• روز خوبِ اسنوبرد سوار | نقد و بررسی Alto’s Adventure

    aa

    ماجراجویی آلتو یک بازی رکورد زنی بی پایان است که شما در حین طی کردن مسافت با اسنوبورد خود از کوهستان ها به پایین می‌آیید و به موانع بسیاری برخورد می‌کنید و سکه جمع می‌کنید. طرح مفهومی این بازی رکورد زنی برفی تقریبا همانی است که مدت ها پیش به طرز فوق العاده ای در Ski Safari پیاده شده بود، شاید نتوان گیم‌پلی این بازی را در حد Ski Safari دانست ولی وجه تفاوت این دو بازی گرافیک بصری خیره کننده‌اش است که هنگام پایین آمدن از تپه ها شاهدش هستیم.


    Publisher: Snowman
    Developer: Snowman
    Director: Ryan Cash
    Producer: Jordan Rosenberg
    Programmer & Artist: Harry Nesbitt
    Genre: Endless runner
    Platform: iOS, Android, Windows
    Release date: February 11, 2016

    آماده برای سفری طولانی!
    ریشه‌ی تمامی بازی های رکورد زنی، زنده نگه داشتن کاراکتر بازی (لامصب ریشه اصلی بازی های survival horror هم همینه!) برای طولانی ترین زمان ممکن است و “ماجراجویی آلتو” نیز ازین قاعده مستثنی نیست، البته فقط طی کردن مسافت راضی کننده نیست و آنچه که در میان راه اتفاق می‌فتد به بازی جان می‌بخشد.

    img_0023_2

    شما با کنترل کردن “آلتو” شروع می‌کنید، یک پسر بچه‌ی چوپان که سعی بر بازگرداندن لاما هایش که فرار کرده اند دارد و با اسنوبورد خود در کوهستان به دنبالشان می‌رود. البته در راه شما از روی سقف خانه ها رد می‌شوید، از روی تخته سنگ‌ها می‌پرید، بک فلیپ می‌زنید و سکه جمع می‌کنید. هرگونه کوتاهی از جانب شما یعنی بازگشت به اول مسیر و شروع دوباره. البته با گذر زمان می‌توانید با تلاش کردن رکورد خود را با هر بازی بیشتر کنید. در راه هم کمی کمک از طرف بازی میگیرید ، یک پر که به شما اجازه می دهد برای مدتی از روی تخته سنگ ها رد شوید و یک آهنربا برای جمع کردن راحت تر سکه ها که با کمترین زحمت پول بیشتری دریافت کنید.

    فروشگاهی کوچک
    سکه ها را می‌توان در فروشگاه‌ها خرج کرد ولی آنچنان چیز خاصی برای خرید موجود نیست. در حال حاضر می‌توانید آهنربا را آپگرید کنید تا مدت بیشتری برایتان سکه جمع کند یا می‌توانید بیشتر شناور بمانید و در امان باشید، جالبترین آیتم فروشگاه نیز لباس پرواز است که با آن می‌توانید مسافتی کوتاه را پرواز کنید و از مانع ها بگذرید.

    img_0059_2

    ماموریت هایی برای جهت بخشیدن به بازی شما در هربار شروع بازی سه هدف به شما داده می‌شود که می‌توانید برای لول آپ شدن آنها را انجام دهید، این اهداف هرچیزی می‌توانند باشند از جمله: بک‌ فلیپ، پرش از سنگ ها و … . البته انجام تمامی اهداف در یکبار بازی کردن در مراحل بالاتر ممکن است کمی سخت باشد و نیاز به چندبار بازی کردن داشته باشد.
    با اتمام ماموریت ها شما لول آپ می‌شوید و کاراکتر های جدیدی به بازی شما راه پیدا می‌کنند که هرکدام قابلیت های خاص خود را دارند، برای مثال “مایا” که اولین شخصیتی است که پس از “آلتو” به آن دست پیدا می‌کنید، سریع تر از “آلتو” می‌پرد و بک فلیپ می زند که می‌تواند برای اتمام برخی اهداف مناسب تر باشد.

