• پاورقی| سلام ۶۴ـمین بیت به اندروید و Win RT

    intel-bay-trail-64-bit-edit-small

    intel-bay-trail-64-bit-edit-small

    از زمانی که اپل پردازنده ۶۴ بیتی A7 خود را به همراه آیفون ۵s معرفی نمود و کمی بعد نیز از آن در تبلت‌های iPad Air و iPad Mini Retina استفاده نمود، شاهد اخبار مختلفی از تولیدکنندگان مطرح SoC بودیم که به تلاش آن‌ها نسبت به ساخت پردازنده ۶۴ بیتی اشاره داشت. حال اینتل پیش‌دستی کرده و اولین تبلت با پردازنده ۶۴ بیتی ساخت خود را معرفی کرده است.

    اینتل در جلسه اخیر خود که با حضور سرمایه گذاران مطرح این شرکت برگزار گردید، اولین تبلت اندرویدی ۶۴ بیتی دنیا که به پردازنده اتم این شرکت مجهز شده است را به نمایش گذاشت. این تبلت مجهز به پردازنده Atom از سری Silvermont است.
    بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در دنیا، ادعا می‌کند که پردازنده ۶۴ بیتی این شرکت از نظر قدرت پردازشی و مصرف بهینه انرژی بهترین در دنیای موبایل است و از این رو انتظار دارد که بسیاری از تبلت‌های آینده به SoC ساخت این شرکت تجهیز شوند.

    intel-silvermont-architecture-580-75(1)

    آنچه که همیشه در نقشه راه ما و تولید سیستم-روی-یک-چیپ وجود داشته، کاهش هزینه تولید و افزایش سود دهی است. اما این کافی نیست، آنچه که ما به دنبالش هستیم، افزایش خلاقیت و نوآوری و ایجاد وجه تمایز است تا بتوانیم همان کاری که در دنیای PC انجام دادیم را در تبلت‌ها نیز تکرار کنیم.
    برایان کرازنیچ – مدیرعامل اینتل

    اینتل در نشست خصوصی خود وعده داده که نوآوری در صنعت تولید تراشه‌های اولترا-موبایل را ادامه دهد تا محصولات متفاوتی روانه بازار شوند. یکی از مزایای پردازنده‌های این شرکت پشتیبانی از پلتفرم ۶۴ بیتی است که نسل فعلی پردازنده‌های Silvermont این شرکت از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. اینتل می‌گوید بهره گیری از فناوری ۶۴ بیتی به تنهایی موجب بهبود ۴۰ درصدی بازده بسیاری از نرم افزارها می‌شود.

    silvermont_64bit_intel

    اینتل قیمت تبلت‌های ۶۴ بیتی مبتنی بر پردازنده اتم این شرکت را بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار عنوان کرده است و همچنین اعلام نموده که تبلت ۱۰۰ دلاری اندرویدی مجهز به پردازنده‌های این شرکت برای تعطیلات پایان سال میلادی ۲۰۱۳ آماده عرضه خواهند شد.

    اینتل قصد دارد در سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۰ میلیون پردازنده اتم را برای تبلت‌ها عرضه کند که قطعا دست یافتن به آن بسیار دشوار خواهد بود.

    (۰)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. Pingback: نانو چیپ