• Qualcomm نقشه خود برای انتشار چیپ های ۶۴ بیتی را منتشر کرد

    Qualcomm-Logo-aa-3-600px

    همان طور که میدانید شرکت کوالکوم به تازگی وارد عرصه چیپ های ۶۴ بیتی شده است و با توجه به گزارشات برخی از اسمارتفون ها به زودی از این چیپ ها استفاده خواهند کرد.

    ولی در حال حاضر نقشه ای در فضای اینترنت قرار گرفته است که میتواند برنامه کمپانی فوق برای آینده چیپ های خود باشد , این نقشه در شبکه اجتماعی Weibo چین و توسط یکی از تحلیلگران با سابقه منتشر شده که میتواند صحت این سند را تایید کند ولی کمی حدس و گمان نیز در این باره وجود دارد زیرا شرکت ذکر شده میتواند برنامه های کاری خود را تغییر دهد!

    با توجه به این نقشه Snapdragon 410 اولین چیپ ۶۴ بیتی شرکت کوالکوم به همراه Snapdragon 610 و ۶۱۵ در اختیار برخی از کمپانی های گوشی ساز قرار خواهد گرفت.

    snap-road

    هر دو چیپ S 610 و ۶۱۵ از تراشه های ۲۸nm و پردازنده های گرافیکی Adreno 405 استفاده خواهند کرد.

    Snapdragon 610 از پردازنده ۱٫۸ گیگاهرتز چهار هسته ای از نوع هسته پردازشی A53 تشکیل شده است این در حالی است که مدل هشت هسته ای آن به صورت چهار به چهار کار خواهد کرد به طوری که چهار هسته تا فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر تا فرکانس ۱ گیگاهرتز عمل میکند.

    حال چه زمانی منتظر Snapdragon 810 و ۸۰۸ باشیم؟ به احتمال فراوان این دو چیپست در ۳ ماه دوم یا ۳ ماه سوم سال ۲۰۱۵ منتشر خواهند شد.

    انتظار میرود که Snapdragon 808 از پردازنده ۶ هسته ای استفاده کرده و پردازنده گرافیکی Adreno 418 این مجموعه را کامل کند.

    این در حالی است که S 810 از ۸ هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Adreno 430 بهره میبرد.

    snap-road-2

    به هر حال این نقشه نشان میدهد که Qualcomm پردازنده های ۶۴ بیتی خود را باید تا اواخر ۳ ماه سوم سال ۲۰۱۵ معرفی کند که در مجموع ۴ چیپ را در بر خواهد گرفت!

    ولی عملکرد کمپانی فوق خلاف جهت میباشد این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۱۳ چیپ S 600 و در نمیه دوم S 800 را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۴ تاکنون هیچ اقدامی برای منتشر کردن پردازنده های ۶۴ بیتی خود نکرده است البته باید بدانید که در ۳ ماه چهارم سال جاری S 410 برای برخی از اسمارتفون ها استفاده خواهد شد!

    حال سوال اینجاست که آیا Qualcomm با توجه به عملکرد اخیر این ۴ چیپ را تا سال ۲۰۱۵ رونمایی خواهد کرد؟ سوالی که جواب آن با گذر زمان مشخص خواهد شد.

    با تشکر از E.R.L

    (4)(0)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.