• اقیانوسی که فرانچایزی را غرق کرد ! | نقد و بررسی Assassins creed pirates

    gsmarena_001

    بی شک همه ی شما با سری محبوب Assassins Creed آشنایی تمام دارید (لابد هیتر آن هم هستید ). بگذارید مثل قبل کمی در مورد این سری توضیح دهیم. اولین توضیح این است که نام این بازی را صرفا assassins creed بخوانید و سایر ترجمه های آن (عقیده یک آدم کش, کیش یک آدمکش و خیلی چیز های عجیب دیگه ) همگی اشتباه هستند. Assassins creeds یک بازی action-adventure open world با کمی چاشنی تخیل و مخفی کاری است که به شدت مورد حمایت یوبی سافت می باشد و تا الان ۷ نسخه از آن تا ۲۰۱۳ بر روی پلتفرم های PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows, Mac OS X, Nintendo DS, PlayStation Portable, PlayStation Vita, iOS, HP webOS, Android, Nokia Symbian Windows Phone platforms و the Wii U (بزنم به تخته یکی دو تا که نیستن!) منتشر شده است.

    Publisher: Ubisoft
    Developer: Ubisoft Paris
    Release date: 5 December
    Platform : Android , iOS
    Gener: Historic action-adventure

    نسخه های اصلی بازی در بخش یک نفره توسط Ubisoft Montreal و در بخش multiplayer توسط Ubisoft Annecy توسعه می یابد . نسخه های موبایلی آن نیز توسط Gameloft و Gryptonite Studios و با کمی دخالت Ubisoft Montreal توسعه می یابد (اشاره به نسخه قبلی). این سری بازخورد خوبی را از سوی مردم و منتقدین داشته است و با فروختن ۷۳ میلیون نسخه کپی تا پایان آپریل ۲۰۱۴به بهترین فرانچایز یوبی سافت تبدیل شده است. شایان ذکر است این سری از رمان نویسنده اسلوانیایی Vladimir Bartol الهام گرفته است.

    gsmarena_002

    برویم سر فلسفه به وجود آمدن Assassins Creed Pirates . یوبی سافت برای اولین بار در Assassins Creed III ایده جدیدی را به کار گرفت که آن هم استفاده از کشتی و کنترل آن بود و لذت بخش ظاهر شد اما این کار محدود به مراحل خاصی بود و گیمر به طور آزادانه و دلخواه نمی توانست از آن استفاده کند .در نسخه بعدی آن (Black Flag) تصمیم گرفتند که دوباره این ایده را بهتر و با دقت بیشتر بر روی بازی پیاده سازی بکنند و همه ی جوانب آن را در نظر بگیرند که تبدیل به نقطه قوت این بازی شد و به طوری لذت بخش بود که بسیاری از مردم شیفته آن شدند و توانست بازخورد بسیار خوبی را نیز از منتقدین نیز دریافت نماید. همین بود که یوبی سافت به فکر این افتاد با همین ایده نسخه ای spin-off را از assassins برای اسمارت فون ها عرضه کند تا بتواند با این عنوان دل گیمران موبایل را بیشتر به دست بیاورد. حالا می خواهیم ببینیم یوبی سافت تا چه حد دراین عمل خوب کار کرده است و آیا توانسته است موفق باشد؟(هر چند برای هیترها فرقی نمی کند!)

