• داستان جنگ قبیله ها به روایت Supercell | نقد و بررسی Clash Of Clans

    CoC_titlescreen_2013_1440_727_c1

    کلش آو کلنز (Clash Of Clans) یک بازی سبک RTS است که در آن شما منابع را جمع می کنید ، یک ارتش می سازید و ساختمان های مختلفی بنا می کنید ، سپس به نبرد با دیگر بازی کنان می پردازید .شما با ساخت یک دهکده کار خود را آغاز می کنید و همینطور یک زن که شبیه وایکینگ ها لباس پوشیده است شما را راهنمایی می کند ، سپس یک کمپ برای ارتش ( بربر ها ، سپس تیر انداز ها ، گوبلین ها ، اسکلت ها و … ) و سازه هایی برای دفاع از خود ( بمب ، تله ، دیوار و … ) می سازید .

    Publisher: Supercell
    Developer: Supercell
    Genre: Strategy, Tower defence
    Platform: Android, iOS

    مانند اکثر بازی های RTS که دو نوع منابع دارند ، این بازی هم تقریبا از این قانون پیروی می کند ، طلا که از معدن ها به دست می آید و یک ماده که برای آموزش سرباز ها و کار های دیگر استفاده می شود که در کلش آو کلنز ، آن را به نام الکسیر می شناسیم که از طریق زمین بدست می آید .سادگی بازی ، باعث می شود که این بازی برای پلتفرم موبایل بهتر شود زیرا بازی برای بازی کردن در زمان کوتاه ساخته شده ، معدن ها و پمپ های الکسیر پس از ساخته شدن خود به خود شروع به گرفتن منابع می کنند و بازی نیازمند کار اضافه نیست ، شما فقط می سازید و ارتقا می دهید که نیازمند زمان ، طلا و الکسیر است ، بقیه به تکنیک و استراتژی شما بستگی دارد .
    همچنین در بازی ، الماس ها به عنوان منبع خریدنی بازی است که برای تهیه کردن دو منابع دیگر ، خرید کارگر ، اتمام سریع ساخت سازه ها و خرید محافظ ( برای جلو گیری از حمله به شما ) استفاده می شود .

    20130128223738a0ddvltpkdhh44du

    آماده؟ حمله!
    بازی با مقداری طلا ، الکسیر و الماس شروع می شود و شما را دعوت به چند کار از جمله سرعت بخشیدن به ساخت سازه ها ( و همینطور خرج الماس! ) ، حمله در حالت تکنفره و معرفی کلن ها که ساختمان کلن را باید با پرداخت مقداری طلا ترمیم کنید ، پس از دوره آموزشی ، شما دارای دو کارگر هستید که برای شما سازه می سازند یا زمین را پاکسازی می کنند و همینطور حدود ۲۵۰ تا الماس که برای سرعت بخشیدن به کارها می توانید آن ها را استفاده کرده یا برای خرید کارگر پس انداز کنید !

    IMG_1688

    لمس کردن و کشیدن انگشت کل کاری است که شما باید در زمان حمله انجام دهید ، ولی با این وجود ، سربازانی را که به میدان نبرد ! فرستاده اید را نمی توانید کنترل کنید و آنها به نزدیکترین چیزی که پیش رویشان است حمله میکنند البته تعدادی از سربازان ( مانند غول ها ) سازه های خاصی را نسبت به سازه های دیگر ترجیح می دهند . ممکن است شما یک سوراخ در دیوار ایجاد بکنید و چند بربر را در نقطه ای کمی دور تر از آن بگذارید و ببینید که دوباره شروع به تخریب دیوار می کنند به جای اینکه از سوراخ ایجاد شده بروند .
    مراحل Single Player بیشتر برای امتحان کردن تکنیک ها و استراتژی های جدید است ، پس از اینکه حدودا به مرحله ۲۰ رسیدید ، شما فقط به سرباز احتیاج ندارید بلکه حتما باید به طرز حمله خود فکر کنید .

