• نیترو و دریفت, با چاشنی IAP | نقد و بررسی Ridge Racer Slipstream

    ridge-racer-slipstream-artwork

    گیمر های کهنه کار به خوبی با فرنچایز Ridge Racer آشنا هستند. یکی از نخستین فرنچایز های ریسینگ که با وجود افت و خیز های فراوان کماکان هواداران خاص خود را دارد. طرفداران این بازی سال گذشته انتظار یک معرفی خاص از این فرنچایز را داشتند چرا که سال ۲۰۱۳ بیستمین سالگرد انتشار این بازی بود. اما Namco تمام این انتظارات را با معرفی Ridge Racer Slipstream به باد داد. در واقع آخرین چیزی که هواداران انتظارش را داشتند عرضه یک عنوان موبایلی با IAP های احمقانه بود. با وجود تعریف و تمجید Namco از این عنوان Slipstream یک عنوان متوسط باقی ماند. سر انجام در سال ۲۰۱۴ با تاخیر زیاد این بازی به Google Play هم راه پیدا کرد با ما همراه باشید با نقد وبررسی این عنوان .

     Publisher: Namco Bandai Games

    Developer: Invictus

    Genre: Arcade Racing

    iOS, Android پلتفرم ها

    :تاریخ انتشار

     iOS December 19, 2013

    Android Feburary 20, 2014

    IAP , Microtransactions و یا معادل فارسی آن خرید درون بازی ایده تازه ای در صنعت گیم نیست . این قابلیت همواره نمود طمع سازندگان بوده و هست اگرچه گاهی اوقات این IAP ها یک میانبر به حساب می آیند. در واقع IAP باید مانند همان سکه باشد که موقع باختن در بازی های آرکید شهربازی وارد دستگاه می کردیم(!) تا به بازی ادامه دهیم . تا جایی که می توان باید لذت برد اما این لذت همیشگی نیست چون به محض مردن باید سکه ی دیگری در دستگاه انداخت! بهای کمی بپردازید اگر لذت بردید باز هم بپردازید و ادامه دهید اما چرا این اتفاق در بازی های مدرن نمی افتد. جایی که برای بازی Ridge Racer ابتدا باید ۲$ هزینه کرد و سپس باز هم برای IAP ها پول پرداخت کرد… در Ridge Racer شاهد نقص برخی از پایه ترین فاکتور های یک بازی ریسینگ هستیم کمبود شدید پیست و ماشین والبته هیچ چیز در این بازی تازه نیست همه جزئیات این بازی متعلق به عناوین پیشین Ridge Racer می باشد . به علاوه همین امکانات موجود هم چندان در دسترس نیستند. قیمت هر ماشین و پیست برای خریداری بصورت آزاد در بازی بسیار بالاست تا آنجا که این احساس را خواهید داشت که با “IAP های اجباری” روبرو شده اید البته با صرف وقت می توان خود را نسبت به این IAP ها بی نیاز کرد اما با این حال باید وقت زیادی را صرف کرد.اما آیا Slipstream ارزش سپری کردن وقت را دارد؟ 1 2

    برخلاف سایر فرنچایز هایی که بخاطر طمع سازندگان به موبایل ها راه پیدا میکنند Slipstream مشکل چندانی در بخش کنترل ندارد و کنترل ساده و خوب کار شده اگرچه هنگام دریفت کنترل کمی سخت می شود و مجبور خواهید شد دیوایس را در عجیب ترین زوایای ممکن نگه دارید(!) اما به هر حال با وجود پاسخ گویی بی نقص لمس این موضوع قابل تحمل است البته با تغییر کنترل های پیشفرض شما می توانید به تجربه ی دلخواه خود برسید میتوان کنترل ژیروسکوپ غیر فعال کرد و یا گاز خودکار را خاموش کرد.

    3 4

    Namco انواع و اقسام تم های ریسینگ را با سری Ridge Racer امتحان کرده است پس منطقی بنظر می رسد که سبکی را برگزیند که موفقیت بیشتری داشته. در این بازی شاهد یک تجربه کلاسیک از Ridge Racer هستیم به مانند سری های پیشین این فرنچایز کاربر ۳ سری نیترو در اختیار دارد اما در استفاده این نیترو ها باید دقت کرد زیرا این آیتم بیشتر نقش یک استراتژی را برای شما بازی می کند استفاده بد از این آیتم در نقاط خاصی از پیست می تواند موجب شکست شما شود. قابلیت Slipstream هم که عنوان بازی را یدک می کشد نیز المانی است که از نسخه های پیشین به این بازی رسیده و در حد انتظار عمل می کند.

