• HTC One X9 به صورت رسمی معرفی شد

    1

    دیروز، طی یک تیزر رسمی، این خبر منتشر شد که HTC One X9 این کریسمس معرفی خواهد شد و تنها چند ساعت بعد، سایت رسمی HTC ، صفحه X9 را آپدیت کرد و به صورت رسمی به معرفی این دستگاه پرداخت. ادامه خبر را در اندرویدکده بخوانید.

    در هفته های اخیر X9 یکی از دستگاه هایی بود که بیشترین شایعات در دنیای رسانه را به خودش اختصاص داده بود. ما حتی توانستیم تاییدیه این دستگاه را توسط TENAA نیز ببینیم که در آن تقریبا تمام مشخصات این دستگاه لو رفته بود. اگر شایعات اخیر و لو رفتن ها را در کنار یکدیگر بگذارید تقریبا مشخصات کامل و تصاویر دستگیرتان شده است ولی در آخر هیچ چیز مانند معرفی رسمی نخواهد شد.

    2

    در ابتدا باید به طراحی این دستگاه نگاهی بیاندازیم و راجع به آن حرف بزنیم. به صورت کلی ، این دستگاه زبان طراحی HTC One A9 را ادامه داده است ولی در کنار آن نباید از تغییرات خوبی که در آن ایجاد کرده است بدون تامل بگذریم. HTC One A9 شباهت بسیار زیادی به آیفون پیدا کرده بود و همین باعث شده بود تا انتقاد های زیادی بپذیرد ولی X9 با همان تغییرات کم توانسته به زیبایی از زیر بار این انتقادات شانه خالی کند.

    جلوی این دستگاه با یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی در بر گرفته شده است که کیفیت آن FHD است. در زیر صفحه نمایش HTC سه کلید خازنی برای دستگاهش تدارک دیده است که جلوه زیباتری را به نسبت A9 به دستگاه می دهند. حتی این مسئله در دیگر دستگاه های HTC نیز دیده شده بود ولی چیزی که این شرکت قدیمی دیر به آن رسیده است این است که کلید های خازنی در آسیا طرفداران بیشتری دارند و به همین منظور این شرکت X9 را هدف قرار داد تا وارد این عرصه شود. طراحی اسپیکر ها در بالا و پایین این دستگاه جذابیت خاصی به این دستگاه داده است که در کنار کمتر شدن حاشیه های بالا و پایین این دستگاه به نسبت A9 ، کاملا حس خوبی را به کاربر منتقل می کنند.

    3

    پشت این دستگاه تا حد زیادی شبیه به HTC One A9 است ولی قسمت دوربین این دستگاه که پلاستیکی است تمایزی کافی را برای جدا کردن طراحی این دستگاه از A9 در اختیار ما قرار می دهد. قسمت پلاستیکی بالای دستگاه را نمی توان بی شباهت با Nexus 6P دانست ولی به نسبت آن گوشی، بیرون زدگی در X9 بسیار کمتر است. کلید های خازنی در این دستگاه و بیرون زدگی در قسمت دوربین پشت این دستگاه را می توان از جمله تغییراتی دانست که HTC برای این منظور انجام داده که تغییراتی بهینه در طراحی ایجاد کرده باشد.

    خوب، به قسمت جذاب معرفی این دستگاه می رسیم یعنی مشخصات درونی این دستگاه. برای قسمت پردازشی این دستگاه، پردازنده مدیاتک Helio X10 در نظر گرفته شده است که پردازش گری ۸ هسته ای است و جز قدرتمند ترین پردازنده های بازار بشمار می رود. این دستگاه از ۳ گیگابایت رم استفاده کرده است و در کنا آن ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قرار داده که خبر خوب آن قابلیت پشتیبانی از میکرو اس دی است.

    4

    در قسمت عکاسی، این دستگاه با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت دستگاه ظاهر شده است که قابلیت ضبظ فیلم با کیفیت ۴K را نیز در خود دارد. دوربین جلو این دستگاه نیز ۵ مگاپیکسلی است.

    تمام این مشخصات توسط یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری فعال می شوند که متاسفانه غیرقابل تعویض است. به گفته HTC این باتری توانایی شارژ شدن با سرعت ۵V/1.5A را دارد که نسبت به استاندارد شارژ سریع های بازار که ۵V/2V است کمی پایین تر است ولی بازهم به نسبت نسل قبل که قابلیت شارژ سریع نداشتند ۳۰% سریع تر است.

    به قسمت قیمت گذاری این دستگاه رسیدیم. قیمتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است چیزی در حدود ۳۷۰$ دلار است که قیمتی مناسب شمرده می شود. این قیمت به نسبت به قیمت A9 که ۴۳۲$ دلار است پایین تر است.هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه راه خودش را بازار های غربی پیدا می کند یا نه.

    نظر شما راجع به HTC One X9 چیست؟

    (۲)(۰)

مطالب مرتبط

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.