    IMG_1689

    شما در این بازی فقط نمی توانید به منابع خود و همچنین منابعی که از مراحل تک نفره بدست می آورید بسنده کنید ، بلکه شما برای پیشرفت حتما باید به دیگران حمله کنید ولی متاسفانه شما برای حمله به دیگران محدود به استفاده از سیستم Auto Match و همچنین امکان Revenge هستید که کار شما را آهسته می کند مگر اینکه مقداری الماس بخرید . ارزان ترین پک الماس بازی ۵ دلار است که ۵۰۰ الماس به شما می دهد و برای ساخت کارگر سوم کافی است .
    همچنین الماس ها در صورت تمام کردن Achievement ها هم به شما به عنوان جایزه داده می شود ، همچنین با از بین بردن درختان و سنگ های در محوطه بازی شما می توانید الماس پیدا کنید .
    همانطور که از یک بازی F2P انتظار می رود ، شما باید زمان زیادی را برای ساخت سازه ها و آموزش سربازان ، منتظر بمانید ، مثلا شما سر صبح که بیدار می شوید تعدادی سرباز را برای آموزش انتخاب می کنید و تا ظهر حداقل دو حمله می کنید ! سپس چند تا ساختمان را برای ارتقا می گذارید ، در بعد از ظهر به بازی باز می گردید و می بینید که توسط دیگران له شده اید! و دوباره شروع به آموزش سرباز می کنید با این تفاوت که این بار دارای یک محافظ چند ساعته (۱۲ یا ۱۶) هستید .
    آیا شرایط یک پیوستن به یک کلن را دارید ؟

    زمانی که شما ساختمان کلن ( یا به اصلاح کلن کسل ) را ترمیم می کنید ، شما می توانید به کلن های مختلف بپیوندید ، که به شما امکان شرکت در جنگ های کلنی ، گرفتن و بخشیدن ( دونیت ) سربازان به همدیگر برای دفاع و حمله و قابلیت چت کردن را می دهد . امکان گرفتن سرباز از دیگران می تواند برای بازیکنانی که لول پایینی دارند مناسب باشد زیرا افراد قوی با لول بالاتر ، سرباز های قوی تری می دهند که در دفاع و جنگ می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد .

    IMG_1690

    جنگ کلن ها ( Clan Wars )
    این قابلیت اخیرا به بازی اضافه شده و با آن می توانید جنگ کلن در مقابل کلن برگزار کنید ، این قابلیت تقریبا تمامی توانایی های شما را به چالش می کشد ، اگر شما رهبر یک کلن باشید ، بار سنگینی بر دوش شماست ! شما باید اعضای کلن خود را با استراتژی خود راهنمایی کنید تا جنگ را با پیروزی به اتمام برسانید ، در صورت پیروزی ، مقدار زیادی طلا و الکسیر ( و دارک الکسیر ) به شما تعلق می گیرد ، هرچه که حریف های سر سخت تری را شکست دهید ، منابع بیشتری به شما تعلق می گیرد ، شما تنها دارای ۲ فرصت حمله هستید پس باید به خوبی از آنها استفاده کنید ، در آخر هم برنده با مقایسه ستاره های کسب شده توسط دو کلن مشخص می گردد .

    IMG_1691

    مولتی پلیر
    کلش آو کلنز یک بازی بر پایه مولتی پلیر است ، یک چت جهانی از اول بازی در دسترس است ، ولی متاسفانه هیچ راهی برای خاموش کردن آن نیست ، پس والدین نمی توانند کنترلی بر چیز هایی که در آنجا گفته می شود داشته باشند ، البته یکی از قسمت های سرگرم کننده بازی ، همین ارتباط با دیگران است ، شما همچنین می توانید دهکده دیگران را نیز مشاهده کنید و از طرز چینش آنها درس بگیرید .
    از آنجایی که بازی یک بازی Farming نیست ، PvP (Player vs. Player) قسمت مهمی از بازی است ( ما که بش میگیم اتک ! ) که با آن شما می توانید مقادیر زیادی از منابع را از این را بدست آورید .
    هر حمله از شما مقداری طلا کم می کند ( بسته به سطح تاون هال (ساختمان اصلی) ) شما می توانید قبل از حمله یک نگاه ۳۰ ثانیه ای به کسی که می خواهید حمله کنید داشته باشید ، در این زمان شما می توانید حالت دفاعی ، مقدار طلا و الکسیر ( و گاهی اوقات دارک الکسیر ) را بر انداز کنید و اگر خوشتان آمد حمله کنید ،در صورتی که ببازید از کاپ های شما کم خواهد شد . بدست آوردن کاپ هم راحت است ، اگر به یکی که تاون هال اش سطح بالاتری از شما داشته باشد حمله کنید ، کاپ بیشتری می گیرید ، همچنین اگر شما بتوانید در حمله هایی که به شما می شود مقاومت نشان دهید ! باز هم کاپ می گیرید ، برای بردن یک حمله در صورتی که تاون هال را تخریب کنید یک ستاره می گیرید ، یک ستاره برای تخریب ۵۰ درصدی و سومین و آخرین ستاره برای تخریب ۱۰۰ درصد به شما داده می شود .