    altosadventure4

    گرافیک بصری خیره کننده
    اولین چیزی که پس از آغاز ماجرا جویی خود به آن پی خواهید برد گرافیک بصری فوق العاده خیره کننده و در عین حال ساده ی این بازی است. با رد شدن شما از روی برف، برف به عقب پرتاب می‌شود و کمی گرد و خاک(!) می‌کنید و در راه به روستا ها و جنگل ها و خرابه های باستانی می‌رسید که بسیار زیبا و با جزئیات به تصویر کشیده شده اند.

    altosadventures3

    یک چیز جالبی که بازیکن در حین بازی آن را حس خواهد کرد تغییر تدریجی محیط با گذر زمان است، شما در صبح بازی را آغاز می‌کنید و با پیش روی بیشتر خورشید کم کم غروب می‌کند و ماه به بیرون می‌آید. البته در شب بازی کمی سخت تر می شود و باید حواستان حتما به موانع باشد.
    تغییرات آب و هوایی بازی بر بازی شما نیز تاثیر خواهند گذاشت! گاهی اوقات باران یا برف شروع به باریدن می کند که کنترل بازی را سخت تر می کند، یکی از سختی های بازی زمانی است که شب تیره با طوفان دست به دست هم می‌دهند که تقریبا غیر ممکن است که بتوانید بازی را ادامه بدهید. در کل نورپردازی در این بازی فوق العاده است و نحوه ی به تصویر کشیدن اتفاقات چیزی است که این بازی را بسیار منحصر به فرد می‌کند، مطمئنا اگر برای بار اول است که این بازی را بازی می‌کنید با دیدنش شگفت زده خواهید شد.

    altosadventures4

    مقایسه ای غیر قابل امتناع
    تقریبا غیر ممکن است که “ماجراجویی آلتو” را با بازی موفق “Ski Safari” مقایسه نکنید. “اسکی سافاری” حتی زمانی که به اپ استور ها راه یافت از این بازی عمیق تر بود و ویژگی های بیشتری داشت. همچنین از سال ۲۰۱۲ تا الان آیتم های بسیاری به این بازی اضافه شده و می‌توان گفت یک بازی فوق العاده و بی نظیر است ولی نمی‌توان گفت که بهتر از “ماجراجویی آلتو” است، فقط متفاوت اند.”آلتو” آیتم های زیادی ندارد، بسیار ساده است. نه وسیله ی حمل و نقلی دارد، حتی با وجود سادگی بسیارش؛ باز هم شمارا به خود جذب می‌کند و ساعت ها سرگرم بازی و خیره شدن به گرافیک بازی خواهید شد.

    altos-adventure-for-ios-1-0-iphone-screenshot-006

    انتها :(
    “ماجراجویی آلتو” یک طرح جدید نیست، بلکه خلق دوباره یک طرح با دیدی متفاوت است. نزدیک ترین رقیب برای “Ski Safari” ولی بسیار متفاوت از آن، فقط زمانی که در تاریکی و زیر نور ماه در جنگل می روید می توانید به بی همتا بودن این بازی پی ببرید. در آخر درست است که آنهایی که یک بازی فانتزی با آیتم های زیاد و گجت های مختلف می خواهند قطعا “Ski Safari” را انتخاب می‌کنند، اما برای اینکه بازی متفاوتی را تجربه کنید و به دنبال گرافیک بصری خیره کننده هستید، پیشنهاد ما “Alto’s Adventure” است.

    نمرات:

    گرافیک: ۹
    گیم‌پلی: ۹
    صداگذاری: ۸
    جذابیت: ۱۰

    نمره نهایی: ۹

    نکات مثبت: ماموریت های جالب، گیم پلی خوب، گرافیک بصری عالی.
    نکات منفی: در شب هنگام و در شرایط بد آب و هوایی تقریبا ادامه دادن بازی غیر ممکن می‌شود.

    (۳)(۱)
    • admin

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.
  1. بازگشت شما دو تا رو به حرفه پیشنتون رو تبریک عرض می‌نمایم!
    امید وارم اونقدر بازی خوب بیاد که سر نقد شدنشون دعوا داشته باشم :))
    علی آواتارتو عوض کن! (شدیدا منو یاد کاورینگ دِ ریل اسلیم شِیدی میندازه loL)

    (1)(0)