• قمار بازان آسمان | نقد و بررسی Sky Gamblers : Air Supremacy

    6

    مطمئنا از دوران کودکی ارزوی بسیاری از ما خلبان شدن بوده است.همه از افراد از این که پشت یک جت چندین میلیونی بنشینند و با سرعت۱۰۰۰ کیلومتر در اسمان بتازند را دوست دارند.اما آیا همه افراد به این آرزوی تقریبا دست نیافتنی می رسند؟هر ساله افراد زیادی برای خلبان شدن داوطلب میشوند اما تنها افراد کمی این لیاقت را خواهند یافت که کنترل این پرنده آهنی را بدست بگیرند.از دیرباز بازی های هواپیمایی جز محبوبترین بازی ها بوده اند زیرا افرادی که قادر به تجربه پرواز در دنیای واقعی نیستند می توانند ان را در دنیای مجازی تجربه کنند.مطمئنا بسیاری از ما عناوینی مانند هاکس یا جنگندگان اسمان را تجربه کرده ایم واز ان لذت برده ایم.قمار بازان اسمان امده است تا باالهام گرفتن از پیشکسوتان این سبک این بار جای خود را در گوشی های هوشمند باز کند و تشنگان پرواز را این بار در ابعاد کوچکتر سیراب کند.

    Publisher: Namco Bandai Europe
    Developer: Revo Solutions
    Genre: Arcade
    platform : Android,iOS

    سلحشوران اسمان
    داستان بازی در رابطه گروهی از خلبانان حرفه ای کشور خیالی می باشد که می بایست سلاح فوق پیشرفته و البته محرمانه خودرا که دشمنان ان را دزدیده اند قبل از اینکه موفق شوند به وسیله ان کشور را با خاک یکسان کنند غیر فعال و دوباره به کشور بر گردانند.کل داستان بازی در همین چند خط خلاصه می شود. البته معمولا در این گونه عناوین کمتر به داستان توجه می شود و دلیل وجود ان تنها خالی نبودن عریضه است ولی سگا میتوانست با پرداخت بهتر به داستان و شخصیت پردازی قویتر(شخصیت پردازی تقریبا در بازی وجود ندارد)داستانی خاطره انگیز بوجود بیاورد که متاسفانه در این زمینه شکست خورده است.

    آسمان در اوج زیبایی
    بر خلاف داستان.سگا حساب ویزه ای روی گرافیک باز کرده است . طراحی هواپیما در سطح عالی قرار دارد و هر جنگنده با دقت و وسواس قابل تحسینی شکل گرفته است همچنین بافت های حجیم مانند ابر ها و افکت هایی مانند باران و انفجار فوق العاده طبیعی از کار در امده اند و این ویزگی لذت تجربه این عنوان را دوچندان می کند.البته همانند بیشتر عناوین هواپیمایی ارزش گرافیک زمانی که در ارتفاع بالا پرواز میکنید دیده می شود ولی زمانی که به سطح زمین نزدیک می شوید با زمین یکپارچه بی کیفت و ساختمان هایی که تنها از چند مکعب تشکیل شده اند رو به رو می شوید البته این نکته چیزی از ارزش گرافیک نمی کاهد تنها کافیست ارتفاع بگیرید تا همه ی این ایرادات را فراموش کنید!!

    لذت شنیدن صدای شکستن دیوار صوت
    صداگذاری در عناوین هواپیمایی اهمیت فراوانی دارد و قطعا عدم وجود آن باعث می شود لذت تجربه یک خلبان واقعی را از دست بدهید.البته سگا از عهده این رسالت مهم بخوبی بر امده است و صداگذاری بیش از پیش به صدای جنگنده های واقعی شبیه است.صدای موتور هر جنگنده خاص خود آن می باشد و قدرت هر جنگنده را میتوانید بخوبی از غرش موتور ان حس کنید! نکته دیگر در رابطه با صدای موشک ها می باشد که متاسفانه برخی کاستی ها مانند یکسان بودن صدای بیشتر موشک ها و مسلسل ها وکیفت پایین انها گاها از ارزش صداگذاری میکاهد.و اما میرسیم به مهم ترین بخش یعنی موسیقی.قطعات پر انرزی جاز و ضرب اهنگ های سریع و ان افکت های خاص و مخصوص زاپنی بیش از پیش به وزین شدن این سمفونی زیبا کمک کرده است.در هر سکانس سعی شده از بهترین موسیقی ممکن استفاده شود که البته سگا در این زمینه نیز موفق عمل کرده وکمتر پیش می اید که احساس تکراری بودن بکنید.مخصوصا موسیقی مرحله اخر که رمیکسی ازاهنگ فیلم ۰۰۷ می باشد که نهایت توانایی موسیقی سرایی این سازنده شرقی را نشان میدهد.

