• شلیک گلوله های سرد گیملافت به سوی گانگستر ها | نقد و بررسی ۹mm

    9mm

    هنگامی که افراد زیادی در حال بازی به عنوان قهرمان شوالیه ای و در لباس مخصوص در اکثر بازی ها می باشند، ضد قهرمان یا حداقل قهرمانی با دست های آلوده شیوه جدید و جالبی از بازی را روایت میکند. البته این چیز جدیدی نیست و بازی های زیادی هستند که شما را به جای شخصیت هایی منفی مثل مجرمان و خلافکاران قرار می دهند؛ ولی حداقل این بازی دارای شخصیتی جدا از شخصیت ها و قهرمان هایی که در بازی های اندرویدی دیده شده اند، می باشد. بازی ۹mm از گیملافت شما را در چنین مسیر پستی قرار می دهد. شما را به جای شخصی به نام John Loose Kannon می گذارد؛ پلیسی که با رئیس خلافکاران منطقه طرف هست.

    014
    Publisher: Gameloft
    Developer: Gameloft
    Genre: Action-Third Person Shooter
    Platform: Android, iOS
    011

    اولین های اکشن موبایل!

    وقتی جان در دنیای گانگستر ها مانور می دهد، دو گزینه وجود دارد: نشانه گیری با کشیدن دست یا توسط حسگر ژیروسکوپ (با چرخاندن دستگاه دید عوض می شود). متاسفانه هیچ کدام از این دو مناسب نیستند. به عنوان یک شوتر سوم شخص، کاراکتری که شما باشید، قسمتی از صفحه نمایش گوشی هوشمند یا تبلت شما را می پوشاند پس فضایی که دکمه های کنترلر می پوشانند باید جای کمتری بگیرند و از این لحاظ میشود کنترلر حسگر ژیروسکوپ را پسندید. در حالت کشیدن دست برای نشانه گیری تسلّط بیشتری بر نشانه گیری دقیق وجود دارد؛ گرچند حتی اگر حساسیت چرخش دوربین را به بالاترین حد هم ببرید باز هم باید سریع دست خود را بر صفحه نمایش بکشید تا بتوانید دوربین را به موقعیت مناسب برسانید و این یک نکته منفی محسوب می شود. البته این ها چیزیست که در نقد هر بازی موبایلی شوتر ذکر می شود و نمی توان آن را عیب بزرگ این عنوان دانست.

    خود گیم پلی بازی کاملا شبیه بازی های هایی مثل مکس پین طراحی شده است. جنگیدن با تعداد زیادی از دشمنان مسلح که اگر بگذارید شما را در عرض چند ثانیه گلوله باران می کنند. خوشبختانه شما یک قابلیت جایگزین شده “bullet time” در مکس پین وجود دارد که می توانید گلوله هایی که سمتتان می آیند را جاخالی دهید. اگر در تنظیمات کنترلر تنظیم کرده باشید، یک دست کشیدن ساده به هر طرف باعث شیرجه زدن جان به همان طرف می شود. این یک راه خوب برای کشتن دشمنان می باشد، مخصوصا این که شما می توانید با این حرکت تعداد و نوع دشمن هایتان را شناسایی کنید. البته نبود یک سیستم کاورگیری واقعی واقعا حس می شود (ولی خم شدن در بازی وجود دارد و می توانید با خم شدن و پشت چیزی بودن جلوی تیر ها را بگیرید.به عنوان اولین های این سبک، و با توجه با زمان لانچ بازی و دیوایس های آن زمان، این سیستم بسیار سنجیده یاده سازی شده است و از این جهت می توان کار گیملافت رو مورد ستایش قرار داد.

    جدا از بازی با تفنگ، گاهی صحنه های سینماتیک برای مبارزات تن به تن و اعتراف گیری ها وجود دارند و چون داستان بازی خطی است و همیشه به دنبال اهداف آن هستیم، هیچ وقفه ای وجود نداشته و شما همیشه در حرکت می باشید. اگر شما خیلی مایل هستید، می توانید بصورت آنلاین با ۱۲ نفر بازی کنید؛ البته روی بخش های “free-for-all” و “team death match” که آنلاین هستند کمتر از بخش تک نفره کار شده است. در بخش تک نفره، تقطه ی عطف گیمپلی QTE ها هستند که دیگر می توان آن را بخشی جدا ناشدنی از عناوین گیملافت دانست و از عوامل اصلی اقزایش جذابیت و سینماتیک تر شدن بازی نیز ، همین QTE های ذکر شده می باشند.البته استفاده از این المان را در سری MC گیملافت (Modern Combat) ، نیز می توان مشاهده کرد، اما ۹mm یک شوتر سوم شخص در آمیخته با QTE به شمار می رود.

    تجربه ای نو، اما خام!

