• پنجمین نسل پرچمدار کهکشانی | نقد و بررسی Galaxy S5

    galaxy-s5-adjust-623-80

    به مانند سالیان گذشته باز هم همراه شدیم با فلگشیپی اصیل، به نام پنجمین سری اس. تقریبا این زمان لانچ محصول برای همه ی ما عادی شده است و می دانیم در این بازه زمانی خاص، کدام محصول به معنی واقعی “پرچمدار” است و کدام یک صرفا برای پوشش دادن نیاز های دیگر بازار می باشد. از این رو در این بازه زمانی (اوسط بهار تا اوایل پاییز) همه ما با سری پرچمدار اصلی سری اس به خوبی آشنا هستیم و می دانیم این بازه, همان زمانی است که سامسونگ می تواند وضعیت خود را در بازار جهانی تقویت کند و به یک سود عملیاتی مناسب و رو به پیشرفت دست یابد.اکنون اس۵ به مانند سنت همیشگی از راه رسیده است تا علاوه بر پاسخ صحیح به نیازمندی های کاربران؛ سطله سامسونگ را نیز در بازار جهانی حفظ کند.در این مقاله به بررسی پنجمین نسل از سری اس سامسونگ یا به عبارتی گلکسی اس ۵ می پردازیم. با ما همراه باشید.

    طراحی و جنس بدنه
    بدون شک S3 بنیادی ترین طرحی سامسونگ به حساب می رود. زیرا بنای اصلی طراحی اسمارتفون های اندرویدی سامسونگ به شمار می رود. همانطور که در سال گذشته نیز شاهد بودیم؛ اس۴ نیز وابستگی هایی به طراحی اس۳ داشت و به گونه ای از آن طراحی پیروی می کرد. تقریبا اسم این “پیروی کردن” را اصالت نیز می توان گذاشت، زیرا اگر سامسونگ می خواست بر خلاف رقبا در اسمارتفون های پرچمدار خود، تغییرات بنیادی به وجود بیاورد، تا حدی این پرچمدار بودن کم رنگ تر جلوه می کرد.(منظور ما در اینجا صرفا سری اس می باشد) به طور کلی شاهد تغییرات بنیادی نیستیم و همان طراحی همیشگی یا چاشنی پر حاشیه (!) پلاستیک باز هم حکم فرماست.البته به دلیل مقاوم شدن این اسمارتفون نسبت به عوامل طبیعی ، شاهد تقویت جنس بندنه نیز هستیم که امری طبیعی به نظر می رسد.در مقایسه با اس۴ نیز می توان عنوان کرد تغییر مثبتی در طراحی دیده نمی شود، گرچه می توان گفت طرح چرم Note3 بهتر جلوه می کند. در سایر موارد نیز می توان به عضو جدا نشدنی Home اشاره کرد ؛ که آن هم در نوع خود تقریبا اصالتیست برای خودش. در دکمه های لمسی هم یک تغییر به وجود آمده که جایگزین شدن app های اخیر به جای منو می باشد که یک تغییر جزئی به حساب می آید. همچنین پورت microUSB v3.0 که در قسمت پایین دستگاه قالب مشاهده است، با پلاستیک پوشیده شده است.

    DSC_5365_575px

    2014-08-28_114312

    مشخصات کلی:

