• همان شوتر همیشگی | نقد و بررسیModern Combat 4: Zero Hour

    modern_combat_4-08.jpg

    ورود یک شوتر اول شخص به اسمارتفون ها،آن هم با کیفیتی قابل قبول،کاری بود که شرکت گیملافت حد اقل در سال اخیر توانست آن را انجام دهد.تقریبا حدود ۳-۴ سالی است که بر روی عناوین شوترAndroid/Ios توسط این شرکت تأکید می شود،اما در بسیاری از عناوین ساخته شده توسط این شرکت،بسیاری از نکات به نحوی رعایت نمی شد و به بسیاری از المان های لازم برای یک عنوان موفق پرداخته نمی شد.

    Publisher: Gameloft
    Developer: Gameloft
    Genre: Action, FPS
    Platform: Android, iOS

    چیزی که ما در سری MC این شرکت دیدیم،پرداختن به یک سری نقات ژانر fps بود،و از آن جایی که این بازی جز تجربه های اول این شرکت محسوب می شد،ما شاهد ضعف های بسیاری در آن بودیم.اگر بزرگترین نقطه ی قوت این تایتل را گرافیک آن بدانیم،اشتباه نکرده ایم،اما گیم پلی این بازی به دلیل یکسری محدودیت هایی( که برای مثال می توان به قیمت این بازی اشاره کرد)،آن طور که انتظار داشتیم،نبوده است.حال باید دید آیا MC 4 Zero Hour توانسته ضعف های نسخه های قبلی اش را بر طرف کند؟در ادامه ی این مطلب به نقد و برسی این عنوان می پردازیم.
    سالی دیگر،ورود دیگری به سری بازی های Modern Combat گیملافت.نکته ی جالب اول که با آن برخورد میکنیم،قیمت نسخه ی قبلی این عنوان است!جالب است بدانید که Fallen Nation با $۶٫۹۹ در دسترس قرار گرفت و همچنین Modern Combat 4: Zero Hour نیز با قیمت $۶٫۹۹ عرضه شد!بد نیست مقایسه ای با سایر عنواین پلتقرم های همراه از لحاظ قیمت عرضه داشته باشم!

    در این بین ،از لحاظ قیمت بازی ها بر روی پلتفرم های همراه،به یک نکته ی جالب دست یافتیم که فکر میکنم بهتر است شما نیز بدانید!

    کنسول دستی PS VITA از جمله سخت ترین رقیب های آندروید و ios میباشد.ولی چیزی که برای ما مهم است،عنوان های این چند پلتفرم میباشد و مهم تر از آن قیمت هایی که یک عنوان اورجینال به فروش می رسد.برای مثال می توان به Assassin’s Creed III Liberation اشاره کرد که با قیمت $۳۹٫۹۹ دلار ،FIFA Soccer 13(نسخه ی ویتا)با همین قیمت ،Call of Duty black ops Declassified با $۴۹٫۹۹و…(مراجعه به GameStop)

    طبیعتا اختلاف قیمت در عرضه،به همه ی ما نشان می دهد که شرکت سازنده قرار است چه محصولی دست ما دهد و چقدر بر روی آن کار کرده است،واز آن بازی چه انتظاری می رود.پس اکنون ما باید در ذهن خود، MC 4 Zero Hour را یک بازی کاملا مجزا از بازی های یک کنسول دستی(مثلا ویتا)بدانیم،زیرا می دانیم که پشت این اختلاف قیمت در عرضه،چه خبر هایی است!چیزی که باعث این اختلاف قیمت می شود،و در واقع باعث می شود که شرکت سازنده ای مثل گیملافت هزینه ای بیشتر از حال حاضر، روی تایتل های اسمارتفونش نکند،به میزان زمانی که برای ساخت بازی صرف می شود،تعداد افراد تشکیل دهنده ی استدیو، میزان طولانی بودن بازی و از همه مهم تر “عدم ریسک پذیری” شرکت سازنده می باشد.بازی ای را در نظر بگیرید که با قیمیت ۳۰-۴۰ دلار برای یک اسمارتفون عرضه شود(اولا این کار فعلا منطقی نیست)و سپس بعد از یک روز،آن بازی همانند سایر بازی ها لیک شود!(همانطور که می دانید هزینه ای که برای ساخن یک بازی ۳۰-۴۰ دلاری میشود،بسیار سنگین تر است.حال،اگر این بازی لیک نیز شود،ضرر های بسیاری را بر شرکت سازنده متحمل میسازد و علاوه بر آن احتمال موفقیت همان عنوان با خرج بیشتر بر روی یک کنسول “ممکن” است بهتر جواب دهد،از این نیز بگذریم،اگر هم چین بازی هایی قرار باشد با چنین قیمتی برای اسمارتفون ها عرضه شود،۱۰۰ درصد باید نحوه ی عرضه ی آن تغییر کند.)

