• داستان طراحی لوگوی اندروید از حمام تا…

    Android-logo-green-robot-7-1600-aa-645x362

    Android-logo-green-robot-7-1600-aa-645x362
    لوگوی اندروید بدون هیچ مقدمه ای احتمالا یکی از ساده ترین لوگوهای به رسمیت شناخته شده(حداقل برای خریداران گوشیهای هوشمند) است پس یاما در ادامه مطلب همراه باشید تاشما را از داستان طراحی آن آگاه کنیم…

    این روبات سبز کوچک از آغاز اندروید لوگوی اندروید بوده یعنی از زمانی که گوگل نصمیم گرفت تا اندروید چیزی شود که الان هست!
    مسئولیت طراحی این لوگو به یکی از کارمندان گوگل یعنی Irina Blok سپرده شد. Blok کار طراحی آن را در سال ۲۰۰۷ و وقتی که در گوگل مشغول به کار بود پذیرفت. این کمپانی لوگویی برای پلتفرم نرم افزار موبایل میخواست که مصرف کننده به راحتی قادر به شناخت آن باشد و همچنین دربرگیرنده ی یک روبات باشد . بنابر این Blok با نگاه کردن به اسباب بازی ها و فیلمهای فضایی درباره ان تحقیق کرد اما سرانجام از حمام های عمومی الهام گرفت: تصویری از جهانی از زن و مرد ج که اغلب روی درب دستشویی ظاهر میشود. Blok یک ربات تکمیل نشده نیمتنه را با دو شاخک (آنتن) بر روی سر کشید.
    حالا که طرح نهایی شد Blok و تیمش تصمیم گرفتند که لوگو باید اُپن سورس باشد درست مسل عملکرد سیستم عامل آن وبه این ترتیب هرکسی که علاقه مند به سفارشی کردن آن بود بتواند این کار را در صورت تمایل انجام دهد.
    Android-4_4-Kitkat-645x430
    با این حال Blok کسی بود که بیشتر از این در گوگل کار نکرد و به اندازه لوگوی اندروید معروف نیست!

    Blok از خاطراتش میگوید:روزی با دختر ۶ ساله ام برای تماشای فیلم آلیس در سرزمین عجایب به سینما رفته بودیم که در ابتدای فیلم لوگوی اندروید به نمایش در آمد که دخترم ناگهان ایستاد و بلند فریاد زد: “مادر من اینو اختراع کرده” که همین موقعکسانی که در ردیف های جلویی ما نشسته بودند سمت ما برگشتند و به من خیره شدند! Blok در این باره میگوید در همین لحظه خود را از خجالت زیاد پشت ظرف ذرت بو داده خود پنهان کردم!

    (۰)(۰)
    • admin

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.