• مسخره و متفاوت | نقد و بررسی Ridiculous Fishing

    2014-06-27_212112

    Ridiculous Fishing – A Tale of Redemption که ساخت آن بیش از دو سال طول کشید، ورژن کار شده و کامل شده از بازی قبلی سازنده یعنی ماهیگیری افراطی است. بازی بسیار ساده ولی قانع کننده ای است که سازنده به عمل آورده.ولمبیر (Vlambeer) گروهی حرفه ای و با استعداد را برای ساخت نسخه مخصوص سیستم عامل اپل (و اندروید) در نظر گرفت که سازنده های عناوین خوبی بودند. ولی این گروه عالی بخاطر انتشار یک بازی تقلید شده از Radical Fishing متحمل ضربه بزرگی شدند؛چون این بازی زود تر در اپ استور منتشر شد و توجه کاربران را به این عنوان کمتر کرد. به همین دلایل تیم پروژه را رها کرد و گروه تقریبا از هم پاشیده شده بود. این اراده ای بزرگ می خواست تا به پروژه ای شکست خورده برگشت ولی همانطور که می بینید این بازی بالاخره منتشر شد.به هر حال اکنون اضافه شدن عنوان A Tale of Redemption به بازی فقط برای نشان دادن جلوه های طنز آن نیست و واقعا هم درست ترین نوع نام گزاریست!

    Publisher: Vlambeer
    Developer: aeiowu
    Genre: Action, Arcade
    Platform: Android, iOS

    pixel-art casual + holding a fishing

    Ridiculous Fishing – A Tale of Redemption از آن قبیل بازی هایی است که وقتی به داخل آن می روید فقط برای امتحان بازی می کنید ولی وقتی بازی کردید، صد ها بار آن را از اول امتحان می کنید. این بازی جلوه ای از حماقت کامل است و نقطه پایان نقطه شروع شماست! تنها با زدن دکمه ماهیگیری دوباره شروع می کنید.

    شما یا قهرمان بازی یک سفید پوست به اسم بیلی هستید. شما ماهی میگیرید و شلیک می کنید. ابتدا با یک لمس، طناب را به پایین می اندازید. حالا شما باید تا جایی که می شود از گرفتن ماهی های سطحی جلوگیری کرده و طناب را به عمق بفرستید؛ زیرا با خوردن طناب به اولین ماهی، شروع به برگشت به سوی بالا می کند. در ضمن کنترل طناب توسط تکان دادن دستگاه انجام می شود.
    بخش بالا اولین بخش بازی است. در بخش دوم که سفر برگشتی طناب است باید تا جایی که می توانید ماهی ها را صید کنید. همچنین موانعی هم در سر راه گذاشته شده اند که کار را سخت تر می کنند.

    در وقتی طناب از مرحله دوم به سطح آب رسید ماهی ها به هوا می روند و شما باید با تفنگ آن ها را بزنید تا آنها را بترکانید و پول بدست آورید. البته این قسمت بیشتر شبیه تردستی است تا شلیک کردن. در اینجا نیز آیتم هایی برای بهتر کردن گیم پلی و از خشکی خارج کردن آن بوجود آمده است. هر چه بیشتر صبر کنید و در کشتن ماهی ها زمان از دست بدهید، اتفاقاتی می افتد که کار سخت تر می شود. برای مثال باران آمدن در اطراف قایق بیلی و افتادن ماهی ها از هوا به درون آب و …
    چیزی که ممکن است باعث شود شما هر گز به سوی این بازی نروید , گرافیک مبنی بر pixel-art آن است که در نوع خود قدیمی و تا حدی هنری است. این نوع گرافیک به کمک همه ی جنبه های بازی باعث شده که شاهد جوی حاص در عنوانی خاص باشیم که خود دلیلی برای سرگرم شدن طولانی مدت است. در حال حاضر استفاده از این نوع طراحی در کمتر عنوان موفقی دیده می شود و از جمله ی آن ها Ridiculous Fishing است. همین خاص بودن RF است که آن را از سایر بازی های کژوال و کلاسیک آرکید مانند جدا می کند و تعریف جدیدی از سرگرم شدن اراعه می دهد. این یک هنر است که افرادی نظیر Zach Gage , Greg Wohlwend و به طور کلی استدیو خوش ذوق aeiowu پشت آن بوده است.(از سایر عناوین ستایش شده این استدیو می توان به Threes اشاره کرد که IGF 2014 به عنوان Excellence in Design از آن یاد شد و تقریبا تمام نقد های آن به تحسین بازی پرداختند)