    بنابراین شرکت سازنده اگر خرج بیشتری روی ساخت این عنوان بکند،یک ریسک بزرگ برای عناوین اسمارتفون محسوب میشود،هر چند در سال های اخیر سخت افزار اسمارتفون ها پیشرفت بسیاری کرده(برای مثال پردازنده هایی که امسال بر پایه CORTEX A15 ساخته می شود و همچنین ورود Tegra4 به عنوان یک پردازنده ی بسیار قدرتمند،و گوشی هایی که با این پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی دیگر عرضه می شوند،Snapdragon800 از سوی کوالکام و سایر پردازنده هایی که در همایش های مختلف امسال شاهد آن ها بودیم و به تولیدات انبوه خواهند رسید…)

    حال که از این قدرت سخت افزاری و نرم افزاری آگاه هستیم ،باید این گونه بازی ها را را نسبت به همان پلتفرم و همان قیمت بسنجیم ،و این جاست که به اهمیت شرکت گیملافت و پلتفرم Ios/Android و رشدی که آنان در طی چند سال اخیر کرده اند،پی می بریم.(البته در این بررسی میتوان دو نگاه متفاوت داشت،یکی بررسی این عنوان نسبت به قدرت سخت افزاری و دیگر مقایسه با قیمت این بازی،کدام یک بهتر است؟!)

    تا حدودی میتوان گفت که گیم پلی بازی بر اساس COD برنامه ریزی شده است(اما ناقص تا حدودی)یعنی یک شوتر اول شخص اکشن که بهترین نیست،اما میتواند یک هندل گیمر نه چندان حرفه ای را سرگرم کند.اما اگر بخواهیم این بازی را با سایر بازی های این سبک در پلتفرم های همراه مقایسه کنیم،باید اعتراف کنیم که مزایای زیادی نسبت به آن ها دارد(هر چند تعداد عناوین اول شخص شوتر بر روی پلتفرم های همراه بسیار اندک است).به طور کلی در بین mobile platform ها،حد اقل می توان گفت این بازی بر روی کاغذ از سایر بازی ها در این سبک جلو تر است.آیا واقعا این چنین است؟


    باز هم همان داستان همیشگی…
    ایالت آمریکا تحت حمله ی تروریست ها قرار گرفته واین گروه تروریستی هدایت شده توسط Edward Page می باشد،که خود قبلا یکی از سربازان پیشین این کشور بوده است.در طی داستان ما به این نکته پی می بریم که پیج در واقع قصد خیانت کردن به کشور خود را داشته است.طبیعتا وقتی چنین خیانت هایی در طی داستان بیان می شود،می باید شخصیت پردازی عالی ای صورت پذیرد ،تا داستان،ومفهوم آن ساده و قابل پیشبینی نباشد.در همین جاست که ما با یکی از نکات منفی این بازی،یعنی روایت داستان و شخصیت پردازی ضعیف مواجه می شویم.مانند گذشته، شما در نقش یک سرباز آمریکایی با تروریست در حال مبارزه اید.اما نکته ی قابل توجه در روند بازی وجود المان های cinematic در کنار این داستان ساده می باشد.هرچند قوی و پر مایه نبودن داستان بازی،به بخش گیمپلی نیز ضربه وارد می کند،اما باید بدانیم که این بازی با توجه به قیمتش نمی توان همانند سایر شوتر های معروف،یک کارکتر محبوب را خلق کند که همانند سری ندای وظیفه،در طی چندین نسخه بتوان به آن کارکتر بپردازد.چیزی که یک عنوان را محبوب می سازد،همان شخصیت پردازی و داستان پر مایه ی آن است (که حتی اگر در طول ۴-۵ ساعت گیمپلی روایت شود،همچنان جذاب است).از آن جا که شخصیت پردازی در این عنوان بسیار سطحی است،به نظر شما این شخصیت پردازی نه چندان جالب از کجای کار گیم لافت سرچشمه می گیرد؟

