• HTC’s best gets even better | نقد و بررسی HTC One M8

    M8888888

    امسال اچ تی سی پرچمدار جدید خود با نام وان ام۸ وارد بازار کرد.از نظر ظاهری نسبت به مدل قبلی تفاوت آنچنانی نداشته و همچنان از بدنه ی تماما آلمینیومی بهره می برد. تفاوت های ظاهری آن با مدل قبلی در دوربین دوم و حذف دکمه های سخت افزاری و بزرگ تر شدن نسبت به نسل قبل خلاصه می شود. همانطور که انتظار می رفت صفحه ی بزرگتر ۵ اینچی در این اسمارتفون جا سازی شده و اچ تی سی به حرف مشتری ها اسمارتفون داده و با افزایش صفحه نمایش مشکل کوچک بودن پرچمدار خود را حل کرده.تفاوت دیگری که نسبت به نسل قبلی این تلفن وجود دارد استفاده از ۹۰% آلمینیوم است که در نسل قبلی این عدد ۷۰% بود.

    درون جعبه ۱ عدد پین برای اس دی کارت و نانو سیم وجود دارد. هندزفری های ساخت اچ تی سی با ۳ سری متفاوت و شارژ که بر اساس محل ساخت ممکن است ۲ شاخه و یا سه شاخه باشد . در بعضی مدل ها قاب ژله ای این اسمارتفون نیز وجود دارد. تعدادی برگه در مورد شرایط گارانتی (برای خارج) و تعدادی برگه ی دیگر برای آموزش زدن نانو سیم و میکرو اس دی وجود دارد. دفترچه ی کامل این اسمارتفون به صورت پی دی اف در خود اسمارتفون موجود است.

    طراحی
    هنگامی که برای اولین بار با این اسمارتفون ملاقات می کنید فقط یک چیز را متوجه می شوید، زیبایی! از نظر من این اسمارتفون هوشمند زیباترین در بین تمامی تلفن های موجود است و در طراحی ظاهری هیچ نقصی به آن وارد نیست.بدنه ی آن دارای انحنا است که باعث می شود به راحتی در دست قرار بگیرد. بعضی از سایت ها بیان کردند که این اسمارتفون در دست سر می خورد, اما من مشکل اینچنینی با اسمارتفون نداشتم.در بالا و پایین این اسمارتفون دو بلندگوی بوم سوند با آمپلی فایر داخلی قرار دارند که بعدا آنها را بررسی خواهیم کرد. چراغ نوتیفیکیشن در یکی از جای بلندگوها پنهان شده. دوربین جوب ۵ مگاپیکسلی که باب عکس سلفی است نیز در بالای این اسمارتفون قرار دارد.در سمت راست اسمارتفون دکمه های ولوم و درگاه اس دی کارت قرار دارد که زیبایی هر چه تمام خود نمایی می کنند .در سمت چپ اسمارتفون فقط درگاه نانو سیم قرار دارد(دو درگاه اس دی کارت و نانو سیم باید با پین مخصوص باز شوند و به دلیل نوع آنها اسمارتفون را کاملا یکدست می کنند(در بالای اسمارتفون دکمه ی قفل با اینفرارد ترکیب شده که علاوه بر کاربردی بودن و استفاده بیشتر از فضا بسیار زیبا نیز است.در پایین اسمارتفون محل ورود شارژ و هدفون است که تا به حال مشکلی با محل آن نداشتم و واقعا مناسب است . در پشت اسمارتفون دوربین اولترا پیکسل اسمارتفون و دوربین دوم و فلاش دوگانه ی این اسمارتفون قرار دارد. شاید یکی از زیباترین قسمت های اسمارتفون همین پشت آن باشد.