    مسخره ترین , اما نو آور!
    بازی خیلی ساده و مسخره و در عین حال به حالتی قشنگ است. نقطه قوت و جالبی آن در اینجا است که ولمبیر این طرح دانشمندانه/احمقانه! را بدون خرابکاری به واقعیت تبدیل کرده است. وقتی که پول در می آورید، می توانید طناب های بهتر و تفنگ های قوی تر بخرید. همچنین لوازمی مثل توستر ها و سشوار ها (برای کشتن اولین ماهی ها با برق!) ، آیتم هایی که چند صد متر اول را رد می شوند و شما مرحله را از چند صد متری شروع می کنید و یا طعمه هایی که با یک لمس ماهی ها را اره برقی می کنند (!!!) و آنهایی که برای مدتی زمان بازگشت را صحنه آهسته می کنند. همچنین ماهی های مختلف مانند هم نیستند و هر کدام وزن و حرکات مخصوص خود در آسمان و نحوه حرکت مخصوص خود در آب را دارند، در نتیجه باید عاقلانه ماهی بگیرید و به هر نوع ماهی و حرکاتش مسلط باشید.
    برای ادامه بازی و تکراری نشدن گیم پلی، Vlambeer یک بازی با گیم پلی طولانی و محل های زیاد ساخته است. فیش او پدیا که در موبایل چوبی بیلی موجود است به شما مأموریت هایی می دهد که با انجام آنها مراحل و محل های جدیدی در نقشه باز می شوند.

    گرچند در ایران خرید از اپ استور به صرفه نیست ولی حتما پیشنهاد می کنم که اگر گیفت کارت دارید، سه دلار از آن را صرف این بازی کنید. بازی با حس طنز آمیز و خیلی ساده و روان با ویژگی های جالب. تمام این ها باعث می شود که این پیشنهاد خوبی برای شما باشد. در حال حاضر این بازی برای سیستم عامل اپل و اندروید عرضه شده و برای کسانی که به دنبال یک بازی خاص و سرگرم کننده می گردند، گزینه مناسبی است.البته کمی طول می کشد که با گرافیک آن کنار بیاید ولی باید بدانید پس از انتظار زیاد این بازی شد و Vlambeer سنگ تمام گذاشته و با تیم مجرب خود عنوانی را منتشر کرده که در نوع خود کم نظیر است.شاید هم مسخره ترین!

    نمرات:

    گرافیک:۷
    گیم پلی:۹٫۵
    صداگذاری و موسیقی:۹
    جذابیت:۹

    نمره نهایی: ۸٫۶

    نکات مثبت: سرگرم کننده، کنترل عالی، متفاوت و خاص نسبت به عناوین مشابه، روایت درگیر کننده
    نکات منفی: برای آپگرید کردن سلاح های premium ، کیف پول شما خالی می شود!

    با تشکر از ERL

    (1)(1)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. ۹۰٫۵۹% بر اساس ۱۷ تا نقد! پیشنهاد می کنم تجربه کنید. با تشکر از نقد خوبتون.

    (۰)(۰)
  2. Pingback: دانلود بازی صید ماهی Ridiculous Fishing v1.2.2.4 + تریلر | اندرویدکده | دانلود بازی ها و برنامه های اندروید