• نسخه اندرویدی گوگل کروم از قابلیت Safe Browsing بهره می برد

    google_Chrome_android

    بدون شک کمپانی گوگل تا به امروز از تمامی برنامه های منتشر شده توسط خود را دائما آپدیت می کند و در این بروز رسانی ها قابلیت های جدید و کابردی های زیادی به نرم افزار های کمپانی گوگل اضافه می شود. این اقدام کمپانی گوگل از گذشته تا به امروز قابل تحسین می باشد. به تازگی خبر جدیدی در رابطه با مرورگر گوگل کروم منتشر شده است که طبق این خبر، کمپانی گوگل بزودی از قابلیت بسیار مهم Safe Browsing در مرورگر گوگل کروم نسخه اندروید استفاده خواهد کرد. چند سال گذشته مرورگر گوگل کروم نسخه کامیپوترهای شخصی به قابلیت Safe Browsing مجهز شده بودند اما نسخه اندروید این مرورگر از این قابلیت کاربردی بی بهره بود. در ادامه همراه وبسایت اندریدکده باشید.

    قابلیت Safe Browsing یکی از مهمترین قابلیت یک مرورگر محسوب می شود. این قابلیت سال هاست که کاربران مرورگر گوگل کروم در نسخه کامیپوترهای شخصی از اجرای نرم افزار‌های ناخواسته و غیر ایمن، سایت های هک و بدافزارها جلوگیری می کند و امنیت را برای کاربران این مرورگر تامین می کند. خوشبختانه این قابلیت مهم بزودی برای نسخه اندروید مرورگر گوگل کروم در نسخه ۸٫۱ این مرورگر منتشر خواهد شد. از آنجایی که سرویس گوگل پلی در کرنل تمامی گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید قرار دارد، در این صورت تمامی گوشی های اندرویدی که از مرورگر گوگل کروم پشتیبانی می کنند، قادر هستند که مرورگر خود را به نسخه جدیدتر ارتقا دهند و از قابلیت Safe Browsing استفاده کنند.

    برای استفاده از این قابلیت جدید مرورگر گوگل کروم، تنها باید مرورگر گوگل کروم خود را در گوشی هوشمند اندرویدی به نسخه ۴۶ ارتقا دهید و برای فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت به مسیر Settings > Privacy (در خود مرورگر گوگل کروم) مراجعه کنید.

    در صورت فعال بودن این قابلیت، در صورتی که شما به یک وبسایت دارای محتوای بدافزار مراجعه کرده باشید، در مرورگر گوگل کروم یک اخظار برای شما ارسال خواهد کرد که در این اخطار به کاربر تذکر می دهد که این وبسایت حاوی مطالب و بدافزار است. در این صورت شما نمیتوانید صفحه سایت را مشاهده کنید چرا که این وبسایت از سوی مرورگر بلاک می شود. در زیر میتوانید تصویری را مشاهده کنید که در مرورگر گوگل کروم چگونه یک وبسایت حاوی بدافزار را مسدود می کند.

    صورت تیم طراحی نرم افزار مرورگر گوگل کروم درباره این قابلیت اعلام کرده است که در صورت استفاده از قابلیت Safe Browsing، مصرف سی پی یو و حافظه رم دستگاه هوشمند اندرویدی شما به حداقل خواهد رسید و این یک مزیت خوبی برای استفاده از این قابلیت محسوب می شود.

    شایان به ذکر است که کمپانی بزرگ گوگل دائما در حال بررسی نرم افزارهای موجود در پلی استور می باشد و بسیاری از نرم افزارهایی که دارای بد افزار بوده اند و امنیت گوشی هوشمند کاربران اندروید را تهدید می کند را حذف می کند. اما تامین امنیت فضای مجازی کار بسیار دشواری بود که تا کنون کمپانی گوگل اقدامی در این صورت انجام نداده بود. حال گوگل با ارائه قابلیت Safe Browsing در مرورگر گوگل کروم، امنیت کاربران سیستم عامل اندروید را تامین می کند. بدون شک با گذشت زمان این قابلیت بهتر خواهد شد.

    نظر شما درباره قابلیت Safe Browsing چیست؟ آیا تا به حال به دام بدافزارها افتاده اید؟ دیدگاه های شخصی خودتان را با ما در میان بگذارید.

    (۲)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.