• ۱۰ ویژگی جدید iOS 8 که شاید تا حالا نام آن ها را نشنیده باشید

    ios8

    همان طور که می دانید iOS 8 به تازگی عرضه شد و ما نیز همانند سایر مردم ، آن را بر وی iPhone خود نصب و آزمایش کردیم . در یک جلمه باید بگوییم ، چیزی که اپل تدارک دیده است واقعا فوق العاده است و ما از کار کردن با آن کاملا راضی هستیم .

    همان طور که می دانید ، به روز رسانی های اپل فوق العاده است و هر بار دارای ویژگی های بسیار جدیدی نسبت به نسخه ی قبل خود است ، ما نیز به ویژگی های بزرگ و حتی کوچک آن پرداخته ایم و پس از کار با آن ها ، چندین ویژگی که شاید عموم مردم کمتر نام آن ها را شنیده اند و یا برای آن ها تبلغیاتی نشده است ، در این مقاله آورده ایم .
    در واقع بسیاری از آن ها ممکن است حتی به چشم کاربر هم نیایند ، مگر اینکه کاربر به دنبال آن ها بگردد . در این جا ما ۱۰ تا از این نوع قابلیت ها را آورده ایم و حتی اگر شما ویژگی های مخفیانه و رمز آلود بیشتری را می دانید ، نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید .

    ۱ – افزودن اطلاعیه برای پاسخ های داده شده به ایمیل ها

    برنامه ی اصلی ایمیل در iOS 8 دارای قابلیتی است که زمانی که فردی به ایمیل شما پاسخ می دهد ، شما را از آن مطلع سازد . برای فعال کردن این حالت ، ایمل مورد نظر خود را به سمت چپ بکشید و گزینه ی more یا همان “بیشتر” را انتخاب کنید . گزینه ی Notify Me یا همان ” به من اطلاع بده ” درست در پایین دیگر گزینه ها قرار دارد .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 001

    ۲ – افزودن تصاویر به یاد داشت ها به علاوه ی قابلیت ویرایش متون

    برنامه ی Note یا همان یادداشت های اصلی و پیش فرض iOS 8 این قابلیت را به شما می دهد که تصاویر جدید را به یاد داشت های خود اضافه کنید . همچنین این قابلیت افزوده شده است که بتوانید از ۳ حالت Bold ، italic و Underline یا همان پر رنگ کردن ، کج کردن و خط زیر برای ویرایش قسمت مهم و مورد علاقه از متن خود استفاده کنید .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 002

    ۳ – بهبود به اشتراک گذاری تصاویر در بخش پیام رسانی

    اگر آیکون دوربین در نرم افزار iMessages را انتخاب کنید ، به سادگی و سرعت می توانید یک یا چندین تصاویر اخیر خود را به پیام خود اضافه کنید .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 003

    ۴ – مدیریت منوی به اشتراک گذاری تصاویر در Photos

    در برنامه ی Photos شما می توانید ترتیب برنامه هایی را که از طریق آن ها می توان تصاویر را به اشتراک گذاشت را تغییر دهید ، یا حتی می توانید برنامه ای را که نیاز ندارید ، غیر فعال کنید . انگشت خود را بر روی آیتم ها فشار دهید و آن ها را بکشید تا ترتیبشان را تغییر دهید .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 004

    ۵ – تصاویر پاک شده ی اخیر ، به راحتی می توانند برگردند !

    iOS8 دارای یک “recycle bin” یا همان “سطل بازیافت” برای تصاویر شما می باشد . زمانی که تصویری از روی دستگاه شما پاک می شود ، وارد آلبومی به نام “Recently Deleted” می شود . به دلیل اینکه ممکن است نظر خود را در مورد حذف کامل یک تصویر تغییر دهید ، یک فرصت ۳۰ روزه دارید تا بتوانید تصویر خود را بازگردانید . هوشمندانه است ! این طور نیست ؟!

