• پدیده ای مشکوک | نقد و بررسی The silent age

    silent_age_left_room_past

    دوران، دوران جنگ نرم و اتفاقات مشکوک است. شاید شما هم بخواهید فعالیتی در این دنیای مرموز شرکت های دولتی و فاسد داشته باشید. The silent age یکی از زیبا ترین بازی های فکری اندروید است. استدیو House on Fire سال پیش یکی از بهترین بازی های ماجراجویی را برای پلتفرم های Android و iOS منتشر کرد که البته هنوز هم در حال تولید نسخه های جدید تر این عنوان است.

    Publisher: House on Fire
    Developer: House on Fire
    Platform: Android, iOS
    Genre: Adventure

    The-Silent-age-Android-game

    شخصیتی ساده،روایتی پیچیده
    جو که یکی از کارگران شرکتی در آمریکا است یک روز بر حسب اتفاق، پس از ارتقاء سطح سر از مکانی نا آشنا در شرکت در می آورد و به اهداف غیر انسانی آن شرکت پی می برد. داستان این بازی بسیار زیبا، مرموز و نزدیک به واقعیت است و شما را در ماجرایی پیچیده سهیم می کند. قابلیت سفر در زمان و انتقال به آینده بازی را دو چندان جذاب کرده است. جو پس از مدتی یک ماشین زمان کوچک پیدا می کند و با استفاده از آن می تواند تغییراتی که در آینده روی کره ی زمین انجام شده است را ببیند. این ایده ی جالب راه های پیچیده ای برای اتمام مراحل درست کرده است که ارزش بازی را به مقدار زیادی بالا می برد. برای بررسی کامل بازی لازم است به گرافیک آن نیز اشاره کنیم. گرافیک این عنوان یعنی tsa در حین سادگی از کیفیت بالایی برخوردار است و در هر مکان از بازی چشم را می نوازد. نورپردازی در این بازی به حدی واقعی است که در یک نگاه ممکن است دنیای tsa را با عکس واقعی اشتباه بگیرید. جو از قیافه و هیکل ساده ای برخوردار است که باعث می شود بازیکن خیلی راحت تر با او ارتباط بر قرار کند. جلوه های بصری مناسب شما را به سمت هدف اصلی داستان می کشند و در کل تمام این مزایا گرافیک خوبی را برای این بازی رقم زده اند.

    1

    امر دیگری که بازی را جذاب می کند ، گیم پلی ساده و بی دردسر آن است. جو هر جایی که بگویید می رود. ارتباطی که گیم پلی با بازیکن بر قرار می کند بی نظیر است. همچنین منوی ساده و زیبا، دسترسی آسان به اجسام و منو های مختلف این بازی را بی همتا می سازد . تمام این خصوصیات مثبت به همراه صداگذاری فوق العاده ی بازی کامل می شوند. متأسفانه در این بازی خبری از حرف زدن شخصیت ها نیست و صحبت های آن ها در قالب کلماتی در کادر های مشکی رنگ نمایش داده می شوند. مالبته نباید به عنوان این بازی که معنی “دوران سکوت” را می دهد بی توجه بود. اما با این حال این استدیو توانسته است با موسیقی متنی که برای tsa انتخاب کرده است ، جای خالی صدای شخصیت ها را پر کند. موسیقی متن tsa حس و حال بازی را به خوبی منتقل می کند. عامل دیگری که امتیاز بازی را در زمینه ی صدا گذاری زیاد می کند، صداگذاری سه بعدی است. این استدیو در اول بازی پیشنهاد می کند از هندزفری استفاده کنید . صدای سه بعدی، تجربه ای بی نظیر از این بازی را به شما می بخشد و جالب این است که صداگذاری آنقدر بازی را جذاب کرده است که بازیکن تا وقتی بازی را تمام نکند از سر آن بلند نمی شود!

    2

    در بازی مشکلات زیادی نیست و به لطف سبک دو بعدی و ساده ی آن، تقریباً هیچ باگی در بازی دیده نمی شود. تنها چیزی که ممکن است موجب نگرانی شما شود، متن معرفی تولید کنندگان است که پایان بازی را نشان می دهد. مطمئناً پس از اتمام بازی دلتان برای آن تنگ می شود. این استدیو دائماً در حال ایجاد نسخه های جدید تر است اما در هر نسخه فقط کمی پیشرفت به چشم می خورد و داستان اصلی نسخه ی اول همچنان حاکم است. نصب کردن آپدیت های جدید ممکن است پس از مدتی شما را خسته کرده و از ادامه دادن بازی منصرف کند. به هر حال، داستان مهیج بازی، گرافیک واقع گرایانه و صداگذاری مناسب ثابت می کنند که این بازی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

    3

    نمرات:

    گیم پلی:۸
    گرافیک:۸
    صداگذاری:۷
    داستان:۸٫۵

    نمره نهایی:۷٫۸

    نکات مثبت: داستان مهیج، گرافیک و نور پردازی واقع گرایانه، صداگذاری مناسب، حال و هوای منحصر به فرد بازی که در سایر عناوین کم تر دیده شده، المان های ماجراجویی بسیار خوب کار شده اند.

    نکات منفی: عدم صحبت شخصیت ها، آپدیت های بی فایده و زیاد.

    (۲۲)(۲)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. خیلی ممنون، به طور کلی Adventure خیلی پتانسیل خوبی داره. به خصوص روی تبلت که صفحه بزرگ هست. TSA رو میشه از جمله عناوین موفق در این سبک دونست. مثل همیشه عالی بود 😀

    (8)(0)
  2. علیرضا رنجبرحسنی

    بامداد جان نقد هات بسیار خوب و قوی هستش اما باید روی مقدمه بیشتر کار کنی این مسئله تو همه نقد هات به چشم میخوره همچنین لازمه با خوندن نقد و مقالات دیگه با یه سری واژه های بهتر برای استفاده در نقد آشنا بشی

    (۲)(۱)
  3. Pingback: دانلود بازی فکری و فوق العاده زیبای The Silent Age v1.3.8 اندروید | اندرویدکده | دانلود بازی ها و برنامه های اندروید