    gsmarena_003

    دزدان ماجراجو
    اولین باری که وارد بازی می شوید شاهد منویی زیبا و شکیل خواهید بود که گویا کمی نیز از Rayman Fiesta Run در این بخش الهام گرفته و به NFS: MW نیز شباهت دارد. شما در نقش یک دزد دریایی به اسم Alonzo (به شخصه با دیدن چهره اش تا دو روز خواب به چشمم نیومد!) بازی خواهید کرد که به دلایلی نامعلوم کشتی خود را از دزدانی می گیرد و پس از آن با نام La Busa به غارت و دزدی می پردازد و شما در نقش او اینکار مقدس (!) را آنطور که صلاح باشد انجام می دهید ! این داستان نه چندان جالب و کلیشه ای واقعا لایق و درخور یک عنوان Assassins Creed (با وجود Spin-off بودنش) نیست و شاید تمام حوادث و اتفاقات موجود در آن نیز نتواند جلوی بهم خوردن حال شما را بگیرند. شخصیت پردازی Alonzo در داستان نیز اصلا جالب نیست و به شدت نچسب است به گونه ای گاهی به سختی با او ارتباط بر قرار خو اهید کرد و ماندگاری طولانی در ذهن ها ندارد.
    در این بازی تنها می توانید کشتی را کنترل کنید و به مبارزه بپردازید و دیگر نمی توانید از کشتی خارج شوید. در واقع مثل Black Flag به طور دلخواه در هر زمان توانایی گذشت و گذار در دریا و غارت از دیگر کشتی را ندارید که شاید در همان لحظه اول برای بعضی ها عصبانی کننده باشد. کات سین های بازی نیز به صورت کارتونی است و صدا گذاری برای شخصیت ها در نظر گرفته نشده و دیالوگ ها به صورت نوشته هایی در زیر ظاهر می شوند. سیستم مبازرات کشتی ها به کلی فرق کرده است .

    gsmarena_004

    شما می توانید کشتی جدیدی بخرید و یا به تعداد خدمه های خود بیفزایید که باعث افزایش سرعت و بهتر شدن عملکرد می شود.
    کنترل کردن کشتی نیز می توان گفت خوب است. البته شاید کمی بیش از حد سنگین باشد. شما برای به حرکت در آوردن دکمه ای را فشار می دهید برای افزایش سرعت نیز دکمه ای شبیه آن . برای کاهش سرعت دکمه دیگر را باید فشار دهید و و با دوباره زدن آن دکمه لنگر ها را بیرون آورده و کشتی توقف می کند. با کشیدن انگشت خود در نیمه پایین صفحه می توانید کشتی خود را به گردش در آورید هرچند در اینجا انتظار حالت های متفاوت و جذاب تری داشتیم اما باز هم خوب و حداقل قابل تحمل است! کار کردن با map و انتخاب مرحله ها نیز چندان سخت نیست , کافیست از گوشه سمت چپ پایین گزینه ی map را انتخاب کنید و مسیر خود را انتخاب کرده و در کسری از ثانیه به مقصد خود برسید. یک سری چالش نیز در Map وجود دارد و که هنکامی که Level خود را به سطح کافی بالا رساندید می توانید به بخش بعدی map و بخش بعدی چالش ها حرکت کنید.

    gsmarena_005

    بسیاری از آن ها شامل به نوعی شامل مبارزات می شوند و در بسیاری از مبارزات شما باید منتظر باشید که در نقش خدمه های نامرئی خود (!) قرار گیرید و آنها گلوله ها را سر جای خود قرار دهند سپس به دشمنان خود شلیک کنید. در همین حال خدمه ی آنها نیز همین کار را می کنند, و نوبت آن ها که رسید شما باید باید به وسیله دو تا دکمه که روی صفحه ظاهر می شود با کشتی خود به چپ و راست حرکت کنید و جا خالی دهید و در برابر طوفان شلیک آن ها خود را امان نگه داربد. در کل این مبارزه ها بهترین قسمت بازی هستند. مائموریت های دیگر شامل مسابقه و رقابت برای عبور از چک پوینت ها , دزدی شئ یا گنج برای یک راهب مرموز (!) و مانند این ها می شود.در نهایت پس از مدتی روند بازی به شدت خسته کننده و مراحل نیز تکراری می شود و اینجاست که برای بار دوم حال شما به هم می خورد و بالا می آورید!