    • ابعاد: ۱۴۲ در ۷۲٫۵ در ۸٫۱ میلی متر
    • وزن: ۱۴۵ گرم
    • Fingerprint sensor PayPal certified
    • IP67، مقاوم در برابر عوامل طبیعی، مقاوت در عمق یک متری آب تا نیم ساعت
    • صفحه نمایش Super AMOLED لمسی خازنی، ۱۶M رنگ، ۵٫۱ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ ، تقریبا ۴۳۲ پیکسل در هر اینچ
    • پوشش صفحه Corning Gorilla Glass 3
    • محیط کاربری TouchWiz
    • microSD ، ارتقا تا ۱۲۸ GB
    • نسخه های ۱۶/۳۲ GB و رم ۲ GB RAM
    • بلوتوث: v4.0, A2DP, EDR, LE
    • microUSB v3.0 (MHL 2.1), USB On-the-go, USB Host
    • دوربین ۱۶ MP ، با رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ پیکسل، LED flash، فوکس خودکار
    • ویژگی های دوربین: ۱/۲٫۶” sensor size, 1.12 µm pixel size, Dual Shot, Simultaneous HD video and image recording, geo-tagging, touch focus, face and smile detection, image stabilization, HDR
    • ویژگی ها/کیفیت فیلم برداری: ۲۱۶۰p@30fps, 1080p@60fps, 720p@120fps, HDR, dual-video rec
    • ویژگی ها/کیفیت دوربین جلو: ۲ MP, 1080p@30fps, dual video call
    • سیستم عامل: Android OS, v4.4.2 KitKat
    • مشخصات بخش پردازشی رایج در آسیا: چیپ ست Exynos 5 Octa 5422 متشکل از چهار هسته Cortex A15، با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و Cortex-A7 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-T628 MP6
    • مشخصات بخش پردازشی رایج در سایر نواحی: چیپ ست Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801 متشکل از چهار هسته پردازشی Krait 400 با فرکانس ۲٫۵ GHz و پردازنده گرافیکی Adreno 330
    • سنسور ها: Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, gesture, heart rate
    • باتری: ۲۸۰۰ mAh

    سایر ویژگی ها:
    – (Wireless charging (market dependent
    – ANT+ support
    – S-Voice natural language commands and dictation
    – Smart stay, Smart pause, Smart scroll
    – Air gestures
    – Dropbox 50 GB cloud storage
    – Active noise cancellation with dedicated mic
    – TV-out (via MHL 2.1 A/V link)
    – SNS integration
    – MP4/DivX/XviD/WMV/H.264/H.263 player
    – MP3/WAV/WMA/eAAC+/FLAC player
    – Organizer
    – Photo/video editor
    – Document viewer (Word, Excel, PowerPoint, PDF)
    – Google Search, Maps, Gmail,YouTube, Calendar, Google Talk, Picasa
    – Voice memo/dial/commands
    – Predictive text input

    صفحه ‌نمایش
    با وجود اینکه درمورد صفحه تمایش با تغییر اعداد و ارقام، به شکل گسترده روبرو نیستیم، اما کاملا مشخص است که سامسونگ به ریزه کاری های نسل های گذشته AMOLED در گوشی های قبلی خود، توجه زیادی کرده است. در صفحه نمایش اس۵ دیگر خبری از رنگ های غیر طبیعی، روشنایی کمتر از LCD ها و موارد دیگری که باعث برتری سایر صفحه نمایش ها به این سری می شد، نیستیم. بر اساس گفته منابع خارجی روشنایی صفحه نمایش به ۴۴۲ افزایش یافته است (این عدد تقریبی می باشد و هر سایت گزارش خود را در این مورد منتشر می کند) که این جهش می تواند باعث ایجاد یکسری برتری نسبت به قبل شود.برای مقایسه می توان به عدد ۴۹۰ برای M8 و عدد ۴۸۵ برای Nexus 5 اشاره کرد. در مقایسه با پرچمداران قبلی هم می توان به ترتیب به اعداد ۳۶۰ و ۲۸۹ نیت برای نوت۳ و اس۴ اشاره کرد. با بررسی این اعداد قطعا به این موضوع پی خواهید برد که در زمینه LED ها سامسونگ صفحه نمایش خود را به یک بنچمارک در روشنایی تبدیل کرده است و در مقایسه با LCD ها و گوشی های رده بالای قبلی خود نیز به مراتب در مبحث روشنایی پیشرفت کرده است. همچنین عمق رنگ ها و طبیعی بودن آن ها نیز به مراتب بهتر شده است ، برای مثال دقت نمایش رنگ سفید افزایش یافته است. همچنین به مانند گذشته امکان دسترسی به حالت ها مختلف برای نمایش رنگ وجود دارد. در کل صفحه نمایش این اسمارتفون تلاش های گذشته سامسونگ را به یک کیفیت ایده آل رسانده است که جای تحسین دارد.

