• چگونه از ویژگی “پروفایل محدود شده” در اندروید ۴٫۳ استفاده کنیم؟

    restricted-profile

    قابلیت اضافه کردن کاربر دوم در تبلت ها با اندروید ۴٫۲ اضافه شد، که حالا قابلیت های بیشتری در اندروید ۴٫۳ به این بخش اضافه شده که نامش پروفایل محدود (Restricted Profiles) است، به طور خلاصه، این ویژگی این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید انتخاب کنید که افراد محدود شده از چه اپلیکیشن هایی بتوانند استفاده کنند.
    restricted-profile
    این حالت، حالتی برای کودکان نیست و هنوز چند چیز هست که باید مراقب آنها بود ولی برای تقسیم بندی یک اکانت، راه حل خوبی است.

    حالا بیایید به اندروید ۴٫۳ برویم و نحوه استفاده از این ویژگی را ببنیم.

    profile-add
    برای ایجاد یک کاربر جدید به منوی تنظیمات رفته و Users را لمس کنید. سپس Add user or Profile را انتخاب کنید. حال یک پنجره جدید برایتان باز میشود که در آن نوع اکانت را مشخص میکنید (User و یا Restricted Profile).
    یک User یک کاربر تمام عیار است، با برنامه ها و تنظیمات شخصی خود. کاربر محدود شده تقریبا مهم ترین موضوعی است که صاحبان دیوایس ها به آن علاقه نشان می دهند.
    ما میخواهیم یک کاربر محدود شده داشته باشیم پس روی Restricted User را لمس کنید.
    حال اگر هیچ قفلی برای دیوایس خود تعریف نکرده اید از شما خواسته می شود تا یک قفل برای دیوایستان بگذارید.
    1
    حال شما میبینید که یک پروفایل جدید درست شده که بصورت اتوماتیک باز شده تا آن را برای بار اول تنظیم و راه اندازی کنید.از اینجا یک لیست از اپ های موجود بر دیوایس را بسته به تعداد اپ های خود دارید (ممکن است نشان دادن لیست اپ ها چند ثانیه طول بکشد).همانطور که دیده میشود، یک کلید on\off کنار هر اپ وجود دارد. برای اینکه به کاربر محدود شده اجازه دسترسی به آن برنامه را بدهید روی آن را لمس کنید (آن ها را on کنید).
    همونطور که مشاهده می کنید برای برنامه تنظیمات هم یک سوییچ on\off وجود دارد ولی شما نمیتوانید آن را off کنید.
    به جای اینکار ، لمس کردن این گزینه باعث به وجود آمدن پنجره ای جدید میشود و می توانید در آن انتخاب کنید که کاربر محدود شده به تنظیمات مکانی شما دسترسی داشته باشد یا نه، میتوانید تیک این گزینه را برداشته تا افراد محدود شده دیگر نتوانند به دیگران بگویند که شما کجا هستید.
    حالا که شما اپ ها را برای این پروفایل انتخاب کردید وقت وارد شدن به این پروفایل و آزمایش آن است.
    برای رفتن به پروفایل محدود شده می توانید صفحه گوشی خود را قفل کرده (با زدن کلید پاور) و وارد پروفایل شوید.
    البته از تنظیمات هم باید گفت که فعلا ما هیچ راهی پیدا نکرده ایم که به این کاربران اجازه ورود به منوی تنظیمات را به طور کلی ندهیم، البته منوی تنظیمات این کاربران تغییرات کوچکی دارد – این کاربران دیگر نمیتوانند پروفایل ایجاد کنند و یا به قسمت Developer گوشی شما دسترسی پیدا کنند، ولی هنوز باز هم امکان صدمه زدن به گوشی شما وجود دارد. برای مثال هنوز میتوانید برنامه ها را از بخش اپ ها در تنظیمات پاک کنید. دسترسی به تنظیمات گوشی ، باعث میشود که کاربر بتواند بلوتوث و NFC را نیز روشن کند که باعث میشود فایل هایی که ممکن است آن ها را نخواهید به دیوایس شما ارسال شوند.
    با این همه مشکلات ، باید گفت که پروفایل محدود شده برای کودکان کنجکاو مناسب نیست. اگر تنها قصد ایجاد کردن این پروفایل برای شما، محدود کردن کودکانتان است ، ممکن است از اپ Zoodles خوشتان بیاید، این را هم در نظر داشته باشید که کودکان به طور بالقوه وسایل را خراب می کنند! ، این را هم بدانید که پروفایل محدود شده تقریبا حالتی مانند حالت مهمان (Guest Mode) است.
    همانطور که می دانید این پروفایل مانند دیواری بین پروفایل اصلی و کاربر محدود شده است، ولی هنوز هم فرصت هایی برای نفوذ وجود دارد، البته اگر از نظر امنیتی به این مساله نگاه نکنیم، این پروفایل با اینکه به اپ های گالری و مخاطبین و … دسترسی دارد نمیتواند محتویات کاربر اصلی را ببیند.
    به طور کلی شما با این کار یک حالت مهمان ساده به دیوایس خود اضافه می کنید. فقط این را یادتان باشد که دیوایس شما به طور کامل قفل نشده.
    AlirezaX0098

    (1)(0)
    • admin

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.