• رویای فانتزی یک ریسینگ | نقد و بررسی Table Top Racing

    Table_Top_Racing

    همه ی ما در دوران کودکی با ماشین های اسباب بازی، بازی می کردیم و خودمان را در حال رانندگی تصور می کردیم. حالا تصورات به واقعیت رسیده و شما می توانید با پلتفرم های Android و iOS به رانندگی با ماشین های اسباب بازی بپردازید. بازی Table Top Racing یکی عناوین ساخته شده برای اندروید است که تجربه متفاوتی را ارائه می دهد. این بازی سال گذشته توسط کمپانی Playrise Digital Ltd با گیم پلی خوب , ایده ای جالب و نو آور منتشر شد.

    Publisher: Playrise Digital Ltd
    Developer: Playrise Digital
    Platform: Android, iOS, VITA
    Genre: Racing

    کوچک، اما نو آور؟
    این عنوان یعنی ttr یکی از بزرگ ترین بازی های سبک خودش است و با ایده ی جالب و بی نظیر طراحانش می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند. وظیفه ی شما راندن اتومبیل های کوچک در محیط های عمومی و خانگی، و گذشتن از خط پایان در مقام اوّل است. البته این بازی ۶ نوع مسابقه ی دیگر هم دارد مانند مسابقه ی زمان که باعث می شود تنوع زیادی در بازی جریان یابد. دشمنان شما با هوشند. در این بازی می توانید از اسلحه های بین راه برای از بین بردن آن ها استفاده کنید. برنامه نویسی ساده و منظم ttr باعث شده است که بازی دارای باگ های کم و پنهان باشد. هوش مصنوعی خوبی برای رقبای شما ساخته شده است. یکی از نکات مثبت بازی می تواند تنوع محیط اطراف باشد که از میز ها، جعبه های مواد غذایی و وسایل خانه تشکیل شده است. عناصری که از کیفیت بالایی برخوردارند. گرافیک این بازی نسبت به بازی های مشابه برتری بسیاری دارد . انواع تکسچر های طبیعی همراه با نورپردازی دقیق. گرافیک این بازی بدون مشکل نیست و می توان گفت در این بازی تقریباً هیچ افکتی دیده نمی شود. این مشکل می تواند حس و حال و هیجان بازی را از شما بگیرد. مشکل دیگر گرافیک این بازی این است که اگر به دور دست ها خیره شوید ممکن است سوراخ های عجیبی را ببینید که خلأِ بیرون از مسیر مسابقه را نشان می دهند. بازی دارای جلوه های بصری خوبی نیست و نمی تواند از طریق تکسچر ها و اجسام سه بعدی با شما ارتباط بر قرار کند. شاید یکی از دلایل این مسئله، افکت های کم در این بازی باشد. ممکن است زیاد برایتان پیش بیاید که در حال مسابقه ناگهان مسیر بازی را گم کرده و به جسمی برخورد کنید. دلیل این مسئله یکنواختی محیط اطراف و ارتباط بصری نا موفق بازی با بازیکن است. البته فیزیک واقع گرایانه امتیاز زیادی به این بازی داده است. هر چند در این بازی زیاد از قوانین فیزیک استفاده نمی شود. طراحان بازی می توانستند از سکو های پرش و مسیر های جالبی استفاده کنند. ممکن است بازی پس از مدتی برای شما خسته کننده باشد.

    table_top_racing2

    ساده ترین ریسینگ ممکن!
    یکی از مزیت های ttr گیم پلی ساده ی آن است. شما فقط فرمان ماشین را کنترل کرده و گاز دادن با خود بازی است. هر چند ممکن است عده ای از این گیم پلی بی نهایت ساده و حساسیت زیاد کلید های فرمان شکایت کنند. برای این که بتوانید تمام پیچ های این بازی را پشت سر بگذارید باید خیلی تمرین کرده باشید. گیم پلی ساده این بازی باعث می شود فرمان اتومبیل تقریباً دو حالت صاف یا پیچیده داشته باشد. در فیزیک اتومبیل های مختلف تفاوت زیادی دیده نمی شود. بازی دارای ۱۷ ماشین مختلف است که به جز سرعت، در چیز دیگری تفاوت ندارند. سرعت پایین ماشین ها، شلوغی بیش از حد مسیر می تواند هیجان شما را از بین برده، محیط بازی را یکنواخت کرده و شما را از ادامه دادن بازی منصرف کند.
    موسیقی بازی هم قوی است و هم ضعیف. از زمانی که وارد بازی می شوید موسیقی منوی اصلی در شما هیجان به وجود آورده و شما را برای شروع بازی آماده می کند. در مسابقات موسیقی های تند هیجان کاذبی را در شما به وجود می آورند. در این بازی می توانید ۸ موسیقی مختلف بشنوید. چیزی که بخش موسیقی را ضعیف می کند صدای اتومبیل ها است که همگی تکراری و خسته کننده هستند. شما لذّتی از صدای غرش موتور خود نخواهید برد. صدای برخورد ماشین ها به یک دیگر یا برخورد آن ها به اجسام سخت کاملاً شبیه هم بوده و فقط یک صدا برای آن ها در نظر گرفته شده است. می توان گفت جذاب ترین صدای بازی صدای برداشتن جعبه های هدیه از روی زمین است!

    با این حال شرکت Playrise Digital Ltd کار قابل قبولی را روانه ی بازار کرده است و پیشنهاد می کنیم حداقل یک بار این بازی را امتحان کنید. شاید از گیم پلی حساس اعصاب خورد کن و گرافیک بالا ولی ناکارآمد بازی شکایت داشته باشید، اما به احتمال زیاد از موسیقی های بازی و خاطرات دوران کودکیتان لذت خواهید برد.

    نمرات:

    گیم پلی:۷
    گرافیک:۶٫۵
    صداگذاری:۶٫۵
    جذابیت و ارزش تکرار:۷

    نمره نهایی:۷

    نکات مثبت: هوش مصنوعی بالای رقیب ها، گرافیک و طراحی مراحل Arcade مانند و جذاب ، ایده های نو و خلاقانه.
    نکات منفی: ایده های اصلی بازی فرمول های کارتینگ به درستی صورت نگرفته، صداگزاری تکراری و بی کیفت، مشکلات گرافیکی کوچک، IAP ها!

    (۱۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.