    TI

    مالتی مدیا و صدا
    بر خلاف انتظار و به مانند گذشته شاهد mono speaker هستیم و این در حالیست که سایر رقبا در بخش صدا اقدامات گسترده ای انجام داده اند. برای مثال M8 از دو اسپیکر جهت بلندی و کیفیت بهتر صدا استفاده کرده است. برای ما نیز جالب است که چرا با وجود این همه امکانات، توجه سامسونگ به بخش صدا کم رنگ تر شده است. در کل تمرکز این شرکت هیچگاه روی کیفیت صدای بهتر در اسمارتفون های اندرویدی خود نبوده است و عموما شاهد یک صدای خروجی متوسط بوده ایم.متاسفانه اس۵ نیز از این موضوع رنج می برد و به احتمال زیاد برای افرادی که روی صدای خروجی تاکید زیادی دارند، از این موضوع ناراضی خواهند بود. در بخش اجرای فیلم و موسیقی ، به خصوص فیلم اس۵ در نوع خود عالی است. شما با مشکل چندانی در رابطه با اجرای فایل های تصویری مواجه نخواهید شد و در موارد خاص هم با مراجعه به MX,KM و نرم افزار های مشابه می توانید تجربه کاملی از تماشای ویدئو ها داشته باشید. از آنجایی صفحه نمایش گوشی جزئیات و رنگ ها را بسیار دقیق نمایش می دهد، کمک بسیاری به بخش مالتی مدیا می کند و تقریبا در این مورد هیچ ضعفی احساس نمی شود. در بخش طراحی نرم افزار موسیقی هم تقریبا شاهد همان طراحی سابق هستیم.

    پیشرفت قابل توجه دوربین
    به طور کلی نرم افزار اختصاصی دوربین و بخش لنز و سنسور دچار تغییرات بنیادی شده است. اس ۵ از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با این تفاوت (نسبت به پرچمداران قبلی) که سنسور آن ساخت خودش (ISOCELL) است استفاده می کند. امکانات دوربین به مانند گذشته تکمیل است، اما تغییراتی برای بهبود آن ها نیز انجام گرفته است.برای مثال حالت های محتلف برای عکس گرفتن ، گرفتن تصاویر پشت سر هم، تقویت HDR، فوکوس حساس، فیلم برداری آهسته و یا سریع و … . تصاویر HDR که در اسمارتفون های قبلی سامسونگ به ثبت می رسید، بعد از ثبت شدن تغییرات نسبت به عکس معمولی مشخص می شد، اما در اس۵ می توانید به طور همزمان تغییراتی که این ویژگی ایجاد می کند مشاهده کنید. همچنین فوکوس قابل انتخاب نیز این امکان را به شما می دهد که بعد ثبت شدن تصویر ، بتوانید فوکوس آن تغییر دهید.سامسونگ به مانند گذشته تغییرات آنچنانی در بخش دوربین جلو ایجاد نکرده است. دوربین جلو این گوشی از یک سنسور۲ مگاپیکسلی استفاده می کند که نسبت به رقبا عملکرد بهتری ندارد(اشاره به M8 و دوربین ۵MP جلو آن) در حالت کلی می توان عنوان کرد این سنسور برای بر طرف کردن نیاز های کاربر صرفا “کافی” است. اس۵ با تمام برتری های دوربین خود, در تاریکی نسبت به M8 برتری ندارد. علت این ضعف نسبی هم می توان در فلش LED یگانه اش (بر خلاف M8 که دوگانه است) جویا شد. دوربین اس۵ در میان پرچمداران ۲۰۱۴ عالی است. در مقایسه یا سایر رقبا نسبت به بسیاری از آن ها برتری دارد و با بعضی از آن ها وارد رقابت تنگاتنگ می شود. از طرفی دیگر تلاش های سامسونگ در بخش طراحی سنسور و فناوری خاص خود باعث شده که بتواند در بخش توسعه و ساخت سنسور به نتایج تحسین بر انگیزی دست یابد. بخش فیلم برداری نیز با توجه به رزولوشن ۴K و فریم ریت ۳۰ و همچنین FHD و فریم ریت ۶۰ عملکرد فوق العاده ای دارد. تقریبا هیچ نکته منفی ای در این رابطه وجود ندارد و در قیاس با گذشته (با توجه به عدم تغییرات بنیادی سخت افزار نسبت به نوت۳) پیشرفت در کیفیت فیلم برداری کاملا واضح است. همچنین از آنجایی که اس۵ مانند بعضی از رقبا در برابر عوامل طبیعی مقاوم شده است، می توان فیلم برداری را در نواحی مختلف تجربه کرد و احساس خطری شما را تهدید نمی کند! در نهایت بخش دوربین کاملا موق عمل می کند و اگر از دوربین در پرچمداران قبلی اندکی هم ناراضی بودید، در اس۵ با چنین چیزی رو به رو نخواهید شد. در تصاویر زیر یکسری از تصاویر ثبت شده با این اسمارتفون را مشاهده می کنید که البته هیچکدام سایز اصلی نیستند. برای مشاهده نمونه ای از سایز اصلی می توانید به اینجا مراجعه کنید.