    7 8 9

    در کل هیچ ایده و المان تازه ای در Slipstream مشاهده نمی شود و این عنوان به معنای واقعی مروری بر نسخه های پیشین Ridge Racer می باشد با این حال این بازی موبایلی نسبت به پدران خود قیمت پایینی دارد کنترلش آسان است و از گرافیک قابل قبولی برخوردارد است.اما مشکل اساسی دیگر فقدان بخش چند نفره است البته میتوان در بخش Time Trail با زمان ثبت شده دیگر بازیکنان رقابت کرد اما خلا یک بخش چند نفره واقعی بشدت در Slipstream خودنمایی می کند .

    10

    در نهایت Namco هیچ وقت نخواسته و نمی خواهد یک Ridge Racer کامل تحویل هواداران بدهد . این بازی جنبه های مثبتی دارد که در بین نکات منفی گم می شود و IAP های احمقانه باعث می شوند تا نتوان یک تجربه ی عالی را داشت . با تمام این نکات هنوز تجربه این عنوان چندان خالی از لطف نیست.

    نکات مثبت: گرافیک فنی نسبتا خوب ، صداگذاری کم نقص و کنترل ساده

    نکات منفی: تنوع پایین ، فقدان بخش چند نفره ، IAP های سنگینی ونبود ایده تازه، لایسنس نداشتن ماشین ها، ه

    نمرات:

    گرافیک:۷

    گیمپلی:۶

    صدا گزاری:۷

    جذابیت:۷

    نمره نهایی:۷

    (۳)(۲)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. تعجب میکنم امتیاز گرافیکی ۷٫٫٫
    شما دارید این بازی ها رو با کامپیوتر مقایسه میکنید یا موبایل و اگر با موبایل پس بکدوم بازی ۱۰ میدید؟؟؟

    (۲)(۰)
    • به rr3 نمره ۱۰ داده شده. این عنوان ضعف داره توی لول دیزاین و چینش تکسچر. ماشین ها هم اصلا خوب شبیه سازی نشدن و با توجه به لایسنس نداشتن باعث تاثیر منفی روی گرافیک شده.

      (۱)(۰)
      • خیلی ممنون
        شما به گرافیک dead triger 2 چند میدید؟؟؟

        (۱)(۰)
        • علیرضا رنجبرحسنی

          گرافیک این عنوان مثل عکس روتوش شدست شما محیط رو نگاه کنید چقد ضعیف طراحی شده و رزولوشن تکسچر ها هم پایینه هم چنین نورپردازی بازی هیچ فیزیکی نداره در همین سبک بهترین فیزیک نورپردازی رو از دیگر بازی ها دیدیم

          (۰)(۰)
          • منظورتون از فیزیک نورپردازی چیست تو همه بازی ها یک خط می افته و کمی دوربرش همون رنگ نور رو داره و ثابته ....تکسچر هم اگر از دور نگاه کنیم خیلی خوب طراحی شده مثل بلوک های توی خیابون!
            حالا از نورپردازی بگذریم اب های ریخته شده تو خیابون تکسچر های خیلی خوب اون آچار فرانسه... گیاهانی که تو خیابون هستند و اینکه بستگی داره رو چه تنظیماتی بازی کنیم و رزولوشن چه قدر باشه
            ممنون از نقدتون اگه میشه برای dead trige2 هم یک نقد بنویسید

            (۰)(۰)
          • علیرضا رنجبرحسنی

            شما مثلا سایه زنی RR3 رو با این عنوان مقایسه کنید
            هر تکسچری اگر از دور بهش نگاه بشه خوب بنظر میاد بنده این بازی رو بایه iPad هم تجربه کردم و با کمی دقت میشه فهمید رزولوشن تکسچر ها پایینه
            اما در هر حال گرافیک فنی بازی خیلی قابل قبوله بحث ما گرافیک هنری و طراحی بازی هست

            (۰)(۰)