• در آینده نزدیک تبلت های هیبریدی جای تبلت های اندرویدی را خواهند گرفت!

    tablets-hybrid

    همانطور که اطلاع دارید چند سال گذشته زمانی که هنوز هیچ تبلتی طراحی و تولید نشده بود، بازار لپ تاپ ها بسیار داغ بود و فروش لپ تاپ ها بسیار بالا بود. حال پس از تولید و عرضه اولین تبلت بسیاری از کاربران از خرید لپ تاپ منصرف شدند و به سراغ خرید تبلت ها رفتند. اما تبلت ها نتوانستند جایگزین بسیار خوبی برای لپ تاپ ها شوند چرا که هنوز تبلت ها نمیتوانند کارآیی یک لپ تاپ را داشته باشند! به عبارت دیگر تبلت قادر به انجام کارهای مهندسی و کارهای سنگین نیستند و به صورت کاربردی استفاده می شوند. اما پس از عرضه تبلت هایی که قادر هستند از کیبورد خود جدا شوند، بسیاری از کاربران تبلت ها را مانند لپ تاپ ها دانستند. حال با عرضه تبلت های هیبریدی کم کم فروش تبلت ها بیشتر شد و هم اکنون با عرضه تبلت قدرتمند هیبریدی کمپانی مایکروسافت یا همان سرفیس پرو دید همه کاربران به دنیای تبلت ها عوض شد. در ادامه همراه ما باشید.

    سازمان تحقیقاتی IDC نیز که همیشه درزمینه تکنولوژی پیش بینی ها گسترده ای را انجام می دهد، به تازگی به صورت رسمی اعلام کرده است که در سال های آینده فروش تبلت های هیبریدی بسیار زیاد خواهد شد. در سال ۲۰۰۹ مالک کمپانی نامدار اپل، استیو جابز، با رونمایی از اولین تبلت کمپانی بزرگ اپل یا همان آیپد، بسیاری از کاربران را از خرید لپ تاپ ها منصرف کرد. استفاده ساده و راحت کار کردن با تبلت ها و همچنین ارزان قیمت بودن آن ها، دلایل مهمی برای منصرف شدن از خرید یک لپ تاپ بودند. این تبلت کمپانی اپل این امکان را برای کاربران فراهم می کرد که به راحتی بتوانند نیازهای وب گردی و نیازهای کاربردی و ساده خود را با یک تبلت انجام دهند و دیگر نیازی به یک لپ تاپ نیست. پس از عرضه اولین آیپد در سال ۲۰۰۹، کمپانی های دیگر نیز این موفقیت اپل را نظاره کردند و آن ها هم برای افزایش درآمد خود به سراغ طراحی و تولید تبلت ها رفتند. در این زمان بازار دنیای لپ تاپ ها بسیار بحرانی ترقی می شد چرا که میزان فروش نوت بوک ها بسیار کاهش پیدا کرده بود. البته کمپانی گوگل با عرضه کروم بوک ها توانست قیمت لپ تاپ ها را پایین بیاورد و در بازار یک لپ تاپ ارزان قیمت نیز یافت شود. این اقدام کمپانی گوگل باعث شد که کاهش فروش لپ تاپ ها به نحوی جبران شود.

    به تازگی کارشناسان سازمان تحقیقاتی IDC پیش بینی کرده اند که در سال های آینده بازار لپ تاپ ها و تبلت ها به سمت تبلت هایی خواهد رفت که قابلیت جدا شدن صفحه از کیبورد در آن ها وجود داشته باشد. همچنین بهترین تبلتی که میتواند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ ها شود، بی شک تبلتی ست که از سیستم عامل ویندوز بهره ببرد. چرا که سیستم عامل ویندوز امکان انجام محاسبات سنگین را نیز برای کاربران فراهم می کند. طبق این پیش بینی، تبلت های هیبریدی در سال های آینده جای تبلت های اندرویدی را خواهند گرفت. البته در این گزارش ذکر شده است که وضعیت و میزان فرونش تبلت های مبتنی بر سیستم عامل ios مانند گذشته باقی خواهند ماند.

    شایان به ذکر است که در ماه اکتبر میزان فروش تبلت کمپانی مایکروسافت یا همان سرفیس بیشتر از میزان فروش تبلت کمپانی اپل یا همان آیپد بوده است که این خبر را میتواند در بخش خبری وبسایت اندرویدکده به صورت کامل مشاهده کنید.

    در این صورت بازار فروش تبلت های مایکروسافت، پیکسل سی کمپانی گوگل و تبلت آیپد کمپانی اپل روزهای خوبی را در آینده خواهد داشت. باید منتظر بمانیم تا مشاهده کنیم آیا کمپانی های دیگر نظیر سامسونگ، تبلت های هیبریدی جدیدی طراحی و تولید خواهند کرد یا بازهم تبلت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید را عرضه خواهند کرد.

    نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا تبلت های هیبردی جای تبلت های اندرویدی و همچنین لپ تاپ ها را خواهند گرفت؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    (۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.