    CAM

    2014-08-28_114426

    نرم افزار،محیط کاربری و امکانات جدید
    محیط کاربری همواره از عواملی بوده است که برخی صرفا به خاطر آن از یک برند خاص طرفداری می کنند. از طرفی مصرف باتری و هماهنگی و تاثیر های محیط کاربری، ساده ، سنگین و یا لگ داشتن محیط کاربری همگی مباحثی هستند که طراحی محیط کاربری مناسب را با چالش هایی رو به رو می کند. در نسل های گذشته پرچمداران سامسونگ به ندرت در منابع می خوانیدم که محیط کاربری را یک نکته بزرگ و یا یک “برتری” نسبت به سایر رقبا اعلام کنند ، و به نظر می رسد این موضوع همچنان پا بر جاست. در واقع تاچ ویز صرفا قابل قبول است و هیچگاه بعد از سال ۲۰۱۱ دچار تغییرات بنیادی نشده است. در محیط کاربری اس۵ یکسری تغییرات کوچک به وجود آمده که اکثر آن ها در جهت ساده تر شدن محیط کاربری می باشد. برای مثال موارد نه چنان مهم مثل تنظیمات باز طراحی شده اند.
    می رسیم به مواردی که سامسونگ در هنگام معرفی تاکید زیادی روی آن ها کرد. Fingerprint sensor یا همان تشخیص اثر انگشت با دکمه Home هماهنگ شده و برای ثبت کردن اثر انگشت خود باید دست خود را روی آن بکشید. انتظار ما بر این بود که علاوه بر قفل گوشی ، بتوان کاربر های دیگری نیز به مانند I5S از این ویژگی استخراج کرد. در کل اضافه کردن چنین سنسوری بیشتر جنبه رقابتی دارد، تا اضافه شدن بر مشخصات فنی گوشی. این سنسور در نوع خود عملکرد مناسبی دارد و بعد از گذشت اولین ساعات از تجربه کار با آن به نحوه عملکرد صحیح آن آگاه خواهید شد . heart rate یا همان سنسور تشخیص ضربان قلب هم از ویژگی های جدیدی است که در راستای ویژگی های S Health شاهد حضور آن در این اسمارتفون هستیم. برای تشخیص تعداد ضربان قلب خود کافیست دست خود را بر روی سنسور عقب گوشی بگذارید. این ویژگی قطعا برای ورزشکاران و کسانی که به این ویژگی در شرایط خاص نیاز دارند، پر کاربرد خواهد بود، اما برای عموم کاربران ممکن است چندان کاربردی نداشته باشد. همچنین از سایر ویژگی های نرم افزار اختصاصی S Health می توان به گام شمار اشاره کرد که بی نقص عمل می کند.

