• قهرمانان زیبا ولی شکننده | نقد و بررسی Heroes of incredible tales

    hi

    آیا طرفدار این سبک بازی ها هستید که وقتی طرف رو می‌زنین یه شماره اون گوشه تصویر(معمولا خونی!) مشخص میشه و هرچی بیشتر میزنین بیشتر میشه؟ یا مثلا تجهیزات خفن می‌بندین به قهرمانتون و می‌فرستینش به میدون تا این دفعه به شماره های بالاتر برسه؟ بازی Heroes of incredible tales ساخته ی NEXTON همون چیزیه که دنبالش می‌گردین! البته زیاد دلتون رو خوش نکنید چون از اون بازی های او مای گاد نیست و به نظر من ارزش دوباره بازی کردن نداره، ولی خوب مطمعنا ارزش امتحان کردن رو دارد.


    Publisher: Nexon
    Developer: NAT Games
    Engine: Unreal Engine 4
    Genre: ARPG
    Platforms: Android, iOS

    در اغاز HIT یه کاراکتر اموزشی خیلی باحال بهتون میدن که کلی قابلیت باحال و زره پر زرق و برق داره، و به شما یاد میده که چجوری بازی کنین و این حرفا که خلاصش میشه مستقیم برو و هرچی سر راهت هست رو نابود کن ونابود نشو! برای جنگیدن HIT تاچ پد مخصوص خودشو پایین سمت راست صفحه قرار داده که پر از دکمه هست و برای جاخالی دادن، حمله کردن، استفاده کردن از جادو و قابلیت ها به کار میره، که البته استفاده از این همه دکمه و اشغال این همه فضای صفحه یکی از دلایل زیاد شکست HIT در قسمت گیم‌پلی است. خوب وقتی که با کاراکتر اولیه راه و رسم جنگ رو یاد گرفتین می‌تونین قهرمان خودتون رو بسازید و باهاش حال کنید، البته دیگه از اون همه قابلیت خفن و زره و بند و بساط باحال خبری نیست! باید از پایه شروع کنید و به مرور زمان اونارو بدست بیارید. توی قسمت ساخت کاراکتر هم باید گفت که اپشن های زیادی به شما داده نمیشه و یه چیزی مثل انتخاب بین (پسرکه باحال مو بلند) و (دخترکه عصبانی جنگجو) جزو انتخاب های در دسترس شما است.

    intro_feature_bg1

    از اینجا به بعد به حال خودتون رها میشید.HIT سعی کرده که یه داستانی هم به بازی اضافه کنه ولی واقعا با داستان مبهم و بی معنی اش فقط به بدتر شدن این عنوان کمک کرده و باعث نارضایتی مخاطب شده است. در همین حال توجه اصلی بازی رو به کشف کردن اشیا و پول داخل مراحل بازی اختصاص داده. در واقع گیم‌پلی فقط بر یک قانون استوار است: جمع کردن xp و لول آپ شدن. تا دلتان بخواهد در بازی لول آپ می‌شوید. با اتمام هر مرحله از بازی عملکردتون رو با ستاره ارزیابی میکنن (مثله Angry Birds و اینا!) و این ستاره ها با سرعت عمل شما برای اتمام مرحله و نابود کردن سیل دشمن ها رابطه مستقیم داره، یعنی هرچی سریع تر مرحله رو تموم کنید ستاره بیشتری هم می‌گیرید و در نتیجه جایزه و پول بیشتر در اخر مرحله گیرتون میاد. گیم پلی بازی به سرعت دلتان را خواهد زد و حتی نکات مثبت بازی هم نمی‌تواند جلوی شما را برای پاک کردن بازی بگیرد!

    gallery_art_img1

    برای کمک بیشتر به بازیکن،حتی دکمه Auto Play هم قرارداده شده که واقعا تعریف کلمه ی بازی رو به چالش می‌کشه! در این حالت لم میدین رو صندلی (تخت،زمین هرچی) و قهرمانتون رو نگاه میکنین که چطوری دشمنا رو تار و مار میکنه، هر از چند گاهی هم یه چنتا دکمه میزنین و از قدرت جادویی استفاده میکنین یا ضربه دشمن رو بلاک می‌کنین. همینطور که مرحله هارو طی میکنین یه سری مرحله challenge هم باز میشن که یکی بعد از دیگری سخت تر و سخت تر میشن تا جایی که شایعه شده خوده ناشر بازی هم کم اورده!

    heroes-of-incredible-tales0

    خوب البته HIT نقطه های قوت بزرگی هم دارد و از این نقاط می‌شود به گرافیک فوق العاده و طراحی بی‌نظیر محیط های بازی و میدان های جنگ اشاره کرد که غیر ممکن است متوجه آن ها نشوید! گرافیک فوق العاده بازی همراه با طراحی فوق العاده افکت ها از قبیل نورپردازی، آتش و… از بارز ترین نکات مثبت بازی است. بازی همچنین لباس ها و سلاح و قدرت های جادویی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با اینکه به‌ نظر متفاوت هستند و شماره هایشان (مثل میزان قدرت،دفاع و…) با هم فرق دارد، در واقع با هم فرق چندانی ندارند و همه مثل هم هستند و تاثیرشان توسط مخاطب حس نمی‌شود. در بخش صداگذاری هم میتوان گفت که بر روی این بخش مناسب کار شده ولی موسیقی متن بازی زیاد حماسی نیست و می‌توانست بهتر باشد.

    heroes-of-incredible-tales-android-ios-nexon-2

    heroes-of-incredible-tales-android-ios-nexon-7

    screenshot_20160724-005737

    ختم کلام باید گفت که HIT یک تلاش ناموفق برای تبدیل شدن به یک Diablo دیگر است. خود بازی و مراحل اصلی آن چالش برانگیز نیستند و نسبتا آسان هستند. در کل گیم‌پلی بازی بسیار تکراری و خسته کننده هست، ولی جلوه های هنری بازی و گرافیک آن شگفت انگیز می‌باشد. اگه دنبال این هستید که یه سری اسلحه و زره بخرید و هی ارتقاشون بدین، HIT میتونه انتخاب خوبی باشد.

    نمرات:

    گرافیک: ۹
    گیم‌پلی: ۶
    صداگذاری: ۷
    جذابیت: ۶

    نمره نهایی: ۷

    نکات مثبت: گرافیک فوق العاده و شخصی سازی مناسب شخصیت ها.
    نکات منفی: گیم‌پلی خسته کننده، داستان مبهم و ضعیف، ارزش تکرار و حتی اتمام ضعیف، عدم وجود تفاوت چندان میان شخصیت های بازی!

    (۴)(۱)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. سپاس!
    ولی بازم انگار حداقل استفاده از UE4 رو شاهد هستیم. بازی های متوسط زیادی تو این سبک ساختن واسه موبایل و برام جالبه چه اصراریه رو ادامه دادن این روند!
    Welcome back to the land of the living, my friend
    !You have slept for quite some time

    (1)(0)