• با خانواده دوست داشتنی Motorola G4 بیشتر آشنا شویم؛ مقرون به صرفه

    33313

    اولین دستگاهی که با نام Motorola Moto G به بازار آمد اسمارتفونی ساده شمرده نمی شد. این دستگاه به طور ساده یک گوشی با امکانات خوب و قیمت عالی به حساب می آمد، درست است که دستگاهی پرچمدار صدایش نمی زدند ولی تناسب قیمت آن با مشخصاتش همه را برای خریدش وسوسه می کرد. ادامه خبر را در اندرویدکده از دست ندهید.

    چند روز پیش بود که شاهد معرفی چهارمین نسل گوشی های هوشمند سری G بودیم. درست حدس زدید، این سری دیگر مربوط به یک اسمارتفون نبود و چند گوشی با یک دیگر به علاقه مندان موتورولا معرفی شدند. بیشتر از آن دو اسمارتفون دیگر Moto G4 Plus برای ما جذاب بود و این مقاله هم بیشتر به این دستگاه اختصاص دارد.

    طراحی

    با یک نگاه اجمالی در می یابیم که Moto G4 و Moto G4 Plus در بیشتر موارد به یکدیگر شباهت دارند. هردو باریک اند، هردو یک نوار بیضی شکل فلزی دور دوربین پشت دارند و هردو نیز حرف M که نماد موتورولا است را به شیوده مخصوص موتورولا پشت خود هک کرده اند و آن را امضای خود قرار داده اند. چیزی که این دو را از همدیگر متمایز می کند حسگر اثر انگشتی است که در زیر G4 Plus قرار دارد و در گوشی دیگری جای خالی آن حس می شود. این حسگر این توانایی را دارد که زیر ۰٫۳ ثانیه قفل گوشی را باز کند. فکر نمی کنم دیگر نیاز به بیان این مسئله باشد که چقدر وجود این حسگر قدرتمند در این دستگاه مقرون به صرفه مهم و کاربردی است.
    سفید و مشکی دو رنگی هستند که می توانید از بین آن ها Moto G4 Plus خود را انتخاب کنید. هنوز صحبتی راجع به این مسئله نشده است که آیا در رنگ های دیگر نیز می توان این گوشی را تهیه کرد یا خیر، ولی احتمالا بدنه پشت گوشی که قابل تعویض است را می توان با بدنه های متعدد در رنگ های مختلف عوض کرد. نکته جالب تر درباره این گوشی ضدآب بودن آن است، البته لازم به ذکر است ضدآبی این دستگاه همانند Galaxy S7 و یا سری Z سونی نیست ولی درمقابل مقادیر کم آب مقاوم است.

    333

    423

    صفحه نمایش

    صفحه نمایش های این نسل از موتو جی ها ترجیح داده اند تا سایز ۵٫۵ اینچ بزرگ شوند که مقداری از نسل قبلی خود بزرگتر است. نکته منفی راجع به این دستگاه مثبت بودن بیش از حد یکی از قابلیت های گوشی است یعنی راحتی کار با آن. این دستگاه به قدری رابط کاربری روان و قدرتمندی دارد که خریداران دلشان نمی خواهد آن را آپگرید کنند و می ترسند در نسل رابط کاربری این دستگاه از این راحتی بیش از حد خبری نباشد. صفحه نمایش این دستگاه از لحاظ کیفیت نیز دستخوش تغییرات شده است و از کیفیت HD به کیفیت FHD ارتقا پیدا کرده است. تمام مدل های قبلی این گوشی هوشمند با کیفیت HD به بازار عرضه شده بودند. بر روی این صفحه نمایش لایه محافظ گوریلا گلس ۳ قرار گرفته است که جای هیچ شکایتی را برای ما باقی نمی گذارد.
    یکی دیگر از نکات مثبت این سری از دستگاه های موتورولا وجود داشتن بدنه ای است که تکنولوژی نانو برای ضد آب بودن خود بهره گرفته است.البته این تکنولوژی را نمی توان یک استاندارد در حد دستگاه های سونی نامید ولی در هر صورت امتیاز مثبتی است که باید آن را شمرد و ساده از کنار آن نگذشت.
    همانطور که پیشتر نیز اشاره کرده بودیم Moto G4 Plus از حسگر اثر انگشت استفاده می کند. طبق گفته موتورولا این دستگاه تا ۵ اثر انگشت متفاوت را می تواند ثبت کند و سرعت حسگر برای باز کردن قفل صفحه چیزی در حد ۰٫۷۵ ثانیه است.

