• موسس شیائومی توضیح می دهد چرا اسمارتفون هایشان ضد آب نیستند

    800px-Xiaomi_logo

    ۷۱% زمین از آب تشکیل شده است، با این آمار به شکلی ساده می توان به ذهن افراد تلقین کرد که بهتر است اسمارتفونشان ضد آب باشد، همانند دو اسمارتفون پرفروش Samsung Galaxy S7 و Samsung Galaxy S7 Edge که از معروف ترین ضد آب های بازار هستند. ادامه خبر را در اندرویدکده از دست ندهید.

    اگر پیشینه سامسونگ را بررسی کنیم می بینیم که اولین دستگاه ضدآبش که از مدل اکتیو نبود Samsung Galaxy S5 بود و حالا با شماره ۷ این سری آن را ادامه داده است. با این حال می بینیم که با کنار کشیدن سونی از ضد آب بودن که معرفی کردن Xperia X آن را رسمی کرد، سامسونگ در این عرصه تنها به کار خود ادامه می دهد. Motorola و HTC نیز به یک مقابله محدود با قطرات آب بسنده کرده اند و بیشتر و در حد یک استاندارد جهانی به کار خود ادامه نداده اند.
    کمپانی ای که هیچوقت صحبتی درباره استاندارد های ضدآبی از آن ندیده ایم شیائومی است. این شرکت که موسس اش لی جان است بی توجه به درخواست مشتریان ، ظاهرا اعتقادی به آسیب های وارده از طریق آب ندارد و به همین دلیل است که تا کنون هیچ اقدامی در این باره انجام نداده است. البته لی جان دلایل قانع کننده ای نیز در این باره دارد که یکی از آن ها این است که با کوچک ترین آسیبی که به گوشی وارد شود عملا ضد آبی دستگاه زیر سوال می رود و دیگر نمی توان به استانداردش اطمینان کرد چرا که دیگر فاسد است.
    یکی دیگر از دلایل استفاده نکردن استاندارد های ضد آبی و گردغبار به دستگاه های شیائومی هزینه زیاد آن است.لی جان می گوید اگر تمام هوادارا اگر بخواهند که ازین تکنولوژی استفاده کنند برای شیائومی مشکلی پیش نخواهد آمد که به دستگاه هایش ضدآب بودن را اضافه کند ولی مشتریان باید ۲۰ تا ۳۰% هزینه بیشتری را تقبل کنند و اگر با این مسئله نیز مشکل دارند با دستگاه های هوشمندشان زیر باران نروند.

    (۰)(۰)

مطالب مرتبط

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.