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 005

    ۶ – وضعیت باطری همراه با جزئیات دقیق تر

    همان طور که در پست های قبلی نیز به آن اشاره کردیم ، منویی در تنظیمات دستگاه شما وجود دارد که جزئیات مصرف دستگاه شما را به خوبی و با دقت نشان می دهد . در آن جا به راحتی می توانید ببینید که کدام یک از برنامه ها اثر بیشتری را بر روی باطری شما می گذارند .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 006

    ۷ – امکان در خواست نسخه ی Desktop سایت ها در مرورگر Safari

    درست است ! وب سایت ها به خوبی و زیبایی خود در Safari نمایش داده می شوند . اما ممکن است که شما بخواهید یک نسخه ی کامل از وب سایت مورد نظر را ببینید ! خوب تبریک می گوییم . این امکان بالاخره اضافه شد . زمانی که شما وارد وب سایتی می شوید و آن وبسایت شما را به طور خودکار نسخه ی مخصوص موبایل منتقل می کند ، بر روی نوار آدرس ضربه بزنید و به سمت پایین بکشید . گزینه ی “Request Desktop” را در لیست مشاهده خواهید کرد .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 007

    ۸ – استفاده از موتور جستجو گر DuckDuckGo به صورت پیش فرض

    ما مطمئنیم که بسیاری از مردم نمی خواهند که Google فعالیت های وب آن ها را دنبال کند. مطمئنا آن ها استقبال زیادی از موتور جستجو گر DuckDuckGo می کنند و به آن علاقه ی زیادی دارند ، چون این موتور جستجو گر هیچ وقت فعالیت کاربرانش را دنبال نخواهد کرد . فقط کافی است به بخش تنظیمات در مرورگر Safari بروید و منوی Search Engine را انتخاب کنید . از آن جا می توانید موتور جستجوگر پیش فرض و دلخواه خود را تغییر دهید .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 008

    ۹ – اطلاعات اضطراری موبوط به سلامتی صاحب دستگاه ، بر روی صفحه قفل یا همان Lock Screen قابل مشاهده هستند .

    این ویژگی به معنای واقعی کلمه می تواند جان فردی را نجات دهد . برنامه ی Health یا همان سلامتی جدید می تواند به شما نشان اجازه دهد تا ID جدید پزشکی خود را ایجاد کرده و در آن اطلاعات حیاتی خود را وارد کنید تا در نهایت بر روی صفحه قفل دستگاه نشان داده شود . حتی اگر دستگاه شما توسط PIN یا همان رمز عددی محافظت می شود ، هنوز هم می توانید اطلاعات پزشکی و حتی گروه خونی خود را مشاهده کنید .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 009

    ۱۰ – برنامه ی Health حالا قدم های شما را می شمارد .

    صحبت از سلامتی شد ، بگذارید که بگوییم که این برنامه ، گام شمار خود را به طور خودکار فعال می کند . این برنامه بلافاصله پس از اینکه iOS8 شروع به کار کرد ، قدم های شما را می شمارد و داده های آن را می توانید ار بخش گزارش ها ببینید . سپس به بخش Health Data > Fitness بروید و گزینه ی Show On Dashboard را انتخاب کنید .

    Android Kade - iOS 8 - Tricks - 010

    شرکت اپل قصد دارد تا با قرار دادن ویژگی های جدید به سیستم عامل خود از سایر رقبای بسیار قدرتمندی همچون اندروید عقب نیفتد . همچنین ارائه ی به روز رسانی های قدرتمند و بدون مشکل یکی از مهمترین عامل های جذب مشتری است .

    همان طور که در خبر های قبلی گفته شد ، ۲۷ درصد از افرادی که قصد خرید iPhone 6 یا iPhone 6 Plus را دارند ، کاربران اندرویدی هستند .

    به نظر می رسد ترکیب iPhone 6 با سیستم عامل iOS 8 سهم بسیار بزرگی در فروش اپل و در نتیجه سود آوری بسیار زیادی برای این شرکت داشته باشد که حتی ممکن است به رقبا هم ضرر برساند .

    (۵)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.