    gsmarena_006

    محو شدن در افق!
    می توان گفت Assassins Creed : Pirates از گرافیک بسیار خوبی بهره می برد و نقطه قوت این بازی محسوب می شود. دریاها در بازی به شدت زیبا و با جزئیات است که شاید برای اولین بار همه را به شگفتی وا دارد و بازتاب محیط روی آن و نوری که از سطح آن پدیدار می شود به شدت به زیبایی آن می افزاید. این بار بر خلاف بازی هایی که Ubisoft کمی در آن نقش داشته است مدل سازی کشتی ها و تکسچر ها نیز بسیار خوب است. سیستم تغییر آب هوا نیز به خوبی در این بازی پیاده سازی شده است. هر چند لوکیشن های بازی تنوع آنچنانی که باید ندارند.همانطور که گفته شد در بازی کات سین ها به صورت کارتونی و تقریبا چیزی شبیه به کتاب های کمیک هستند که اصلا جالب نیستند و انتظار احساساتی شدن با آن ها را نداشته باشید!
    حالا جالب است که Alonzo و بعضی از خدمه های کشتی کلا در طول بای نامرئی هستند و ما چهره Alonzo و حالات آن را فقط در کات سین ها می بینیم ! البته کسانی که با گوشی ها نسبتا ضعیف ((Galaxy S2 بازی می کنند شاهد گرافیک فوق العاده فاجعه ای خواهند بود به طوری که بازی از همان اول شروع به لگ زدن و کرش های متعدد می کند که می توان گفت زنگ خطری برای آنها محسوب می شود. (در این مورد استثنا نیز وجود دارد)دوربین بازی دارای دو حالت است در یکی شما از نمای داخل کشتی و روش عرش آن را کنترل می کنید و دیگری به صورت سوم شخص که شما به ترتیب با دور کردن و نزدیک کردن دو انگشت خود به هم خود این کار را انجام می دهید. خیالتان راحت دیگر قرار نیست حالتان به هم بخورد!

    gsmarena_007

    دزدان خوش صدا
    در بخش صدا گذاری نیز می توان گفت Ubisoft عملکرد قابل قبولی را داشته است. موسیقی که در منو بازی پخش می شود بسیار زیبا و البته برای کسانی که نسخه ی Black Flag را تجربه کرده باشند کاملا آشنا می باشد. افکت ها صوتی نیز همانند صدا شلیک به خوبی کار شده است . افراد موجود در کشتی نیز با صدای خوششان شما را یاری خواهند کرد. اما Alonzo و دیگر شخصیت ها هنگام دیالوگ صدا ندارند و بدانید اگر از دیوار اتاقتان صدا در آمد از آنان نیز صدا می شنوید!

    gsmarena_008

    Assassin’s Creed Pirates کاری با Assassin’s Creed ندارد و در واقع با Pirates کار دارد! البته به کسانی که انتظار تجربه دوباره بخش کشتی رانی Black Flag را در اسمارت فون هایشان داشتند به شدت توصیه می کنم طرف این بازی نروند. می توان گفت این گفت این بازی یک عنوان شبیه ساز کشتی رانی نسبتا خوب و سرگرم کننده است که برای مدت زیادی در میان بازی های گوشیتان نخواهد بود!در نهایت امید واریم یوبی سافت در سال های آینده حداقل به اندازه نصف عناوین کنسولی، تمرکزش را روی موبایل گیمینگ بگذارد!

    نکات مثبت : گرافیک بسیار خوب, آهنگ های زیبا ,افکت های صوتی عالی, گیم پلی نسبتا جالب و تا حدی سرگرم کننده
    نکات منفی : داستان بی اساس (برخلاف سری اصلی), شخصیت پردازی بد, Alonzo روند خسته کننده بازی ,مراحل نسبتا تکراری , و در نهایت کات سین های نه چندان جالب بازی

    نمرات :

    گیم پلی:۶
    گرافیک:۸
    موسیقی و صداگذاری:۷٫۵
    جذابیت/کنترل:۶

    نمره نهایی:۶٫۵

    (۱۳)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. من موندم چرا spin-off هر بازی معروفی ک رو کنسول یا کامپیوتر خوب بوده رو میخوان واس گوشی درست کنند کاملا با نسخه اصلیش متفاوته
    واقعا چرا؟؟
    مثلا اون call of duty strike team واقعا اسم کال او رو خراب کرد و مخصوصا همین بازی ک کلا نابود کرد assassins creed رو باز صد رحمت به کال او حداقل ی شباهتی داشت

    (۱)(۰)
    • Arman

      Black Flag که Spin-Off نبود. استدیو اصلی سازنده این بازی با سازنده سری اصلی فرق دارد و یوبی سافت نیز اولین بارش نیست که نشان می دهد تمرکز زیادی روی موبایل گیمینگ ندارد.
      هر چند ما همچنان به آینده امیدواریم!