    از آنجایی که ممکن است بعضی از موارد در یک صفحه ۵ اینچی چندان بزرگ جلوه نکند, سامسونگ ویژگی زوم کردن در صفحه را نیز در این گوشی ممکن کرده است. البته این زوم کردن در محیط کاربری S5 می باشد. برای زوم کردن در منوی کاربری و محیط کاربری کافیست سه بار پشت سر هم دست خود را روی صحه نمایش بگذارید. سامسونگ همچنین مود های مختلفی برای افراد مختلف در نظر گرفته است. simple mode , Kidsmode و private mode از جمله این مود ها هستند که دقیقا بر اساس نامشان عمل می کنند. (البته هیکدام از این مود ها چیز جدیدی به شمار نمی رود)

    Ultra Power Saving نیز از امکانات منحصر به فرد این اسمارتفون می باشد.همانطور که از نامش مشخص است، وظیفه حفظ کردن عمر باتری را بر عهده دارد.این ویژگی برای کم کردن مصرف گوشی تغییراتی در محیط کاربری و نور صفحه و سایر موارد ایجاد می کند. در صورتی که تنها ۱۰درصد به تمام شدن باتری شما وجود دارد, بر اساس گفته سامسونگ می توانید یک شبانه روز را با استفاده از این ویژگی به خیر بگذرانید! در صورتی که به شارژر گوشی دسترسی ندارید، این امکات در مواقع ضروری می تواند شما را حد اقل تا یک روز و نیم نجات دهد! در کنار سایر نرم افزار های اختصاصیS Planner نیز تغییرات اندکی کرده است و می تواند بر اساس دسته بندی های مختلف تقویم را به شما نشان دهد و شما را از برنامه ریزی خود آگاه کند.به مانند گذشته AccuWeather هم یک نرم افزار اختصاصی برای گزارش آب و هوا و ویجت اختصاصی به شمار می رود که ساده تر به نظر می رسد.