    معلوم است!بسیاری از کارشناسان اینگونه عناوین را بر روی اسمارتفون ها،نا مناسب می دانند.در حقیقت آنان عقیده دارند که یک بازی کژوال که در آن عنصر خلاقیت وجود داشته باشد،چه از لحاظ سود آوری و چه از لحاظ محبوبیت،موفق تر از این گونه عناوین(شرکت گیملافت)خواهد بود.از آن جایی که هزینه ی ساخت بازی های کژوال بسیار پایین تر از سایر عناوین است،پس در صورت محبوب شدن آن،طبیعتا فروش خوبی خواهد داشت.و زمانی که فروش خوبی داشته باشد،سود آوری به مراتب بیشتری را برای شرکت سازنده خواهد داشت.حال این سوال مطرح می شود که چرا گیملافت به سوی این گونه عناوین رفت؟
    با رشد سخت افزاری ،و افزایش قابل توجه بازدهی پردازنده های (و همچنین پردازنده های گرافیکی) اسمارتفون ها ،شرکت هایی مثل گیملافت،EAو… اندروید و ios را پلتفرم دیگری برای سرمایه گزاری خود دانستند.(خصوصا شرکت EA ) البته در سال های اخیر شاهد ورود راکستار به جمع این شرکت های بازی ساز نیز هستیم که امید واریم حضور این شرکت را در این زمینه در سال های آینده قوی تر و پررنگ تر ببینیم.با وجود این سخت افزار قدرتمند،صد در صد عناوینی باید حضوری پیدا می کردند تا واقعا ما به قوی بودن این سخت افزار ارائه شده توسط شرکت های مختلف پی ببریم.در سال های گذشته بود که یکی از انحصاری های شرکت اپل یعنی عنوان Infinity Blade برای ios عرضه شد.شاید بسیاری از ما با دیدن این عنوان و گرافیک آن حیرت زده شده باشیم،اما نکته ی جالب تر این جا بود که هسته اصلی گیم پلی،یعنی QTE های لمسی در آن به بهترین شکل ممکن کار شده بود.این جا بود که نخستین جرقه های ورود شرکت های بازی ساز به این گونه عناوین زده شد.

    اما نکته ی جالب دیگری که شایان ذکر است،این است که تجربه ثابت کرده عناوین انحصاری از کیفیتی به مرانب بالاتری از سایر عناوین (در یک ژانر)قرار دارند.وقتی بر روی توان پردازشی،یک پردازنده،یا همان یک محصول(اسمارتفون)تمرکز می شود،بدون شک امتیاز های زیادی برای شرکت سازنده وجود خواهد داشت.اول این که امکان استفاده از توان پردازشی تا ۸۰-۹۰ درصد افزایش پیدا می کند،در حالی که اگر بخواهیم همان عنوان را بر روی چند دیوایس با پردازنده های مختلف را اجرا بکنیم،باید از قدرت بالای پرچمداران هر شرکت(برای مثال سامسونگ)چشم پوشی کنیم و در مواقع سخت افزاری که بتواند آن بازی را اجرا کند،به گوشی هایی با سخت افزار متوسط نیز کشیده می شود.برای مثال پردازنده هایی که در سال قبل در گوشی ها مورد استفاده قرار گرفتند،امسال قادر به اجرای بسیاری از بازی ها هستند و این نشان دهنده ی این است که یک شرکت سازنده به هیچ عنوان از حد اکثر توان پردازنده های قدرتمند تر یک اسمارتفون استفاده نکرده،تا بتوان همان عنوان را (فرض مثال در اکسپریا پی)اجرا کند.

