• باتری های لیتیوم اکسیژن ۵ برابر قوی تر از باتری های لیتیوم یون عمل میکنند

    18ixkada016iujpg

    قطعا این خبر برای افرادی که از گوشی خود استفاده زیادی می کنند جذاب خوهد بود. یک نمونه اولیه از اسمارتفونی جدید که از باتری لیتیوم اکسیژنی استفاده کرده است زیر نظر تست های مختلف این موضوع را ثابت کرده است که می تواند باتری را ۵ برابر بیشتر از باتری های لیتیوم یونی نگه دارد و زمان استفاده را تا ۵ برابر افزایش دهد. با ما در اندرویدکده همراه باشید.

    همانطور که می دانید باتری های استفاده شده در اسمارتفون های امروزی اکثرا لیتیوم یونی هستند ولی نمی توانند آن طور که مشتریان دوست دارند انرژی اسمارتفون ها را تامین کنند. از طرفی یکی از مشکلات بزرگ تولید نشدن باتری های لیتیوم اکسیژنی ناپایداری ترمودینامیکی این باتری هاست. یعنی ممکن است در حین استفاده ناگهان باتری و گوشی در دست شما منفجر شوند که طبیعتا هیچ استفاده کننده ای خواستار چنین مسئله ای نیست.
    ولی DOEANL یا (Department Of Energy’s Argonne National Laboratory) توانسته به نتایج جدید و بسیار جالبی دست پیدا کند. این نتایج خبر ازین قضیه می دهند که با ساخت باتری های لیتیوم سوپراکسید پایدار به جای لیتیوم اکسیژن، زمانی که باتری در حال خالی شدن است اکسیژن و لیتیوم از همدیگر جدا شده و باتری حالت پایدار به خود می گیرد و دیگر از لحاظ ترمودینامیکی ناپایدار نیست. همچنین این قضیه می تواند بر عمر باتری تاثیر گذارد و مصرف انرژی آن را بهینه تر سازد. این تکنولوژی جدید خبر ازین مسئله می دهد که این باتری نیازمند سیستمی است که اکسیژن را از محیط بگیرد و به آن پس دهد که نه فقط در پایداری این باتری تاثیر بسزایی دارد بلکه از لحاظ محیط زیستی نیز نکته مثبتی است.
    با وجود اینکه این مسئله پیشرفت های چشمگیری داشته ولی هنوز نباید انتظار دیدن این باتری ها را در اسمارتفون خود داشته باشید چرا که تا بهینه سازی صد در صدی این باتری ها راه زیادی باید طی شود.تحقیقات بیشتر در این زمینه نیاز است تا بتوان این مدل جدید از باتری ها را جایگزین نسل قبلی باتری ها کرد.

    (۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.