    Samsung_Galaxy_S5_review (13)-900-90

    بازدهی بخش سخت افزاری
    در سال گذشته با چینش big.LITTLE آشنا شدیم. در واقع طراحی چیپ های High end سامسونگ فعلا بر همین اساس صورت می گیرد، یعنی استفاده از دو گروه پردازنده سبک و سنگین. همانطور که می دانید یک سری مشکلات در بهینه سازی این چیپ وجود داشت که در اس۴ به چشم می آمد و این مشکلات در نوت۳ حل شدند، گرچه گمانه زنی های زیادی برای استفاده از ۸ پردازنده همزمان در نوت۳ بود، اما به دلایل مختلفی شاهد این روند در نوت۳ نبودیم. اکنون این chip جدید که در اس۵ مورد استفاده قرار گرفته است، به مانند گذشته از دو کلاستر A7 و A15 استفاده می کند، با این تفاوت که حالت هشت هسته همزمان و فناوری heterogeneous multi-processing در آن فعال است. بازدهی این چینش در نوع خود عالیست (با توجه به بازه زمانی لانچ) و در مباحث مربوط به باتری قطعا موضوع بهینه سازی پر رنگ تر از گذشته جلوه می کند. برای مقایسه، حالت های متفاوتی روی میز قرار دارد. مقایسه با نوت۳ ، اس۴ و یا رقبای همیشگی یعنی زد۲ و M8. البته به دلیل دیر تر عرضه شدن G3 عموما در نقد اس۵ سایت ها به مقایسه اس۵ و جی۳ توجه چندانی نکرده اند.(البته در بررسی جی۳ این امر صورت گرفته است) همانطور که در مشخصات مشاهده می کنید، فرکانس نهایی چهار هسته ARM Cortex A15 حدودا ۲٫۱ گیگاهرتز و فرکانس نهایی چهار هستهARM Cortex A7 نیز ۱٫۵ می باشد. البته همانطور که گفتیم، کلمه “نهایی” در حالت عادی معنی ندارد. یعنی هر هسته مستقل است و با توجه به نیاز کاربر و حجم اطلاعات، سبک و یا سنگین بودن داده ها فرکانس خود را تعیین می کند. انتظار می رود که در اجرا عناوین HD و فیلم های با کیفیت (نظیر رزولوشن های FHD,4K) هشت هسته فعال شوند.در امور عادی مثل کار با محیط کاربری، اس ام اس و موارد مشابه نیز دو هسته سبک فعال هستند و یا در امور متوسط دو هسته سنگین و دو هسته سبک و به همین شکل هشت هسته فعال خواهد بود. تاثیر این غیر فعال بودن/فعال بودن هسته ها در مباحث مربوط به عمر باتری کاملا قابل قیاس با پرچمداران قبلی می باشد.(بنچمارک ها مربوط به نسخه S801 می باشد.)در بخش گرافیکی نیز سامسونگ تغییر بنیادی نسبت به نوت۳ ایجاد نکرده است. همانطور که می دانید در نوت۳ شاهد ARM Mali-T628 MP6 بودیم که در اس۵ نیز همین پردازنده گرافیکی را مشاهده می کنیم، با این تفاوت که در نوت۳ شاهد فرکانس ۵۳۳ MHz بویدم، اما در اس۵ این عدد به ۶۹۵ MHz تغییر یافته است. در کل می توان با صراحت کامل عنوان کرد حتی PowerVR SGX544MP3 موجود در اس۴ هم برای بر طرف کردن نیاز های گیمینگ کافی (تا سال ۲۰۱۵) است. به شخصه معتقدم هیچ عنوانی در طی این دو سال عرضه نشده که واقعا به عنوان یک “بنچمارک جدید” جهت سنجش سخت افزاری اسمارتفون های ۲۰۱۵-۲۰۱۴ از آن استفاده شود. زیرا همچنان شاهد استفاده از عناوینی مثل MW,RR3 برای سنجیدن سخت افزار هستیم، و حتی A8 هم آنقدر نیازمند سخت افزار قدرتمند جهت اجرای روان نیست.(حتی اس۳ نیز از عهده این کار بر می آید!) در مورد MC5 هم تقریبا می توان گفت تغییرات گرافیکی(فنی) بنیادی نسبت به MC4 نداشته است. بدین جهت بحث درمورد GPU و بازدهی آن تا زمانی که شاهد یک عنوان AAA مبتنی بر گرافیک نباشیم بی فایده می باشد می باشد و تا اینجا این معماری وظیفه خود را در بخش گیمینگ کاملا صحیح و موفق انجام می دهد. موضوع دیگر مورد بحث رندر کردن ویدیو ۴K می باشد که اس۵ در هر دو نسخه علاوه بر اجرا، می تواند فیلم هایی را با این کیفیت به ثبت برساند.در Exynos 5422 علاوه بر تکنولوژی HMP شاهد فناوری Mobile Image Compression یا MIC نیز هستیم که در واقع باعث می شود داده ها با حجم اصلی مورد پردازش قرار نگیرند، و به شکلی “فشرده سازی” انجام می گیرد. این فناوری با توجه به رزولوشن صفحه می تواند در مصرف باتری تاثیر گذار باشد. لیتوگرافی و فرایند ساخت این چیپ بر اساس ۲۸nm High K Metal Gate می باشد و همچنین امکان رندر کردن تصاویر ۴K UHD و فرمت های مختلف ، همچنین رزولوشن صفحه نمایش تا WQXGA)2560 x 1600) را دارا می باشد. در سایر مباحث بازدهی اشاره اندکی به رم نیز شده است صرفا می توان گفت کافی است.(منابع خارجی عموما وارد جزئیات رم و مقایسه با نوت۳ نشده اند) در کل بخش بازدهی سخت افزاری پا به پای رقبا پیش می آید و در بعضی اوقات از آن ها پیشی نیز می گیرد. در مقایسه با سایر رقبا و با توجه به بازه زمانی لانچ، سخت افزار ارائه شده به عنوان یک دیوایس رده بالای ۳۲ بیتی کاملا سنجیده به نظر می رسد.