    مشخصات فنی اسمارتفون
    Announced : 2014, March
    Released 2014, March
    146.4 x 70.6 x 9.4 mm
    Weight : 160 g
    Super LCD3 capacitive touchscreen, 16M colors
    1080 x 1920 pixels, 5.0 inches (~441 ppi pixel density)
    Corning Gorilla Glass 3
    HTC Sense UI v6
    Loudspeaker, with stereo speakers, built-in amplifiers
    microSD, up to 128 GB
    16/32 GB, 2 GB RAM
    Bluetooth : v4.0, A2DP
    microUSB v2.0 (MHL), USB On-the-go, USB Host
    Dual 4 MP, 2688х۱۵۲۰ pixels, autofocus, dual-LED (dual tone) flash,
    1/3” sensor size, 2µm pixel size, automatic simultaneous video and image recording, geo-tagging, face and smile detection, HDR, panorama

    1080p@60fps, 720p@120fps, HDR, stereo sound rec.
    5 MP, 1080p@30fps, HDR
    Android OS, v4.4.2 (KitKat)
    Chipset : Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801
    CPU : Quad-core 2.3 GHz (US/EMEA)/ 2.5 GHz (Asia, China) Krait 400
    GPU : Adreno 330
    Sensors : Accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer
    TV-out (via MHL A/V link)
    Non-removable Li-Po 2600 mAh battery

    سخت افزار و عملکرد آن
    این اسمارتفون دارای ۲ مدل ۲٫۳ گیگاهرتز و ۲٫۵ گیگاهزتر می باشد که مدل ۲٫۵ مخصوص آسیای شرقی ساخته شده است. تلفنی که من بررسی می کنم مدل ۲٫۳ گیگاهرتز می باشد.این دستگاه دارای دو گیگابایت رم است که با توجه به رابط سبک و کاربردی اچ تی سی و کمتر شدن مصرف اندروید به خوبی شما را در تمامی کار ها یاری می کند و مشکلی برای شما به وجود نمی آورد. این رم به راحتی تا سال ها جوابگوی نیاز شما خواهد بود . در تست هایی که من روی این اسمارتفون انجام دادم کوچکترین لگی مشاهده نشد و طی مقایسه ای که با آیفون ۵اس انجام دادم اندکی از آن سریع تر و روان تر بود . بر خلاف سایر بررسی ها من به هیچ عنوان روی بنچمارک مانور نمی دهم اما برای خوانندگان این مقاله کاربردی ترین بنچمارک یعنی همان آنتوتو را در اسمارتفون اجرا کردم که اسمارتفون را از لحاظ سخت افزاری به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد.همانطور که مشاهده می کنید این تلفن در صدر جدول بنچمارک قرار گرفت.

    دوربین
    دوربین این اسمارتفون از نظر بسیاری از سایت در حد یک “پرچمدار” نیست. اما من به شخصه با این موضوع موافق نیستم . دوربین M8 شاید بهترین نباشد اما عملکرد بسیار مناسبی دارد . زوم کردن در عکس ها اگرچه باعث افت کیفیت می شود اما در مقایسه بدون زوم کردن در تصاویر ثبت شده، نزدیک به دو اسمارتفون اس۵ و زد۲ عمل می کند . در شرایط نور کم هم که بهتر از این اسمارتفون وجود ندارد . در نور کم شما می توانید بهترین عکس های ممکن را بگیرید و فلاش دوگانه ی این اسمارتفون شما را در این کار یاری می کند . در ادامه تعدادی از عکس های زیبای گرفته شده با این اسمارتفون که از سایت خارجی را برداشته ام برای شما قرار می دهم. چند عکس نیز در شرایطی با نور کم گرفته شده اند که طبق گفته ی کسی که عکس را گرفته در همین شرایط حدودا چیزی در عکس های نکسوس ۴ معلوم نبوده.

