• دومین رستگاری | نقد و بررسی Badland 2

    badland-2-main

    قانون طبیعت وحشی این است که وقتی نسخه، اپیزود، قسمت یا … دوم یک بازی می‌آید باید بهتر یا حداقل کامل تر و بزرگتر باشد. محتوای جدیدی اضافه می‌شود و همه و همه به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می‌کردند. ولی مثل اینکه آن روز های خوب رو به پایان هستند و با ورود آپدیت های هفتگی، روزانه و ساعتی کلا سازندگان یک بازی خام به شما تحویل داده و شما با دانلود آپدیت و DLCهای مختلف کم کم آن را آماده می‌کنید. عنوان Badland 2 برخلاف نسخه نخستین خود که نیمه کامل و فوق العاده سرگرم کننده بود کامل و به طور عجیبی سرگرم کننده تر است. در واقع حقیقت این است که نسخه دوم تقریبا از همه ی جهات از عنوان ابتدایی خود برتر است. نسخه اول بازی بعد از انتشار خود به طرز مرگباری۲۶ بار آپدیت شد که به قاطعیت می‌توان گفت که بازی های محبوبی مثل Clash of Clans تاحالا این همه آپدیت نشده اند ولی نسخه دوم بازی که تا حالا آپدیتی برایش نیامده جذاب تر و بهتر از اولی است.

    Publisher: Frogmind Games
    Developer: Frogmind Games
    Genre: Puzzle
    Platform:Android, iOS
    Release date: WW 17 December 2015

    استایل بازی در سبک خود منحصر به فرد است. شخصیت های سیاه و سفید تار و محو در پس زمینه های متحرک و زنده و چشگیر، فیزیک بازی را بسیار جذاب کرده اند و نورپردازی فوق العاده به این ترکیب کمک شایانی می‌کند و در صحنه ای مختلف تصاویر دل نواز، شاد و حتی ترسناکی را فراهم می‌سازد. محیط های بازی شاد‌تر از نسخه اولیه هستند و دوربین همچنان به آهستگی با حرکت شما تغییر می‌کند و کنترلی بر آن ندارید. صداگذاری بازی بسیار خوب و موزیک متن بازی بسیار مناسب و با تم بازی هم خوانی دارد. علاوه بر صدا و گرافیک، مکانیزم های زیادی به گیم پلی اضافه شده که آن را باحال تر می‌کند. به عنوان مثال سیستم آب، لیزر ها و نور های سفید رنگی که همه چیز را جزغاله می‌کنند. از دیگر محتواهای اضافه شده مهم قابلیت عقب رفتن است! بله، متاسفانه به طرز خیلی عجیبی در نسخه اول عقب نمی‌توانستید برید و فقط بر صفحه تپ می‌کردید و دیگر هیچ ولی در نسخه دوم با به‌کار گیری مکانیزم دو دست دو انگشت مانند بقیه بازی های سالم این مشکل عجیب حل شده است.

    screen1136x1136130

    تا الان بخش مولتی پلیر جالبی برای این بازی ارائه نشده است ولی این دلیلی بر این نیست که قرار نیست در آپدیت های بعدی و در آینده نه چندان دور این بخش کاور نشود. بلکه خود امیدوار هستم بخش مولتی پلیر مناسبی مانند اولین بازی برای این نسخه در نظر گرفته شود. در انتها باید گفت که عنوانBadlands2 موفقیت نسخه اول را به سطح بالاتری برده و با برطرف کردن چند اشکال کوچک می تواند از پرچم داران سبک خود باشد.

    نمرات:

    گرافیک: ۹٫۵
    گیم‌پلی: ۹
    صداگذاری: ۹
    جذابیت: ۹

    نمره نهایی: ۹٫۲

    نکات مثبت: محیط بسیار باشکوه و زنده، وجود بخش Multiplayer ghost باعث شده تا روند بازی رقابتی تر شود، فیزیک عالی.
    نکات منفی: عدم وجود بخش Local multiplayer بر خلاف نسخه اول، تعداد کاربر های نسخه اول در حال حاضر بیشتر است!

    (۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.