    0

    باتری
    تلاش های سامسونگ در بهبود عمر باتری چیزی کاملا واضح در اس۵ می باشد. در واقع بهینه سازی های لازم کاملا صحیح انجام گرفته شده و با مراجعه به بنچمارک ها و مقایسه با اس۴ این موضوع کاملا پر رنگ جلوه می کند. معماری بیگ لیتل در اس۵ در حال حاضر بی نقص است و می توان اینگونه عنوان کرد که اس۴ از پتانسیل های این چینش نهایت استفاده را نکرد بود، و اما در اس۵ همه کاستی ها بر طرف شده اند. همچنین شایان ذکر است که ویژگی Ultra Power Saving تاثیر بسیاری در حفظ عمر باتری دارد و این موضوع برای کاربران این اسمارتفون کاملا واضح خواهد بود.اس۵ از یک باتری ۲۸۰۰ mAh استفاده می کند که از نظر ظرفیت نسبت به M8 برتر است ، اما نسبت به Z2 خیر.این میزان با توجه به میزان مصرف گوشی و بهینه سازی های سامسونگ کاملا سنجیده به نظر می رسد و جوابگوی نیاز های کاربر است. به طور متوسط می توان ۲۰ ساعت با این گوشی به مکالمه پرداخت و چیزی بیش از ۱۰ ساعت هم به تماشای ویدئو مشغول شد.

    Galaxy-S5_Black_11
    Samsung_Galaxy_S5_MG_8286
    galaxy-s5-colors-4_0

    سخن نهایی
    نسل پنجم سری اس توانست جایگزین شایسته ای برای اس۴ باشد و تقریبا می توان گفت همه ی مشکلات جزئی آن را حل نموده است. موردی که شاهد پیشرفت چشمگیر آن بوده ایم، دوربین این گوشی می باشد که واقعا جای تحسین دارد. متاسفانه در بخش طراحی شاهد تغییرات بنیادی مثبت نبوده ایم ، اما مقاوم بودن در برابر عوامل طبیعی، قطعا از عواملی خواهد بود که بسیاری از کاربران جذب این اسمارتفون شوند. نکته ی مورد ذکر دیگر صفحه نمایش تحسین برانگیز این گوشی می باشد که در نوع خود منحصر به فرد عمل می کند و رنگ ها را عالی نمایش می دهد. در نهایت هر یک از اسمارتفون های S5,M8,Z2,G3 دارای نکات ضعف و مثبتی هستند که با توجه به نیاز کاربران مورد گزینش قرار می گیرند.

    نکات مثبت: پوشش دادن ضعف های نسبی اس۴، پیشرفت چشمگیر صفحه نمایش با وجود اینکه شاهد افزایش اعداد و ارقام نیستیم، کیفیت دوربین و فیلم برداری بنچمارک جدیدی در بین اسمارتفون ها ایجاد کرده است، عمر باتری قابل قبول، اضافه شدن ویژگی heterogeneous multi-processing به چیپ جدید سامسونگ و حل کردن بهینه سازی های مربوط به چینش بیگ لیتل ، مقاومت در برابر عوامل طبیعی.
    نکات منفی: استفاده کردن از mono speaker باعث شده عملکرد بخش مالتی مدیا و صدا در مقایسه با رقبا ضعیف تر شود، تشخیص اثر انگشت صرفا برای قفل است، در مقایسه با نوت۳ شاهد پیشرفت چشمگیر بازدهی پردازشی نیستیم.

    (۵)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. Pingback: آخرین اخبار و مطالب مربوط به اندروید | اندروید کده