    صدا & صفحه نمایش
    به بخش فرمانروایی M8 خوش آمدید! با بهترین تلفن هوشمند در زمینه ی صدا و موسیقی آشنا شوید. این اسمارتفون با بلند اسمارتفون های بوم ساند خود ، دارای بهترین و بلندترین و شفاف ترین صدا ممکن در بین تمامی تلفن های هوشمند است. من به شخصه عاشق موسیقی هوی متال و راک هستم . باس این اسمارتفون فوق العاده است. کیفیت صدای این اسمارتفون تا حدی است که انگار در حال نگاه کردن به بند مورد علاقه ی خود در هنگام ضبط آهنگ هستید . حتی در بلندترین صداها این اسمارتفون به راحتی آهنگ را با کیفیت کامل پخش می کند و شاهد کاهش کیفیت نمی باشید . هندزفری آن نیز به همین صورت است اما با این تفاوت که با هندزفری با صدای آخر با اینکه کیفیت کامل دارد ، اما گوش شما از صدای بلند کر می شود (شوخی). اما واقعا صدای بلندی دارد. منی که با بلندترین صداها آهنگ اسمارتفون داده ام و گیتار الکتریک نواختم نتوانستم صدای بلند این هندزفری را بیشتر از ۱۰ دقیقه تحمل کنم! شاید یکی از نقاط قوت این اسمارتفون صفحه نمایش آن باشد. رنگ ها با دقت بسیاری نمایش داده می شوند و در زیر نور آفتاب متون به راحتی قابل خواندن می باشند. زاویه دید هم بسیار مناسب است و در کل یکی از بهترین صفحه نمایش ها را دارا است.

    7

    8

    9

    10

    11

    نرم افزار
    با رابط جادویی سنس ۶ آشنا شوید.اچ تسی این بار تمام مشکلات در نسخه های قبلی سنس را بر طرف کرده و رابطی شیک و زیبا که بسیار سریع نیز است و در سرعت می توان آن را با نکسوس۵ نیز مقایسه کرد . شاید تنها تلفن موجود در بازار ام۸ باشد که توان رقابت در سرعت با نکسوس ۵ را داشته باشد و حتی آن را شکست بدهد.هنگام ورود به سنس ۶ به لاک اسکرین زیبا و ساده ی آن برخورد می کنید .طراحی آیکون ها در این رابط واقعا زیباست. در صورت رفتن به صفحه ی سمت چپ با بلینک فید خبرخوان زیبا و کاربردی اچ تی سی روبرو می شوید.پس از ورود به اپ دراور با لیست ساده ای از اپلیکیشن ها با امکان شخصی سازی روبرو می شوید.نکته ی جالب در مورد این قسمت اسکرول بالا به پایین و پایین به بالای آن است (بر عکس تمامی کمپانی ها که از چپ به راست و راست به چپ استفاده می کنند) در این سایز از تلفن هوشمند این حرکت واقعا هوشمندانه است و باعث راحتی کار با یک دست می شود. قسمت استسوس بار هم مانند سایر قسمت های این اسمارتفون شیک و زیبا طراحی شده.در قسمت های تنظیمات و برنامه ی تلفن و ماشین حساب و ساعت فقط به عکس بسنده می کنم.
    آخرین برنامه ای که به بررسی آن می پردازم برنامه ی گالری موجود در این اسمارتفون است. بهترین گالری که به عمر خود دیده اید. اچ تی سی با ترکیب کردن این بخش با اپلیکیشن زوه و افکت های جالب به گالری باعث زیبایی بیش از اندازه ی آن شده. همچنین وجود لیست زیادی از فرمت های پشتیبانی شده این گالری را بیش از پیش بهتر می کند.هنگامی که شما وارد یک دسته بندی می شوید به طور خودکار یک فیلم از آن ساخته می شود به این صورت که با اضافه کردن افکت و آهنگ به عکس و گذاشتن قسمت هایی از ویدیو های آن دسته یک فیلم بسیار جذاب کوتاه از آن درست می کند.

    باتری
    یکی از ضعف های اچ تی سی در گذشته که هم اکنون در این پرچمدار رفع شده. در تست های که من انجام دادم به راحتی یک روز کامل را دوام می آورد. در استفاده های که شامل وبگردی و استفاده از شبکه های اجتماعی و دانلود کردن فایل و صحبت با تلفن و دیدن فیلم و … می شد. باتری این اسمارتفون نزدیک به ۶-۷ ساعت کارکرد نسبتا سنگین را جوب می دهد . با فعال کردن قابلیت پاور سیو این مقدار به میزان نسبتا مناسبی افزایش می یابد.