    سخت افزار
    هر دو Moto G نسل ۴ام توسط یک چیپست مشابه مجهز شده اند، یعنی Qualcomm Snapdragon 617 که فرکانس آن روی ۱٫۵ گیگاهرتز قرار گرفته است و پردازنده ای ۸ هسته ای به شمار می رود. کارت گرافیک الحاق شده به این پردازنده آدرنو ۴۰۵ است که روی ۵۵۰ Mhz قفل شده است. پردازنده میان رده کوالکام که بر روی این دستگاه قرار گرفته است به گفته خود شرکت توانایی ارائه سرعت ۳۰۰ مگابایت دانلود و ۱۰۰ مگابایت آپلود را در اختیار استفاده کنندگان دستگاه قرار می دهد ( در اینترنت دیتا).
    نسخه معمولی Moto G4 قرار است با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی که قابلیت افزایش توسط میکرو اس دی را داراست به بازار معرفی شود که رم آن نیز ۲ گیگابایت قول داده شده است. این مشخصات به عنوان مشخصات یک دستگاه میانه رو در سال ۲۰۱۶ کاملا قابل احترام شمرده می شوند. در این بین برای نسخه پلاس نیز ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم قرار داده شده است ولی نسخه ای ۶۴ گیگابایتی و ۴ گیگابایت رم نیز برای نسخه پلاس موجود است.

    دوربین
    این جا جاییست که کمی تفاوت بین دو نسخه Moto G4 بوجود می آید. در نسخه معمولی Moto G4 دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است که توسط یک فلش LED همراهی می شود. جوری که به نظر می رسد Motorola زمان زیادی را صرف رسیدگی به دوربین نکرده است و این دوربین تشابه زیادی به نسل قبل خود که در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد را داراست. در جلوی دستگاه نیز دوربینی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است که با پوشش زاویه ایه ۸۴ درجه ای سلفی های خوبی را برای ما به ارمغان می آورد.
    ولی در Moto G Plus قضایا فرق می کنند. کمپانی موتورولا سعی کرده کیفیت بالاتری را برای نسخه پلاس دستگاهش در نظر بگیرد و آماده سازد. دوربین این دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی است که در آن تکنولوژی PureCell Plus استفاده شده است. شرکت سازنده این سنسور را قویترین سنسور موجود در بازار معرفی کرده و نقطه قوت آن را نیز جذب بیشتر نور دانسته که برای عکاسی در شب بسیار نکته مهمی است.در کنار این تکنولوژی دوربین Moto G4 Plus از فوکوس لیزری نیز بهره می برد که با کمک آن فوکوس کردن بسیار سریع تر انجام می پذیرد.
    در کنار تمام این مشخصات اعلام شده برای دوربین Moto G4 Plus ، کمپانی در قسمت تنظیمات دستی نیز تغییرات فراوانی را ایجاد کرده و به کاربر حرفه ای این اجازه را داده تا دوربین را آن گونه که می پسندد تغییر دهد.
    در قسمت زیر دسته ای تصاویری که توسط دوربین پلاس گرفته شده را قرار داده ایم تا آن ها را مشاهده کنید.

    123

    234

    باتری
    همانگونه که سایز خود دستگاه بزرگتر می شود در کنار آن، باتری دستگاه نیز بزرگتر و با ظرفیت تر می شود. در دو نسخه معرفی شده در سال ۲۰۱۶، دو باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری قرار داده شده است که وظیفه انرژی رسانی را برعهده گیرند. همانطور که می دانید تمام دستگاه های معرفی شده در چند ماهه اخیر با تکنولوژی Fast Charging معرفی شده اند و دو دستگاه Motorola نیز از این قضیه مستثنی نیستند. Motorola در جعبه دو دستگاه خود شارژری قرار داده که نام آن TurboPower است و دلیل این نامگذاری را نیز شارژ کردن دستگاه در ۱۵ دقیقه اعلام شده است. البته این عدد فقط زمانی صادق است که شما از شارژر خود دستگاه استفاده کنید. جالب است بدانید که این دستگاه تنها با ۱۵ دقیقه شارژ می تواند برای شما ۶ ساعت استفاده مفید را به ارمغان بیاورد.

    نتیجه گیری
    motorola بار دیگر توانست با قرار دادن مشخصات خوب درون یک دستگاه با قیمت مناسب مفهوم مقرون به صرفه را با کمک دستگاه هایش به وجود آورد. میان رده ای با پردازنده ای مناسب، دوربینی قدرتمند که در نسخه پلاس قرار داده شده است، تکنولوژی شارژ سریع، بدنه ای برای پس زدن قطرات آب و قیمتی بین ۱۸۰ تا ۲۳۰ دلار توانسته دل های زیادی را برباید. شاید اولین انتخاب شما برای خرید یک دستگاه ۵٫۵ اینچی نباشد ولی به عنوان یک میان رده که به آن نگاه کنیم ارزش های واقعی آن را در می یابیم.

    (۲)(۰)

مطالب مرتبط

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.