    IMG_1692

    باگ ها سلام می رسانند!
    این بازی هم عاری از باگ نیست ، با این که هر چند ماه یکبار آپدیتی جدید برای بازی می آید ، متاسفانه بازی دارای چند مشکل است که حداقل برای من ، تا الان هم وجود داشته و احتمالا خواهند داشت ، گیر کردن بازی یکی از مشکلاتی است که تقریبا برای همه پیش می آید و تنها راهش بیرون آمدن از بازی است ، همچنین کرش کردن بازی هم در بعضی مواقع ، یکی از مشکلات دیگر بازی است ، بعضی اوقات هم در بازی از صفحه Victory پس از حمله گیر می کند و کرش می کند و جالبتر این است که شما هر چه منابع گرفتید از دست می دهید و مشکل شایع آن داغ کردن گوشی می باشد .
    و متاسفانه بدترین مشکل این بازی این است که سیستم Auto Match آن بر اساس کاپ عمل می کند ، مثلا وقتی که من کاپم را از ۱۲۵۰ به ۷۰۰ بردم ، فقط به کسانی که سطح تاون هال شان ۵ یا ۶ بود می توانستنم حمله کنم و واقعا این مشکل بزرگی است .
    آیا این بازی ارزش بازی کردن دارد ؟
    گرافیک ، صدا ها و گیم پلی ، کاملا مناسب برای یک بازی در سبک RTS می باشد ، و به شخصه می توانم بگویم که این بازی کاملا اعتیاد آور است ، شما در یک دنیای جدید قرار می گیرید ، با اشخاص جدیدی آشنا می شوید و به طور کلی ، بازی برای پر کردن وقت خود عالی است ( البته مورد داشتیم این بازی شده کل زندگیش! )

    نمرات:

    گرافیک:۷٫۵
    گیم پلی:۷
    موسیقی و صدا:۸٫۵
    کنترل:۶

    نمره کلی:۷٫۵

    نقاط مثبت: گیم پلی سرگرم کننده , گرافیک عالی ,F2P

    نقاط منفی: باگ های تقریبا زیاد , سیستم اتو مچینگ ضعیف

    (۱۵۱)(۲۶)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. سلام،
    من شش ماهه که این بازی رو انجام میدم ولی تاحالا به هیچکدوم از مشکلاتی که گفتین بر نخوردم،تنها مشکل قطع شدن اینترنت بوده که در صورتی که وسط جنگ باشین راه برگشت نداره.به نظر من مچمیکینگ بر اساس کاپ یه نقطه قوت محسوب میشه چرا که به شما این توانایی رو میده که برای ذخیره منابع و جلوگیری از ربوده شدن کاپتون رو پایین بیارید .

    (۱۲)(۳)
    • شما در حقیقت دارین سو استفاده میکنید از این قابلیت ، بله درسته برای شما خوبه ولی برای کسی که لولش پایین تر از شما هست خیلی بده ، شما به چند لول پایین تر از خودتون حمله میکنید در حالیکه هدفتون داره در مقابل چند لول بالاتر از خودش دفاع می کنه ، امیدوارم تونسته باشم قانعتون کنم که این سیستم ضعف بزرگی داره

      (۱۴)(۴)
      • داداش جوابتون خیلیم درست نیست چون شاید یه قویتر بتونه به یه ضعیفتر حمله کنه ولی درکل میشه گفت سوده زیادی براش نداره و لوته خیلی کمی بهش تعلق میگیره واسه همین معمولا کسایی که مثلا تاون هاله هشت دارن کسیو که تاون هاله۶ داره رو نمیزنن بلکه برعکس کسی که ضعیفتره میتونه بقصده غارت به قویتر از خودش حمله کنه و کلی منابع بدست بیاره

        (۷)(۲)
        • دقیقا باهات موافقم الان من منابعم فوله و برای جلوگیری ازش کاپم رو اوردم پایین در مغابل ضعیفترا با معجون رعد برق سعی میکنن منابعی ازم بکنن که موفق هم میشن ولی نمیدونن که اتک انتغامی خیلی بدتر از اونه خخخ

