• هزینه ساخت آیفون ۶ تنها ۲۰۰ دلار است

    iFixit-iPhone-6-Plus-teardown

    هفته گذشته گروه iFixit آیفون های جدید را تکه تکه کرد تا جزئیات سخت افزار آنها را ببینیم. امروز نیز قیمت قطعات استفاده شده در تولید آیفون ۶ محاسبه شده. در سالهای قبل هزینه تولید یک آیفون هیچگاه بیشتر از ۲۰۰ دلار نبوده (حداکثر ۱۹۹ دلار). اما امسال که آیفون ۶ و ۶ پلاس ابعادی بزرگتر دارند قیمتشان نیز از ۲۰۰ دلار بالاتر رفته.

    IHS محاسبات را انجام، و اعلام کرده که هزینه قطعات سازنده iPhone 6 در بازه ۲۰۰ تا ۲۴۷ دلار، و هزینه قطعات iPhone 6 Plus در بازه ۲۱۶ تا ۲۶۳ دلار قرار دارد. این تفاوت های قیمت نیز مربوط به ظرفیت حافظه داخلی آیفون هاست. بدین صورت که هزینه ساخت آیفون ۶ با ظرفیت ۱۶ گیگابایت ۲۰۰ دلار است و با قیمت ۶۴۹ دلار بفروش میرسد. و درحالی که شما برای حافظه ۱۲۸ گیگابایت آن ۲۰۰ دلار بیشتر پرداخت میکنید، اپل تنها ۴۷ دلار بیشتر میپردازد. این یعنی حاشیه سود اپل برای هر آیفون حدود ۷۰ درصد است و با توجه به میزان فروش اعلام شده آیفون ها تا این لحظه (۱۰ میلیون) اپل تا همین الان سود بسیار زیادی بدست آورده. در مقایسه با سامسونگ، هزینه ساخت گلکسی اس ۵ ۲۵۶ دلار است و به قیمت ۵۹۹ دلار بفروش میرسد.

    طبق معمول گرانترین قطعه آیفون ۶ نمایشگر و پنل لمسی آن است که حدود ۴۵ دلار قیمت دارد. همین قطعات برای آیفون ۶ پلاس ۵۲٫۵۰ دلار قیمت دارد. نکته جالب اینکه چیپ قدرتمند A8 که این همه سر و صدا کرده تنها ۲۰ دلار قیمت دارد و تنها ۳ دلار از چیپ A7 گرانتر است.

    (۲)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.