• پردازنده های ۳ گیگاهرتزی ARM در سال ۲۰۱۴ ساخته می شوند

    gsmarena_00132

    gsmarena_00132
    TSMC و GlobalFoundries دو کارخانه جهانی تولید اشیاء نیمه رسانا در سال ۲۰۱۴ قدرت پردازنده های موبایل را با تولید پردازنده نسل بعدی ARM با چیب ۲۰ نانومتری افزایش می دهند.در حال حاضر پردازنده های Snapdragon 800 و Tegra 4 که از چیپ ۲۸ نانومتری استفاده می کنند و فرکانس آنها تا ۲٫۳ گیگاهرتز می رسد سریعترین پردازنده های موبایل هستند.این پردازنده ها باید در اواخر ۲۰۱۳ و یا اوایل ۲۰۱۴ بر روی تلفن های همراه هوشمند عرضه شوند.ولی پردازنده های نسل بعد قطعا بخاطر استفاده از چیب ۲۰ نانومتری فرکانس و سرعتی بالاتر از نسل حاضر خواهند داشت.
    تکنولوژی ۲۰ نانومتری باعث ۳۰ % سرعت بیشتر پردازنده و ۱٫۹ برابر کوچکتر از پردازنده های کنونی است.همچنین با این تکنولوژی میزان مصرف باتری ۲۵% کاهش می یابد و سرعت فرکانس بر روی ۳ گیگاهرتز خواهد بود و ترانزیستور های بیشتری بر روی پردازش گرافیکی کار خواهند کرد.۲۵% کاهش باتری به معنای عمر بیشتر باتری برای تلفن های همراه نسل بعد خواهد بود

    (۰)(۰)
    • admin

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. واقعا فوق العادست ۳ گیگا هرتز.از اون هم جالب تر لیتو گرافی ۲۰nm.ولی بارم روی حرفم هستم که شرکتی موفقه که بتونه کل بازار رو پوشش بده نه فقط قسمت High end رو.(مثل soc های کوالکام در سال جاری،۸۰۰،۶۰۰،۴۰۰،...)از این هم بگذریم این پردازند ها امکان افزایش سایر موارد گوشی های نسل آیند هم مشخص می کنه.(استریم کردن ۴k یا ثبت ویدئو با این کیفیت،ساپورت کردن جی پی یو به مراتب قوی تر،رزولوشن صفحه نمایش و...
    از لحاظ عمر باتری هم شاهد افزایش خواهیم بود که یکی از مشکلات عنده حال حاضر گوشی های اندرویدی رچمدار هستش.
    خیلی ممنون از نویسنده محترم دی:

    (۰)(۰)