    پس تا همین جای این مقاله به این نکته پی بردیم که به هیچ وجه از ۸۰-۹۰ درصد یک پردازنده ی قدرتمند استفاده نمی شود،(به همان دلیل ذکر شده)از لحاظ دیگر نیز وقتی یک شرکت آن قدر بزرگ نباشد که بتواند از توان پردازشی یک اسمارتفون استفاده کند،کیفیت ارائه شده قابل قبول نخواهد بود.البته شرکت هایی مثل EA آنقدر بزرگ است که بتواند از پس این کار بر آید.مشکل رم در اندروید نیز توسط بسیاری از کاربران گزارش داده شده است،اما این مشکل تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
    با توجه به گفته های بالا،،به من اجازه دهید تا سطحی بودن شخصیت پردازی و داستان را از سوی کم کاری خود گیملافت بدانم.

    تقریبا بیشتر گیم پلی این عنوان یک شوتر اول شخص است،اما در کنار آن المان های دیگر نیز در مشاهده می شود،نظیر کنترل کردن unmanned vehicle (وسایل نقلیه بدون سرنشین)ها و…به هر حال نقش اصلی شما در یازی بیشتر در run and gun خلاصه میشود،همراه با بعضی QTE ها و انیمیشن (کاتسین ها در حین بازی و المان های سینماتیک)آمیخته می شود.اما بنده تأکید می کنم که تاکنون”همه”ی عناوین گیملافت گرچه یک سر و گردن از سایر بازی های این پلتفرم بیشتر دارد،اما در زمینه ی انیمیشن و استفاده از موشن کپچر ،جای کار بسیاری دیده می شود.در طی یک مرحله،اسلحه های زیاد و متنوع ای به شما پیشنهاد می شود که برای نمونه می توان به انواع handguns, shotguns و grenades اشاره کرد.وقتی که به یک دشمن،بیش از حد نزدیک می شوید، شما را مجبورید برای از پای در آوردن دشمن از چاقو استفاده کنید(همانند نسخه های پیشین).

    شما می توانید به طور همزمان ۳ تفنگ را حمل کنید.همچنین در حین بازی از آیتم هایی مثل safety vests ،health kits،grenades و… استفاده کنید.تأکید بیش از حد بر روی حضور در میدان جنگ،و شلیک کردن و کشتن دشمنان،بازی را تا حد زیادی خطی، و ممکن است شما را خسته کند.گذشته از این،همانطور که گفته شد استفاده از صفحه نمایش لمسی موبایلتان ،نه تنها بازی را سریع نمی کند،بلکه به بازی ضربه ی محکمی وارد می سازد و باعث کند شدن آن میشود.همچنین د بعضی موارد،مانند کنترل کردن UMV ها، لذت بخش و جذاب هستند.در این بین cut scenes هایی وجود دارد که تا حد زیادی از روند خطی بازی می کاهد.برای مثال شما به طور ناگهانی(احتمالا این سکانس ها برای طرفداران COD چیز جدیدی نیست!) در حال نبر با یکی از دشمنان هستید و در این حالت خط هایی در روی صفحه ظاهر شده و برای مثال از شما در خواست دارد تا یک خطی را مایل به راست بکشید و این مورد از کشته شدن شما جلو گیری می کند و از آن مهم تر بر جذابیت بازی می افزاید.این Quick Time Event ها ،نقش زیادی در تنوع بازی دارند و می توان گفت که همان طور که انتظار داشتیم به آن پرداخته شده است.اگر موفق نشوید که این کار را انجام دهید،مرگ به استقبال شما می آید و شما به همان checkpoint قبلی باز خواهید گشت(به همین آسانی!)البته این چک پواینت ها عموما نزدیک هستند(بر خلاف سایر بازی های این شرکت که از جمله ی آن ها می توان به Wild Blood اشاره کرد)

