منتشر شده است ، این چیپست در برخی از ولتاژ های کاری ، بیش از حد داغ می کند که منجر به کاهش شدید عملکرد گوشی می شود . مشکلات به اینجا ختم نمی شوند و گفته می شود در چیپ کنترل کننده RAM و درایور های پردازنده گرافیکی Adreno 430 نیز مشکلاتی به وجود آمده است .

    در حالی که به نظر می رسد تمام این مشکلات به راحتی حل خواهند شد، اما طبیعتا زمان زیادی می برد و تولید انبوه این چیپست در مدت کوتاه ممکن نخواهد بود ، به خصوص اینکه تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی چیزی باقی نمانده است . در نتیجه ممکن است دستگاه های جدیدی که در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۵ تولید می شود به ناچار از چیپست های دیگری استفاده کنند .

    همان طور که در بالا هم ذکر شد ممکن است این شرایط نه چندان خوب ، دو شرکت LG و Samsung را به خطر بیاندازد .

    البته به نظر می رسد که سامسونگ با چیپست جایگزین سری Exynos خود بتواند پاسخگوی این امر باشد اما راه حل چندان قطعی و بسیار خوبی نیست . حتی اگر این شرکت کره ای تصمیم بگیرد که خودش تمام سخت افزار ها را تولید کند باز هم به دلیل آمار بسیار بالای تولیدات مورد نیاز ، زمان عرضه ی محصول نهایی به تاخیر می افتد .

    در صورتی که در صورت درستی این اخبار بد ، قطعا موانع زیادی به وجود خواهد آمد ، اما هنوز یک سری چیز غیر شفاف و نا مشخص باقی مانده اند .
    یکی از دلایل این است که این خبر بیشتر جنبه ی گمراه کننده دارد ، چون هنوز به طور رسمی تایید نشده است .

    همچنین اگر مشکلات فوق واقعا وجود داشته باشد ، شدت آثار آن را در بازار نهایی نمی توان به دقت تعیین کرد . به هرحال نباید جای نگرانی زیادی وجود داشته باشد ، چون LG و Samsung امتحان خود را در گذشته به خوبی پس داده اند و خود را به همه ثابت کرده اند .

    (۲)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.