    لذت خلبانی سوخوی واقعی تر از گذشته
    مطمئنا گیم پلی و هرچه طبیعی تر بودن ان در این گونه عناوین مهم ترین فاکتور می باشد.در بازی چهار حالت خلبانی شمل ارکید.شبیه سازو…در نظر گرفته شده است که هر شخص به سلیقه خود می توتند آن را انتخاب کند. خوشبختانه سگا لیست بلند بالایی از بیش از پنجاه جنگنده متفاوت تهیه شده است که در کنار کنترل نرم و خوش ساخت ان ها بیش از پیش به عظمت گیم پلی افزوده است.اما متاسفانه ضعف گیم پلی خود را در طراحی عملیات ها نسبت به دیگر فاکتور های گیم پلی بیش تر نشان می دهد.البته عمیلیات ها به هیچ عنوان کم تعداد نیستند وعملیات های جذابی مانند در گیری با نیروهای هوایی و زمینی.محافظت از پایگاه از بین بردن اهداف خاص مانند ناوبر ها و زیر دریایی هاو..در نظر گرفته شده است اما وقتی شما در هر مرحله با این عملیات ها رو به رو شوید دیگر جذابیت گذشته را ندارند.در این میان تنها مرحله که طی ان می بابیست با یک جنگنده متعلق به جنگ جهانی دوم از پایگاه دشمن بگیریزید کمی باعث تغییر روند تکراری بازی شده است که متاسفانه چنین مراحلی در بازی چندان پر تعداد نیستند که اگر بودند با گیم پلی فوق العاده قدرتمند تری رو به رو بودیم.

    سخن پایانی
    مجموعه قماربازان اسمان با در پیش گرفتن رویه مجموعه های بزرگی مانند هاکس.در هر شماره پیشرفت قابل توجهی دارد و به نوعی میتوان انرا بهترین مجموعه هواپیمایی اندروید دانست که تجربه آن برای علاقه مندان جنگ های هوایی خالی از لطف نخواهد بود.

    نمرات:

    گیم پلی:۸٫۵/۱۰
    گرافیک :۹/۱۰
    صداگذاری :۸/۱۰
    نمره کل:۸٫۵/۱۰

    نکات مثبت: حس واقعی پرواز و تجربه استرس های یک خلبان واقعی، گرافیک فوق العاده حرفه ای و خوش ساخت و طراحی منحصر به فرد هر جنگنده.موسیقی و صداگذاری وزین و قوی.بخش انلاین قدرتمند.

    نکات منفی :تکراری شدن بازی پس از چندین مرحله وداستان سطحی و شخصیت پردازی ضعیف.عدم وجود صداگذاری برای شخضیت ها.برخی کاستی های گرافیکی در طراحی زمین و ساختمان ها.

    (۶)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. به شخصه برای خودم نقد چنین بازی هایی کار سختیه! چون نه آشنایی کافی دارم و نه دیگران خیلی بهش اهمیت می دن. به هر حال وقتی بخوایم توی هر سبک بهترین رو معرفی کنیم ، قطعا توی این ژانر هم عناوین موفقی وجود دارن. از این که یک نقد متمایز رو نوشتین خیلی ممنونم از شما :دی

    (۱)(۱)
    • خواهش میکنم عرفان جان.باهات موافقم.کمتر پیش میاد کسی اینجور بازی هارو تجربه کنه.بیشترافراد بازی های کلیشه ای رو تجربه میکنن. اما تجربه این بازی واسه امثال من که عاشق خلبانی اند واقعا دلچسبه.

      (۱)(۱)
  2. Pingback: دانلود بازی قهرمانان آسمان : برتری هوایی Sky Gamblers: Air Supremacy v1.0.0 همراه دیتا | اندرویدکده

  3. سلام.یکی منو راهنمایی کنه،بازیو با دیتاش دانلود کردم و دیتا رو تو obbریختم بازیو که اجرا میکنم میگه
    Download filed و بعد میگه شاید نسخه خریداری نشده،با لاکی پچر،پچش کردم ولی وقتی بازیو اجرا میکنم بعد دو ثانیه میپره بیرون.چیکار کنم.
    CPU گوشیم هم دو هسته ۱/۵ هست و رم ۱٫ولی مموری نمیخوره.

    (۱)(۱)
  4. این بازی رویg750huaweiبه خوبی اجرا نمیشه.گیر داره.مشکل چیه؟

    (۱)(۱)
    • آیدین پیرس

      گوشی شما سخت افزار آن چنان قوی نداره که بدون مشکل بتونه این بازی رو اجرا کنه با تشکر

      (۱)(۲)
      • سلام مگه ممکنه؟؟؟
        من هر چی بازی تو این سایت هست رو روی g750 گرفتم همش کار کرده فقط یه مورد بوده بازی odd world strangers wrath

        (0)(0)