    یکی از مشکلات مهم بازی،کنترل آن می باشد(همان طور که می دانید،برای چپ و راست،پایین و بالا کردن دوربین و زاویه یک باز شوتر اول شخص،در هر پلتفرم،از یک چیز مخصوص استفاده می شود،برای مثال در PC از موس و در کنسول های خانگی عموما از شوک آن استفاده می کنند،که به عقیده ی بسیار ی کنترلر ها وسیله ی مناسب برای کنترل زاویه دوربین نیست،هر چند بسیاری از کنسول بازان هم عقیده دارند که به راحتی می توان به آن عادت کرد و با آن ارتباط بر قرار کرد.)همان طور که میدانید،در تغییر دادن زاویه دوربین در سری بازی های شوتر اول شخص در اسمارتفون های،صفحه ی لمسی آن نقش اساسی را ایفا می کند و از آن جا که در این سبک بازی ها شما به طور مداوم باید دست خود را روی صفحه نمایش بکشید،و یا حتی تغییر زاویه ای ۱۸۰ در جه ای داشته باشید،کمی دشوار است.حال این وضعیت را نیز تصور کنید که دشمنان بر سر شما ریخته اند،و شما اید و صفحه ی ۴-۵ اینچی موبایلتان!!(البته برای حل اینمشکل از گیم پد های مختلفی نیز می توانید استفاده کنید،که تقریبا شرایطی همانند ویتا را برای شما فراهم می کند…)در این مواقع است که به این نکته پی می برید این صفحه ی لمسی چندان برای این گونه سبک ها مناسب نیستند و تا حد زیادی باعث کندی بازی می شود.


    می توانست دیدنی تر از گذشته باشد…

    گرافیک بازی را می توان جز بهترین گرافیک های ارائه شده در اسمارتفون ها نامید. با وجود این که تعداد بازی های شوتر اول شخص روی اسمارتفون ها کم است (به عنوان نمونه می توان به بازی NOVA3 اشاره کرد)،این بازی همانند نسخه های قبلی توانسته کیفیت قابل قبولی را عرضه کند. تفنگ ها،محیط ها،تکسچر ها، نورپردازی ها،افکت ها و… در حد موبایل عالی کار شده،اما بی ضعف نیست. طراحی هنری می توانست بهتر باشد،گرافیک فنی نیز به همین شکل. اما از این ضعف ها با توجه به قیمت به طور کامل می توانیم چشم پوشی کنیم.همچین باید بدانیم که این بازی بر پایه ی موتور Havok ساخته شده که به گفته ی سازندگان این بازی، نقش مهمی در فیزیک بازی داشته است.

    اما اگر بخواهیم بگوییم که گرافیک بازی نسبت به “قوی ترین” سخت افزار ارائه شده،دارد کیفیتی عالی را عرضه می کند،سخت در اشتباهیم. علاوه بر این،بافت های چهره های دشمنان اصلا در سطح جالبی قرار ندارد و مثل گذشته جای کار آن باقیست.از چهره ها بگذریم، به طراحی و تکسچر های پوشش گیاهی می رسیم،که باز هم جای کار دارد!همچنین شایان ذکر است که همچنان ما یک تخریب پذیری زیبا و همانند عناوین کنسول های خانگی را در این سری بازی ها ندیدیم! به نظر می رسد که گیملافت سعی داشته باشد برای بهبود گرافیک عناوین خود، علاوه بر توسعه دادن انجین های مخصوص خود، از UE نیز در سایر شوتر های بعدی خودش استفاده کند. صدا گذاری و موسیقی متن نیز حرف هایی برای گفتن دارد. صدای شلیک تفنگ،دیالوگ ها،انفجار و… در سطح قابل قبولی قرار دارد.

    به طور کلی اگر صدا گزاری و گرافیک MC3 را خوب بدانیم،MC4 نیز در سطح خوبی قرار داردواما اختلاف در این بخش از یازی نسبت به نسخه ی قبل آنقدر هم زیاد نیست.
    گیملافت بخش چند نفره را نیز به صورت انلاین به بازی افزوده است ،اما نباید انتظار یک BF/CoD را از آن داشت. به نظر بنده پلتفرم های همراه پتانسیل فوق العاده ای را برای بخش multiplayer دارند،(حتی بیش تر از یک کنسول)به طوری که شما با موبایل خود در جایی که به Wi-Fi اتصال دارید (و با داشتن Gameloft ID) ، می توانید تجربه ای جدید را داشته باشید.این درست است کاربر های online زیادی در بازی حضور ندارند،اما به اندازه ی کافی این بخش برای شما جذاب خواهد بود که بعد از به پایان رساندن بخش تک نفره،از پاک کردن بازی خودداری کنید!