      (۰)(۰)
      • بله ولی من منظورم استفاده از نام بازی است که نام بازی رو خراب میکنه بالاخره
        ولی از سال ۲۰۱۴ به بعد بحث گیمینگ موبایل خیلی ‍\یشرفت کرده و خواهد کرد
        ممنونم از نقد عالیتون

        (۰)(۰)
        • Arman

          خواهش می کنم.
          قبول دارم ولی اینجا حرف سر یوبی هست که حتی گاهی نیم نگاهی هم به موبایل گیمینگ نمی اندازه.

          (۰)(۰)
  2. آرمان جان خسته نباشی.
    نقد بسیار خوبی بود.
    در مورد امتیاز دهی هم باید به مجتبی بگم ۶ درست تر هست تا ۶٫۵
    گیم پلی بعد از یه مدت واقعا دل رو میزنه . خیلی باید صبور بود تا این بازی رو تا آخرش رفت

    (۰)(۰)
    • Arman

      ممنون مهردادجان
      در نهایت معذرت بابت تاخیر فراوان سر گرفتن یک گوشی مناسب به شدت به مشکل خوردم که خدا رو شکر تا دو روز دیگه برای نقدهای بعدی این مشکلو نخواهم داشت.
      گیم پلی حداقل میشه گفت کمی سرگرم کننده هست هر چند به تکراری شدن روند بازی و حال به هم خوردن گیمر نیز اشاره شده است.

      (۰)(۰)
  3. متاسفانه دزدی دیجیتالی روی اندروید و گوشی های موبایل زیاده
    برای همین شرکت های بزرگ بازی سازی زیاد هزینه های هنگفتی روی این صنعت نمیکنن
    البته ناگفته نمونه کیفیت بازی هایی که روی کنسول ها و کامپیوترهای شخصی ساخته میشن به خاطر قدرت بالای سخت افزاری به مراتب لذت بخشتر و قویتر هستن...

    (۰)(۰)
    • Arman

      قبول دارم هر چند این کار در کنسول ها و کامپیوتر ها کم نیست اما می توان گفت کمتر از موبایل ها اتفاق می افتد.
      و خب انتظار هزینه های بسیار هنگفت و کیفیت تماما کنسولی را (فعلا) نداریم ما فقط عنوانی را می خواهیم که لایق و درخور موبایل گیمینگ باشد (مانند برخی عناوین راکستار, گیملافت, EA) و آن را شرمنده و ناامید نکند ...

      (۰)(۰)
    • نمیشه گفت دیوایس های همراه ضعیفن، برای مثال توی ۳۲ بیتی ها همین الان ۸۰۱ و در آینده هم k1 64bit از جمله چیپ های قوی هستن که هیچ وقت بیشترین استفاده ازش نمیشه، سرمایه گذاری هم به یکی دو مثال محدود میشه، مثل firemonkeys از EA که نتیجش هم دیدیم.

      (۰)(۰)
  4. نقد کاملی بود، سپاس گزارم. نکته خاصی نمی بینم اضافه کنم، فقط امید وارم ubi به صورت جدی تر وارد موبایل گیمینگ شه و به استودیو های بزرگ تری اعتماد کنه.

    (۰)(۰)
  5. Pingback: دانلود بازی عقیده آدمکش : دزدان دریایی Assassin’s Creed Pirates v1.3.0 اندروید – همراه دیتا + پول بی نهایت + تریلر | اندرویدکده | دانلود بازی ها و برنام