• بنچمارک های Sony Xperia Z Ultra،قدرت نمایی Snapdragon 800

    Benchmark Pi

    Sony Xperia Z Ultra Snapdragon 800 chipset
    زد اولترا،اولین دیوایس اندرویدی بازار است که از آخرین چیپ ست Qualcomm یعنی Snapdragon 800 استفاده می کند.این فبلت دارای چهار هسته ی پردازشی با فرکانس ۲٫۲GHz و معماری Krait 400 می باشد.پردازنده ی گرافیکی Adreno 330 و ۲GB رم نیز د این فبلت جای گرفته اند تا بنچمارکی با شکوه را از این فبلت high-end به جای بگذارند.

    به مانند بسیاری از پرچمداران،صفحه نمایش ۱۰۸۰p این فبلت به ما اجازه ی دهد تا در بخش پرفرمنس پردازنده ها،بتوانیم این دیوایس را با محصولاتی که نسل قدیمی تر پردازنده ها نیز استفاده می کردند،مقایسه کنیم.پردازنده هایی که با معماری Krait 400 هستند،تا فرکانس ۲٫۲GHz هستند و این بیانگر سریع ترین پردازنده بازار است.(روی کاغذ)ما از بخش عملکرد یک هسته (single-core) شروع می کنیم و زد الترا در بنچمارک BenchmarkPi مشکلی نداشته است.
    Benchmark Pi

    سپس سراغ Linpack benchmark می رویم که کارش با چند هسته (multi-core) می باشد.همان طور که می بینید؛محصولات Snapdragon 600ـی در اینجا در رتبه های بعدی قرار دارند.
    Linpack

    همان طور که می دانید،اخیرا GeekBench 2 جای خود را به GeekBench 3 داده است و ما مجبوریم همه ی دیوایس ها را دوباره با نسخه ی سوم بسنجیم.همان طور که می بینید،Sony Xperia Z Ultra بالای HTC One و Galaxy S4 قرار می گیرد.
    Geekbench 3

    Quadrant و AnTuTu نیز پرفرمنس کلی و نهایی این محصولات را اندازه گیری می کنند.(نه فقط cpu)در اینجا نیز چیپ ست Snapdragon 800 و فبلت Xperia Z Ultra به زیبایی می درخشند.
    AnTuTu
    Quadrant

    الان زمان آن فرا رسیده تا صرفا به قدرت بخش پردازنده گرافیکی جدید Adreno 330 بپردازیم.ما GLBenchmark در حالت offscreen اجرا کردیم و قدرت خام پردازنده گرافیکی را اندازه گرفتیم.تسلط Xepria Z Ultra در این بخش هم ادامه دارد.
    GLBenchmark 2.5 Egypt (1080p off-screen)
    GLBenchmark 2.7 T-Rex (1080p off-screen)

    توجه داشته باشید که پردازنده گرافیکی Adreno 330 در Xperia Z Ultra،از OpenGL ES 3.0 نیز پشتیبانی می کند که اخیرا به نسخه ۴٫۳ اندروید اضافه شده است.این مورد باعث عملکرد بهتر در بخش performance بنچمارک هایی که به پردازنده گرافیکی ربط دارند،می بشود.همچنین در پردازش گرافیکی نیز کمک بسیاری به این دوایس می کند.

    بنچمارک Epic Citadel نیز اخیرا آپدیت شده است و در تنظیمات آن حالت Ultra High Quality نیز یافت می شود.در این بچمارک نیز محصولات ۱۰۸۰p در دسترس حضور دارند.همان طور که می بینید ر در جایگاه نخست قرار دارد.
    Epic Citadel

    در بخش عملکرد JavaScript نیز زد الترا با مرورگر Chrome در جایگاه نخست قرار دارد.نسخه ی آپدیت شده SunSpider نیز v1.0.1 می باشد.
    SunSpider

    BrowserMark 2 نیز یک امتیاز عالی دیگر از این فبلت را نشان می دهد،اما به نظر می رسد برای قرار گیری در جایگاه نخست یکسری موارد هنوز مهیا نیستند.
    BrowserMark 2

    در Vellamo benchmark نیز رتبه ی نخست ازان این فبلت می باشد.
    Vellamo

    در حال حاضر Sony Xperia Z سریع ترین دیوایس اندرویدی(فبلت یا اسمارتفون) می باشد.همان طور که می بینید،در بنچمارک های بالا یک جهش از عملکرد Snapdragon 600 نسبت به چیپ ست جدید این فبلت مشاهده می شود و باید دید این برتر ی تا چه زمانی ادامه دارد.

    (۰)(۰)

مطالب مرتبط

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.