    اگر ما بخواهیم،آینده ای درخشان…
    وقتی یکسری محدودیت هایی ایجاد می شود، ما سعی در شکستن این محدودیت ها می کنیم. همان طور که گفتیم ،انتظار از یک بازی به عوامل زیادی مربوط می شود. خوشبختانه در سال های اخیر به یک پلتفرم با پتانسیل بسیار بالا دست یافته ایم،و آن هم اسمارتفون های ارائه شده با سیستم عامل های Android/ios هستند. بدون شک وقتی شما نام این پلتفرم ها را می شنوید،ذهنتان به سوی سری بازی های Casual ی می رود که هر کسی قادر به تهیه کردن(خریداری)آن است و نه قیمت بالایی دارند،و نه خرج های هنگفت.

    اما شرکت گیملافت با گام بزرگی که برداشت ،بازی های موبایل را به سوی یک طیفی از بازی هایی رساند(و تا حدودی باعث شد شرکت های بسیاری وارد این عرضه شوند) که می توان آن ها را یک عنوان بین یک تایتل Casual و AAA نامید. نمی توان Casual نامید،زیرا صرفا یک بازی ساده و کوچک با هزینه “بسیار پایین” نیستند. و همچنین نمی توان AAA نامید،چون ضعف ها و عیب هایی در آن دیده می شود و گاها بسیاری از المان های یک سبک “خاص”(برای مثال شوتر اول شخص مدرن) در آن رعایت نمی شود(و یا به طور کامل به آن پرداخته نمی شود). به هر حال،این بستگی به شما نیز دارد.آیا می خواهید سری عنوان های اسمارتفون ها،به سوی کیفیت و گیم پلی همانند کنسول ها پیش برود؟اگر دوست دارید، باید چیزی فراتر از ۶-۷$ برای یک عنوان بپردازید،و به طور متقابل،شرکت های بازی ساز نیز باید مطابق با قیمتی که برای یک عنوان می پردازیم،بر روی کیفیت و سطح بازی،گیمپلی،داستان،جلوه های بصری،Quick Time Event ها و… کار کنند(همان طور که در اوایل متن گفته شد،باید ریسک پدیر نیز باشند)و با توجه به این که اسمارتفون ها دارای پتانسیل بسیار بالایی هستند،باید بتوانند از این پتانسیل ها به نحو احسن بهره گیرند تا یک handheld gamer از تجربه یک عنوان بر روی پلتفرم همراهش آن عنوان را تحسین کند.

    MC4

    نمرات: (با توجه قیمت عنوان)
    گرافیک:۹/۱۰
    گیم پلی:۸٫۵/۱۰
    صدا گذاری:۸/۱۰
    جذابیت:۷٫۵/۱۰

    نمره نهایی:۸٫۲/۱۰

    نمرات نسبت به قوی ترین سخت افزار ارائه شده در اسمارتفون ها:
    گرافیک:۶/۱۰
    گیم پلی:۶٫۵/۱۰
    صدا گذاری:۶٫۵/۱۰
    جذابیت:۷٫۵/۱۰

    نمره نهایی:۶٫۶/۱۰

    نکات مثبت
    :محیط متنوع،بخش campaign جذاب،بخش multiplayer سرگرم کننده،صدا گذاری خوب
    نکات منفی:کنترل بازی(کلا در سری بازی های شوتر اول شخص در اسمارتفون ها این مشکل دیده می شود)،شخصیت پردازی و نحوه ی پرداختن به داستان جای کار بسیاری دارد،انیمیشن ها پیشرفت چندانی نسبت به نسخه ی قبلی نکرده است،بخش تک نفره می توانست طولانی تر باشد.