    یک چیز که شما و برخی افراد را از بازی کردن باز می دارد کلماتی است که در آن به کار می برند که سازندگان با این کلمات می خواهند به ما بفهمانند که دنیای تبهکاران چه نوع دنیایی است. البته خیلی مسله بزرگی هم نیست ولی گاهی اوقات کلمات در جایی بی ربط استفاده شده اند. بطور خارق العاده ای ۹mm تجربه یک بازی سوم شخص شوتر خالص را به کاربران ارائه می دهد. البته به عنوان یکی از اولین بازی ها در این سبک در پلتفرم های اندروید و ios محیطی شبیه بازی های هم سبکش در ویندوز دارد. قطعا این بازی چیزی شبیه مکس پین نیست ولی اگر شما به دنبال بازی با سبکی جدید برای پلتفرم همراهتان می باشید این بازی پیشنهاد ما به شما می باشد.باید قبول ۹mm از نظر نو آوری در بازی های موبایل ، از بسیاری از عناوین دیگر جلو تر است ولی برای کامل شدن راه زیادی در پیش دارد.اگر شما فیلم هایی مثل Street Kings یا وقت خود را با دیدن سریال های تلویزیونی مثل The Shield سپری می کنید، پس شما از آنچه در داستان ۹mm اتفاق می افتد خبر خواهید داشت. شاید خط داستانی آنقدر که شما انتظار دارید قوی نباشد ولی اکشن بالا نقصان آن را جبران می کند.

    به مانند سایر عناوین گیملافت، گرافیک ۹mm در اولین نگاه شما را خیره به صفحه نمایش نگه می دارد ، اما با نگاه دقیق تکسچر های تیز و به اصطلاح نه پخته در طی لوکیشن های مختلف به چشم می خورد. این کاملا درست است که بازه ی زمانی لانچ بازی، گرافیک آن یک استاندارد جدید برای سوم شخص های اندروید و iOS محسوب می شد، اما باز هم در طی مراحل مختلف ، گرافیک فنی بازی نوسان زیادی را تجربه می کند و این تا حدودی در ذوق می زند. یکی از نکاتی که هنوز در هم در عناوین موبایل یافت نمی شود، تراکم پیکسلی ماسب از نمای نزدیک است. در ۹mm نیز این جمله صادق است.برای طراحی دست شخصیت ، چندان مطابقتی با فرم کلی کارکتر و جزئیات آن ندارد. ویا در هنگام دویدن ، موشن کپچر های سطحی را شاهد هستیم که تلاش تیم سازنده را کم رنگ تر جلوه می دهد.این ها همه کم کاری های گیملافت را نشان می دهد و انتظار می رود که در سال های آینده، بخشی از آنان را پوشش دهد.

    16
    اولین شلیک گیملافت، شاید خیلی دقیق نباشد، اما امید واریم این آخرین شلیک این شرکت به سوی گانگستر ها نباشد و با ساخت ادامه، یا عناوینی مشابه ثابت کند که اسمارتفون ها قادرند عناوین کنسولی را نیز بدون مشکل اجرا کنند. ۹mm شروعی بود برای سوم شخص های اکشن موبایل و اگر هم ضعفی در آن یافته اید، می توانید فراموش کنید، زیرا اولین ها همواره قربانی نکات فنی شده اند . اکنون کار گیملافت و سایر شرکت های مشابه آسان تر شده است و می توانند عناوین بزرگتر را نیز خلق کنند، پس باید منتظر ماند و نظاره کرد که گلوله های داغ این شرکت ها چه می کنند!
    019

    نمرات:

    گرافیک: ۸٫۶
    گیمپلی: ۸٫۴
    موسیقی و صدا گزاری: ۸
    جذابیت: ۷

    نمره نهایی: ۸

    نقاط مثبت : تجربه خوب بازی شبیه مکس پین – شوتر سوم شخص با گیم پلی خوب ، سکانس های سینمایی برای ایجاد برش بین اکشن بازی (QTE) ، خط داستانی جالب ، لوکیشن های متنوع ، مود آنلاین رایگان و حالت team death match

    نقاط منفی : برخی مشکلات صداگذاری بخاطر نویسندگی و صداگذار های نابجا ، حساسیت کم کنترلر های مربوط به کشیدن انگشت ، در بعضی لوکیشن ها تعداد دشمنان فرا تر از انتظار است(از ارکان جدا نشدنی بازی های گیملافت!)

    [Edited By E.R.L]

    (10)(7)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. علیرضا رنجبرحسنی

    درکل این بازی ساختش توسط گیملافت چندان جدی گرفته نشداز طرف خودشون و برخی نقص ها کاملا اینو نشون میده

    (۱)(۰)
  2. عالیه خسته نباشید همین جور از اخبار بازی های اندروید واخبار اندروید بزارید وی یه خورده مطالبتونو بیشتر کنید دیگ عالی میشه زنده باد اندروید کده

    (۰)(۰)