• بخش موبایل مایکروسافت تعطیل می‌شود

    windows-phones-color-blu-nokia-hero-copy-620x329

    مایکروسافت را می توانیم یکی از بزرگ ترین کمپانی های حوزه محصولات الکترونیک در دنیا بدانیم. این ابرکمپانی چند سال پیش به فکر راه اندازی بخش موبایل خود افتاد و در سال ۲۰۱۴ بود که توانست با خریدن کمپانی نوکیا، به این رویای خود رنگ واقعیت ببخشد. این گونه بود مایکروسافت توانست خود را به عنوان یکی از سازندگان اسمارت فون ها مطرح کند. اما به نظر می رسد که به زودی، شاهد پایان خط تولید گوشی های مایکروسافت خواهیم بود. احتمال دارد دیگر هیچ زمان شاهد راه اندازی دوباره این بخش توسط آن ها نباشیم. جزییات بیشتر را در بخش خبری وبسایت اندرویدکده بخوانید.

    در پایان ماه آپریل سال ۲۰۱۴ میلادی، ما شاهد این بودیم که کمپانی نوکیا به صورت رسمی به مالکیت مایکروسافت در آمد. آن زمان آن ها رسمی این مهم را اعلام کردند. هفت ماه بعد از اعلام رسمی این خبر، با عرضه مایکروسافت لومیا ۵۳۵، به صورت رسمی شاهد این بودیم که این کمپانی بخش موبایل خود را راه اندازی کرده است. همچنین با توجه به کیفیت آن محصول، بسیاری پنداشتند که مایکروسافت می تواند به یک برند بسیار موفق در این زمینه تبدیل شود و با رقبای قدرتمندی نظیر سامسونگ، اپل و سونی رقابت کند.

    اما این اتفاق رخ نداد که نداد. مایکروسافت در طول چهار ماه بعد از عرضه لومیا ۵۳۵، همه را نا امید کرد. آن ها محصولات میان رده رو به پایینی نظیر لومیا ۴۳۰، لومیا ۴۳۵، لومیا ۵۳۲، لومیا ۵۴۰، لومیا ۶۳۶، لومیا ۶۳۸، لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۹ ایکس ال نام خود را از میان کمپانی های موفق در عرضه محصولات مشتری پسند پاک کردند و دیگری کسی به تبدیل دوباره بخش موبایل مایکروسافت به یک غول در میان کمپانی های بزرگ، امیدی نداشت.

    با عرضه این محصولات نه چندان موفق و نا امید کننده، بسیاری از طرفداران این کمپانی اعتراضات خود را از آن ها علنی کردند و از مایکروسافت خواستند تا به عرضه محصولات با کیفیت رو بیاورد؛ هرچند که آن ها نا امید بودند. اما مایکروسافت بار دیگر خودی نشان داد و با عرضه اسمارت فون هایی نظیر لومیا ۵۵۰، لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال که تمامی آن ها از ویندوز ۱۰ موبایل بهره می بردند، بار دیگر قدرت نمایی کرد و خود را به سطح اول سازندگان گوشی های هوشمند باز گرداند.

    همین روند سینوسی توسط مایکروسافت پس از عرضه محصولاتی نظیر لومیا ۵۵۰، لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰ ایکس ال که با موفقیت های نسبی همراه بودند، ادامه پیدا کرد. این رویه تا زمان عرضه اسمارت فون لومیا ۶۳۰ ادامه پیدا کرد که انتشار این گوشی هوشمند، باعث شد تا بسیاری از تحلیلگران به این نتیجه برسد که بخش موبایل مایکروسافت روزهای آخرش را سپر می کند و به نظر باید منتظر پایان آن بود لومیا ۶۳۰ آخرین ساخته این کمپانی خواهد بود.

    اما اکنون به نظر می رسد که تحلیل گران پیش بینی درستی را ارائه داده اند. زیرا یک خبرگزاری تحت عنوان «وی تک» با انتشار گزارشی، اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد تا به زودی بخش موبایل خود را تعطیل کند. آن ها برند نوکیا را تا سال ۲۰۲۴ در اختیار دارند. اما به نظر نمی رسد که تا آن زمان از آن استفاده کنند. زیرا قصد دارند تا آن را به فاکسکان واگذار کنند.
    همچنین لازم به ذکر است که کمپانی فاکسکان پیش از این برند شارپ را خریداری کرده بود. به نظر می رسد این کمپانی تایوانی جاه طلبی بسیاری دارد و قصد دارد آن ها را محقق کند.

    اما شاید به این فکر کنید که با پایان تولید اسمارت فون توسط کمپانی مایکروسافت، این کمپانی دیگر هیچ فعالیتی در این زمینه نخواهد داشت. اما این گونه نیست، آن ها تنها تولید اسمارت فون های خود را متوقف کرده اند و در ادامه نیز به توسعه نرم افزاری اسمارت فون های مختلف ادامه خواهند داد. آن ها هنوز در حال پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ هستند و بدون شک در آینده کمپانی های دیگری از این سیستم عامل در اسمارت فون های خود استفاده خواهند کرد. آن ها قصد دارند علی رغم پایان ساخت اسمارت فون های خود، باز هم بازار گوشی های هوشمند را در دستان خود داشته باشند.

    (۰)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.