    (۱۴)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. Pingback: دانلود بازی مبارزه مدرن : ساعت صفر Modern Combat 4: Zero Hour v1.1.0 همراه دیتا | اندرویدکده

  2. دوست عزیز پس از اینکه وارد بازی شدید از قسمت مولتی پلیر local wifi رو انتخاب کنید سپس در صفحه وارد شده به دلخواه خودتون تنظیم کنید بعد ساخته شد وارد بشید و منتظر بمونید دوستانتون هم join بشن و بعدش...از بازی لذت ببرید

    (۱)(۱)
  3. سلام دوست عزیز ببخشیدمی خواستم بگم من وقتی وارداین بازی می شم صفحه سیاه میشه وبعدمیادبیرون بازیasphalt8هم همینطوراست.
    اگه میشه لطفاراهنمایی کنید مدل تبلتم همgalaxy note 10.1 2014 edition 3g است
    باتشکرازشما

    (۰)(۰)
    • این ایراد چندتا دلیل میتونه داشته باشه
      شاید نسخه ای شما دارید با گوشیتون سازگار نیست
      شاید جیمیلتون سینک نیست
      و...

      (۰)(۰)
  4. Pingback: دانلود بازی مدرن کمبات 4 – Modern Combat 4: Zero Hour v1.1.0 همراه دیتا | اندرویدکده | دانلود بازی ها و برنامه های اندروید

  5. Pingback: دانلود بازی مدرن کمبات ۴ – Modern Combat 4: Zero Hour v1.1.5 اندروید – همراه دیتا + تریلر - فـــــضــــا نــــت ساری

  6. سلام من گوشیم نوت۳ مدل n9005هست مثل اون دوستمون وقتی میرم تو بازی صفحه سیاه میشه لطفا راهنماییم کنید .با تشکر

    (۰)(۰)
  7. سلام.من چن ماه پیش این بازی رو از سایت شما دانلود کردم و دیتا رو دقیقا همون جایی ریختم که نوشته بودین اما باز بتزی فایل دیتا رو پیدا نمیکنه.من ورژن v.1.0.0 رو دان کردم.گوشیمم روت شده.
    تا لطفا کمک کنین.

    (۱)(۰)
  8. سلام من بازی رو دانلود کردم وپوشه دیتا رو ریختم داخل پوشه obb ولی وقتی بازی رو اجرا می کنم ازم میخواد که به اینترنت وصل شم درحالی که شما گفتید نسخه کاملا آفلاینه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    (۱)(۰)
  9. سلام.من برنامه و دیتارو کامل دانلود کردم.بعد از اکسترک دیتا و کپی تو مسیری که گفتین برنامه با حجم۱.۹۷ نصب میشه ولی با اینکه چیز شکن هم نصب
    کردم برنامه اجرا نمیشه و هی میپره

    (۲)(۰)
  10. سلام گوشی من در قسمت multiplayer گزینه local wifi نداره و مستقیم میره به انلاین
    باید چیکار کنم؟؟؟؟!!؟؟؟!!!؟؟!!؟!؟!؟؟

    (۰)(۰)
  11. بسیار نقد ****** بود واقعا داستان این بازی عالیه ولی شما به داستان نمره پایین دادین و گیم پلی فوق العاده ی بازی رو دست کم گرفتین به هیچ عنوان بازی های شوتر اول شخص در اسمارتفون ها کنترل ضعیفی ندارند و حتی از pc هم بهترن