    لوازم جانبی
    در لیست لوازم جانبی این اسمارتفون چه آنهایی که با خودش عرضه می شوند و چه آنهایی که باید آن ها را خرید با موارد جالبی روبرو می شوید. قاب ژله ای آن واقعا با کیفیت است. واقعا ارزش ۸۰ هزار تومان را دارد. شاید ساده به نظر بیاید که هست ولی در نوع خودش با کیفیت ترین است.کیس دات ویو آن واقعا زیبا و کاربردی است. برای بیرون از خانه واقعا مناسب است اما کاش اچ تی سی به طور خودکار روشنایی را هنگام استفاده از این کیس روی ۱۰۰ قرار می داد که البته اگر از تنظیمات خودکار استفاده کنید با این مورد مشکلی نخواهید داشت..
    در مصارف روزانه که شامل وبگردی و استفاده از شبکه های اجتماعی و بازی کردن و دیدن فیلم و شنیدن آهنگ می شود قصد دارم این اسمارتفون را بررسی کنم. در قسمت گیمینگ تجربه ای بهتر از این را نمی توان بدست آورد. صدا ی فوق العاده در کنار نمایشگر عالی و سرعت بی نظیر.تا به حال لگی در بازی هایم ندیدم و همگی با حداکثر کیفیت اجرا می شدند. تنها مشکلی که پیدا کردم صورتی بود بازی۹MM بود که نمی دانم به دلیل بازی کرک من بود یا دیتا ی خراب یا قدیمی بودن بازی!

    17

    18

    19

    20

    21

    در قسمت فیلم و آهنگ هم که دیگر خودتان می دانید. صدایی بالاتر و شفافتر از این اسمارتفون وجود ندارد و صفحه نمایش عالی آن چیزی در این قسمت کم نمی گذارد. برنامه های پیش فرض برای این دو قسمت نیز عالی هستند که در بخش نرم افزار بررسی شدند.
    در قسمت وب گردی و شبکه های اجتماعی هم که بیشتر اسمارتفون ها مشکل ندارند اما صفحه نمایش مناسب و مولتی تسکینگ قوی و خوش دست بودن اسمارتفون باعث می شود تجربه ی بسیار عالی در این قسمت نسب به سایر تفان ها داشته باشید.
    باتری این اسمارتفون هم به راحتی می تواند ۱-۲ روز را برای این مصارف روزانه جوب دهد. در مصرف نسبتا سنگین من باتری این اسمارتفون در شب ۲۵% شارژ داشت که واقعا عالی است.

    22

    23

    جمع بندی
    این اسمارتفون اگر بهترین اسمارتفون بازار نباشد یکی از بهترین ها است. صفحه نمایش عالی جنس عالی زیبایی خیره کننده خوش دست بودن از جمله مواردی است که می شود به آن ها اشاره کرد. ایرادات کمی می توان به این اسمارتفون وارد کرد. اشکالات این اسمارتفون بسیار کم است که فقط به مکان بد دکمه ی خاموش و روشن و دوربین با کیفیت خوب خلاصه می شود. البته مشکل مکان بد دکمه ی خاموش و روشن به لطف کیس دات ویو و همچنین ژست های حرکتی دیگر مشکل به حساب نمی آید. تنها مشکلی دیگری که به آن وارد می شود بحث قیمت است که متاسفانه قیمت این اسمارتفون با گارانتی کمی بالا است البته در مورد خرید من مقدار کمی از قیمت به گارانتی اختصاص می یافت و از قیمت آن ۱۰۰% راضی هستم. اما در موارد با گارانتی خالی متاسفانه قیمت گارانتی بسیار بالا است.

    (۶)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.