          (۷)(۲)
          • بازم شما دارین همش منفعت خودتون رو فقط میارید جلو ، بازی ای مثل King Of Thieves رو ببینید مثلا ، از نظر من بی نقص ترین مچ میکینگ رو داره چون مثل کلش Level به صورت کاذب بالا نمیره توش و بر اساس چیزی به اسم کاپ نیست ، شما خودتونو میارین پایین تو کلش تا در امان بمونید و خودتونو میارید بالا تا منابع بگیرید ، از نظر من و خیلیای دیگه باید شما با هم رده خودتون مقایسه بشید ، مثل اینه که ۱۱۰۰ رو بزاری کنار ۶۶۰۰ (حالا مثال سطحی بود زیاد گیر ندین :) ، اصلا چنین چیزی خوب نیست ، و دوست بالایی هم اشاره کرد ، بله شما Revenge رو هم در نظر بگیرید ، یه بدبختی که تاون هالش از شما دوتا کمتره ولی منابعش کامله و با بدبختی تونسته شاید ۵۰ هزارتا از منابعتون رو ببره ، حالا شما انتقام رو میزنید و با خیال راحت حتی اگه بدی دست بچه دو ساله هم رقیب رو شکست میده و کلی هم منابع می گیره ، اینجائه که ضعف بزرگ این سیستم مشخص میشه ، من دیگه واقعا کامل توضیح دادم ، فکر هم نمیکنم جای سوالی باقی باشه ، فقط بازی King Of Thieves رو هم نگاه بندازید

            (۵)(۳)
  2. باسلام.من گوشی سامسونگ نوت ۲ دارم میخواهم ذخیره کنم ولی نمیشه.راهنمایی میخواهم تا بتوانم ذخیره کنم.اونجایی که از گوگل پلی جم میخری روشنه میتونم بخرم ولی ذخیره نمیتونم بکنم بازی رو.تشکر اگر راهنمایی کنید

    (۵)(۲)
    • دوست عزیز در اندروید فکر می کنم که برای ذخیره بازی (البته بازی رو دیوایس ذخیره میشه ولی برای ذخیره در کلود ) شما باید در ستینگ بازی در جی میل خود ساین این کنید که همونطور که معلومه نیازمند اکانت جی میل سینک شده با گوشیتون هست همینطور به برنامه Google play service هم نیاز دارید

      (۲)(۱)
  3. سلام میشه رمز بزاری لطفا یعنی پول زیاد داشته باشدالماس زیاد می کند ۲۰۰۰الماس باشد میشود یا نه

    (۴)(۰)
  4. سلام دانلودپول بی نهایت بازی کلش چجوری هست یعنی هیچوقت پولمون تموم نمیشه/
    من بازی کلشم امروزپاک شده میتونین راهنماییم کنین چجوری برشگردونم ادامه

    (۳)(۱)
  5. من کلیپ هک رو دیدیم همه ی کارهارو رفتم اما اون جا که میگه توی اپدیت ها دنبال اندرویدکده بگرد من اندروید کده رو ندارم چی کار کنم؟؟ التماس می کنم بگید. ایمیلم هم می زارم arshia_khakpoor@yahoo.com

    (2)(0)
  6. این هک که تو سایته موجب بن شدن نمیشه؟
    اکانتم از بین نمیره. چون شنیدم به محض حک کردن بازی به هر طریقی کلا هکت. میکنن. ممنون

    (۳)(۳)
    • داداش من ، اگه نظراتشو خونده باشی اون آموزش کار نمیکنه خودتو علاف نکن ، امکانش خیلی کمه همچین بازی هم بشه ، بشه هم واسه عموم منتشر نمیکنن

      (۲)(۰)
  7. clash of clans master

    نمره خیلی پایینی دادید اما نقد بد نبود
    من خودم نزدیک چهار ماهه که این بازی رو میکنم و زیاد هم این باگ هایی که گفتین برام پیش نیومده و مشکلب ندارم
    یه کلن هم زدیم که خیلی حرفه ایه و هر دو روز یه بار کلن وار میدیم و میبریم شما هم بیاین داخلش
    اسم کلنمون I.m.g هستش حتما بیایین و عضو بشین
    راستی بازی به خاطر گیم پلی خفنش خیلی اعتیاداوره واقعا