    (۲)(۰)
  12. E.R.L

    دوست عزیز منظور بنده در نقد از کنترل و هدف گیری ، هدف گیری بدون auto aim هست که بشه باهاش تجربه Hardcore مثل PC داشت. قطعا موبایل اینطور نیست و وقتی تعداد دشمنان زیاد میشه ( به خصوص در نسخه های قبل تر همین بازی و در بعضی مواقع همین MC4 ) کنترل و محدودیت هاش خودشو نشون میده. به عنوان یه مثال کوچیک می تونم بگم به نقد gsmarena مراجعه کنید که از کنترل ایراد گرفته و توی نکات منفی هم ذکر کرده.اگرم حوصله مراجعه کردن ندارید:
    One major problem with the game, however, are the controls. Now this is not something exclusive to the game but more of a problem with shooters on touchscreen devices in general. The touch controls feel slow and unresponsive and at times are just hard to find when you’re not looking directly at them. It takes several hours to get used to them and even then you’d find yourself struggling in tight situations. Thankfully, Gameloft lets you customize the layout by letting you move them around and even increase their size by pinching. With a bit of experimentation you can get a playable layout but the controls still end up being the weakest link in the chain.
    The controls also end up making the game a lot more difficult than it is. Had you been playing the game with a keyboard and mouse you’d probably breeze through the campaign in not more than a couple of hours but it would take you twice as much otherwise with the touch controls. The game offers many aids to help you out, by automatically snapping the crosshair at the nearest enemy, etc. but it still feels quite difficult, which can occasionally be quite frustrating.
    درمورد نمره: متاش ۸٫۵ بوده(با توجه با میانگین گیری gamerankings) و از نظر metacritic هم ۸٫۲ بوده! و بنده ۸٫۲ دادم. فکر نمی کنم در حدی باشه که بخوایم بگیم کمه برای این بازی. به خصوص اینکه نمره ای که بنده دادم با metacritic کاملا هماهنگه. الان مشکل چیه؟ دقیقا از دید شما چرا نمره کمه؟ نمره مربوط به قوی ترین سخت افزار هم چون در اوایل نقد نویسی بودیم اون سال بیان شده که بتونیم ذهنیت بهتری در کاربر ایجاد کنیم که استفاده از حد اکثر سخت افزار نمیشه، مگر در موارد خاص و این مورد کاملا صحیحه. دیگه هم اینطوری نمره ندادیم. همچنین در بررسی نمره ها میبینیم که gamereactor,IGN, Pocket Gamer UK, GamesMaster UK از بنده نمره های کمتری دادن و سایتی مثل ImpulseGamer دقیقا نمره مثل بنده یعنی ۸٫۲ رو داده به بازی. اگه قرار باشه نمره کم یا غیر منصفانه باشه سایتی مثل Pocket Gamer نقد مضخرفی منتشر کرده؟ چون این سایت به این بازی ۷ داده. IGN هم ۷٫۸ داده و gamereactor هم۶٫ در معتبر بودن این دو ( IGN,Pocket Gamer ) که احیانا شکی ندارید!؟
    و اما داستان:
    The strong background music mains your forward momentum when the storyline fails you, and sound effects, particularly for weapons, are believable and sharp.
    Sure, the developers could have spent more time working on a better story and characters but despite that the game still manages to be quite enjoyable.
    The story is not much, really, and it’s hard to get involved with any of the characters.
    قسمت پر رنگ شده. یکی از نقد های این بازی هست. فقط بنده ایراد نگرفتم. دقیقا در کدوم جمله گیم پلی دست کم گرفته شده؟ اگه ممکنه جمله ای بیارید از نقد های منتشر شده که گفته باشه کنترل بازی از PC بهتره. چون اگر قرار باشه همه چیز نظر شخصی شما باشه دیگه "نقد و Review" معنی نداره، باید نوشت User review! چون عملا شما با این نظرتون علاوه بر این نقد, نقد سایت های خارحی هم دارید زیر سوال می برید...

    (۴)(۱)
  13. سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان
    ببخشید من نسخه ی قبلی این بازی رو دانلود کرده بودم و تمام مراحل رو کامل پیش رفتم و بازی تا یه قسمت لود میرفت ولی میپرید بیرون و وقتی که پیگیر ماجرا شدم فهمیدم که بازی با اندروید ۶ مشکل داره و اجرا نمیشه
    حال سوال من اینه که این نسخه ی جدید با اندروید ۶ سازگاری داره؟ گوشیم هم P8 Lite هست
    من خیلی به بازی های اول شخص علاقه مندم
    اگه این بازی با اندروید ۶ سازگار نیست میشه که یه بازی دیگه که آفلاین باشه و شخص اول باشه معرفی کنید
    خیلی ممنون

    (۰)(۰)