• قلعه ای برای تمام سبکها! | نقد و بررسی Heroes and Castles

    logo

    بازی heroes and castles تلفیقی از سبک های مختلف است و این آن را از بقیه بازی ها جدا می سازد. سبک هایی مثل RPG و استراتژی و دفاع از قلعه با هم تلفیق شده اند تا با هم این بازی را بسازند. هر کدام از این سبک ها اگر به خوبی به کار گرفته شوند هیجان خوبی به بازیباز منتقل می کنند ولی ترکیب آنها با یکدیگر می تواند فرمول موفقیت باشد. این بازی مأموریت های زیادی برای شما دارد و شما باید به خاطر پادشاهتان که در بستر بیماری و رو به مرگ است از قلعه دفاع کنید.شرکت Foursaken Media به خاطر بازی های مخصوص سیستم عامل iOS خود معروف است. از نمونه بازی های این استودیو می توان از این بازی ها نام برد: Bug Heroes 1&2 – Sky Gnomes – Block Fortress : War و البته خود بازی Heroes and Castles .

    Developer: Foursaken Media
    Genre: Action, Strategy, Tower defence, RPG
    Platform: Android,iOS

    H&C شما را در کنترل یکی از سربازانی که وظیفه نگهبانی از قلعه را دارد، می گذارد تا از آن در مقابل دشمنانی که بطور دسته دسته ای حمله می کنند مقاومت کنید . پس از خروج از قلعه دشمنانی مثل غول ها، اسکلت های شمشیر و سپر دار، ترول ها و مومیایی ها را مشاهده می کنید. گیم پلی بازی از همان مراحل اول بسیار سریع می باشد که البته این چیز خوبی است زیرا شما را در اکشن و ماجراجویی و استراتژی در سطح حرفه ای آماده می سازد. شما نه تنها اختیار قهرمان خود را دارید؛ بلکه باید نیرو های خود را مدیریت کنید و دیوار قلعه را در مقابل دشمن مقاوم سازید.
    بازی به دو بخش Campaign و Siege تقسیم شده است. در حالت campaign شما باید در بیش از ۳۰ مرحله از قلعه خود دفاع کنید و حالت دوربین بازی سوم شخص می باشد. در مراحل اولیه بازی می توانید کلاس خود را انتخاب کنید . از بین چهار کلاس ( Knight, Paladin, Engineer, Assassin) پس از گذراندن چند مرحله از بازی می توانید با پول مخصوص بازی یعنی الماس کاراکتر هایی با کلاس های دیگر مانند Mage, Veteran, Barbarian, Ranger, Druid) را خریداری کنید. هر کاراکتر پس از اتمام هر مرحله چیز های جدیدی بدست می آورد و می توانید او را آپگرید کنید که صد البته خرج دارد. هر کاراکتر نیز قدرت ها و آیتم های مخصوص خود را دارد. همچنین در حالت siege برگ بازی بر می گردد و شما حمله کنندگان هستید که باید به دفاع کنندگان از قلعه حمله کنید. چرا شوالیه باشیم وقتی می توانیم یک اسکلت با سپر و شمشیر باشیم؟

    11

    شما در مراحل نیاز به کمک خواهید داشت و جای شکر است که افراد بی باک، پاسبان ها، کمانداران و تفنگداران به کمک شما خواهند آمد. البته شما باید منابع طلایتان را مدیریت کنید. اینجاست که استراتژی وارد اکشن می شود؛ همزمان که شما قهرمان خود را آپگرید می کنید، باید نیرو های کمکی را نیز کمک کنید. همچنین شما باید قدرت دفاعی دیوار های قلعه را تقویت کنید. وگرنه با حمله دشمنان دیوار ها کم می آورند و غول ها می توانند به قلعه و منابعتان صدمه بزنند.

    heroes_castles1

    گرافیک بازی به نسبتا قابل تحمل است ! می توان با کنترلر D-pad بازی را به خوبی کنترل کرد و جای گله زیادی از نحوه کنترل بازی نیست. البته جا هایی در بازی وجود دارد که نمی توان آنطور که باید مانور داد ولی نمی توان آن را مشکل عمده و بزرگی به حساب آورد. وقتی که در مرحله هستید، شور و هیجان بازی را احساس می کنید و هنگامی که همزمان باید با حملات به دشمنان به قصد دفاع از قلعه و مدیریت منابع و … روبرو هستید. گرافیک این عنوان در حدی نیست که بخواهیم آن را نکته مثبت به شمار آوریم، بلکه صرفا می توان گفت نیاز های یک بازی با این سبک که افراد زیادی از جامعه ی گیمران جذب آن نمی شوند را راضی می کند. تکسچر ها ، آبجکت ها، شخصیت های اصلی و فرعی، تونع لوکیشن ها و تم کلی بازی آنقدر گیرا و درخشان نیست. اما از آنجا که وسعت بازی قابل قبول است، به ناچار ما نیز پذیرای این نوع گرفیک هستیم!

    heroes_castles5

    در نتیجه گیری می توان به مزیت های بازی اشاره کرد. برای مثال تلفیقی از سبک های اکشن سوم شخص و استراتژی سبک جالب مخصوص به خود را دارد و گیم پلی نسبتا طولانی آن می تواند شما را تا مدت ها سرگرم نگه دارد. گرافیک مورد قبولی را در بازی مشاهده می کنیم و به خاطر گیم پلی روان و در جریان آن، می توانید لحظات خوبی را در بازی سپری کنید. این بازی را حداقل برای امتحان به شما پیشنهاد می کنم.

    Heroes-and-Castles-1

    نمرات:

    گیم پلی:۷٫۸
    گرافیک:۶٫۲
    صداگزاری:۷
    جذابیت:۷٫۵

    نمره نهایی:۷٫۲

    نکات مثبت: ترکیب سبک های مختلف، بخش داستانی نسبتا طولانی ، وسعت قابل قبول لوکیشن ها.
    نکات منفی: گرافیک و طراحی هنری خسته کننده و تکراری ، آبجکت های تکراری، نور پردازی ضعیف و رنگ آمیزی نسنجیده، بعد از مدتی روند تکراری اذیت کننده است، کنترل بازی می توانست بهتر باشد، سیستم مبارزات و درجه سختی نسنجیده.

    (۱۸)(۲)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.