    (۳)(۰)
  8. من هکو انجام دادم شد ولی چند تا مشکل داره
    ۱-فقط شکل ایتم ها عوض شد لول ایتمی بالا نرفت
    ۲-دیسی زیاد پشت کله هم دی میشه بازی
    ۳-چیزی هم نه به گلدها اضافه میشه نه به الکسیر ها تو بازی همین فقط میشه گفت برا ترسوندن خوبه نه بیشتر :)

    (۲)(۰)
  9. Pingback: آموزش ویدئویی پول و تجهیزات بی نهایت بازی Clash of Clans + آخرین نسخه بازی | اندرویدکده | دانلود بازی ها و برنامه های اندروید

  10. Pingback: دانلود بازی برخورد قبیله ها Clash of Clans v6.253.5 اندروید + تریلر | فید 98 |جستجوگر هوشمند مطالب

  11. سلام لطفا جواب منو بدید
    من نسخه ی جدیدو دانلود کردم اما وقتی وارد بازی میشم و گزینه ی loading میاد و بعد از اون تا conect download میاد سریع بازی از اول شروع میشه
    چرا

    (۲)(۱)
  12. دوستای عزیزی که مشکل نرفتن تو بازی دارن توی نسخه جدید با قندشکن برن تو بازی برای بار اول درست میشه ولی برای بارهای بعدی بدون قندشکنم میاد

    (۳)(۱)
  13. باسلام و خسته نباشید
    من الان دو روز تو هیچ کلنی نمیتونم عضو بشم جوین رو میزنم میگه شما تو کلن کسی هستی ولی توی هیچ کلنی نیستم اگه امکان داره راهنماییم کنید
    تشکر

    (۲)(۰)
  14. فروش برنامه هک جم تا ۱۴۰۰۰ تا در هر فصل کلش تست هم میدیم هم آندروید هم آیفون ۱۰۰% تضمینی ashkan_jafary ادد کنید لاین

    (۳)(۱)
  15. دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت نمایش داده می شود.
    توجه توجه
    برای هک واقعی بازی کلش اف کلنز به سایت زیر مراجعه کنید . هک صد درصد واقعی است و دریافت گیفت کارت و ویزای رایگان
    http://clash-game20.blogfa.com
    وارد نشی ضرر کردی

    (۲)(۰)
  16. نقد خوبی بود ولی از نظر من سیستم اتو مچینگ بازی عالی طراحی شده از همه نظر(مثلا خوبه مث فلان بازی ایرانی که نمیخوام اسمشو بگم لولت ۱۰ هم نرسیده لول ۵۰ به بالا برات میاره واسه جنگ)
    این باگ هایی هم که گفتین من که طوی تمام طول یک سالی که بازی میکنم ندیدم همجین باگهایی به غیر اومدن بیرون از بازی وسط حمله که اونم به خاطر نت ضعیفه

    (۱)(۰)
  17. سلام من آپدیت جدیدو نصب کردم ولی وقتی می خوام اکانتمو بهش وصل کنم نمیشه
    من یه تبلت چینی دارم مارکمشکل من اینه که به اکانتم وصل نمیشم
    گوگل پلاس هم نمیاد مشکل ارتباط با سرور میده
    چکار کنم؟

    (۱)(۰)
  18. حتما این ویدئوی کوتاه رو ببینید!!! batting eyelashes

    http://opload.ir/downloadf-2c5043354c4a1-mp4.html

    مشغول کردن جامعه ، باعث میشن به جای رسیدن به راه موفقیت تو دنیای واقعی بشینیم پای بازی هاشون ، طوری که امام زمانمون یادمون بره طوری که فکر و ذکر امون بشه این بازی ، من یکی از معتاد های این بازی بودم که به لطف افت نمره ای که داشتم باعث شد که ولش کنم .
    الآن هم درس ام بهتر شده هم بیشتر به فکر امام امون هستم.
    --------------------------------------------------------
    راجب ساخت بازی علیه اون ها هم بگم ما بازی ساز های ایرانی ازمون حمایت نمیشه طوری که دولت کاری نمیکنه برامون ، گیمر ها هم تو نظرات:
    حرومت (چی حروم امون ؟ پومصد تومن !!!؟)
    آشغال
    حیف حجم
    کلاهبرداری ( این رو که میگن من کفری میشم(

    (۰)(۱)