• فروش بیشتر سرفیس نسبت به آیپد در ماه اکتبر

    surface_vs_ipad

    تاکنون کمپانی مایکروسافت در برخی از اقدام های خود نسبتا با شکست رو به رو شده است. به طوریکه با عرضه تلفن های هوشمند با سیستم عامل ویندوزفون نتوانست… با رقیب های بزرگی همچون اندروید و سیستم عامل ios به رقابت بپردازد. البته مایکروسافت رو به روز بر روی سیستم عامل ویندوزفون کار می کند و سرمایه گذاری های زیادی برای این سیستم عامل شکل گرفته است. از شکست های این کمپانی بگذریم نباید موفقیت این کمپانی را نیز فراموش کنیم.

    بی شک تبلت های هیبریدی کمپانی بزرگ مایکروسافت یکی از بی نظیر گجت های موجود در بازار ترقی می شود. همه ما میدانیم که تبلت های موجود در بازارها بغیر از سرفیس میتوانند بخشی از نیازهای یک فرد را انجام دهند (برنامه های کاربردی) و فرد در صورتی که کارهای سنگین و محاسبه های سنگینی انجام دهد نه قدرت تبلت ها اجازه خواهد داد و نه سیستم عامل آن ها به اندازه کافی برای این کار مناسب و قدرتمند نیست. از آنجا که سیستم عامل ویندوز یکی از بهترین سیستم عامل های جهان است و به طوری که شخص تمامی نیازهای خود را اعم از محاسبه ها و کارهای مهندسی و پزشکی، برنامه های کاربردی و… انجام می دهد، این یک ایده بسیار عالی بود که همین سیستم عامل را بر روی یک تبلت ۱۲ اینچی نصب کنند. همین علت باعث شد تبلت کمپانی مایکروسافت یعنی همان سرفیس در میان کاربران محبوب شود. حال خبر جدیدی مبنی بر اینکه این تبلت مایکروسافت در ماه اکتبر فروش بیشتری از رقیب خود یعنی آیپد داشته است، در فضای مجازی به گوش می رسد. در ادامه همراه ما باشید.

    در زمان معرفی تبلت هیبریدی، کمپانی مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که نه تنها با دنیای لپ تاپ ها با سایر رقبا به رقابت خواهد پرداخت، همچنین اعلام کرد که با دنیای تبلت ها و مخصوصا رقیب سرسخت و دیرینه خود یعنی کمپانی اپل یا به عبارت دیگر با تبلت آیپد نیز به رقابت می پردازد.

    گویا موفقیت تبلت سرفیس برای این کمپانی یک موفقیت بزرگی ترقی می شود چرا که میزان اختلاف فروش تبلت هیبریدی سرفیس نسبت به رقیب خود بسیار زیاد است. به تازگی بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ۱۰۱۰data، کمپانی مایکروسافت در ماه اکتبر توانست ۴۵ درصد از کل درآمد فروش تبلت های جهان را از آن خود کند. این در حالی است که کمپانی بزرگ اپل در ماه اکتبر تنها ۱۷ درصد از کل درآمد فروش تبلت های جهان را در دست دارد. البته ناگفته نماند که کمپانی مایکروسافت ماه گذشته به صورت رسمی از سرفیس پرو ۴ رونمایی کرد. یکی ازعلت های فروش بالای این تبلت، عرضه شدن سرفیس پرو ۴ در این ماه می باشد.

    بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که تبلت های اندرویدی یا همان آیپد ها همان کارایی ای را دارند که اسمارت فون ها دارد اما در ابعاد بزرگتر. به همین علت هیچگاه تبلت ها نتوانستند جای اسمارت فون ها را بگیرند و طبق گزارش هایی که در گذشته منتشر می شد، همیشه فروش تبلت ها سیر نزولی داست. حال گویا این وضعیت کمی تغییر پیدا کرده است. در خبرهای قبلی مشاهده کردید که میزان فروش اسمارت فون ها نسبت به سال گذشته کمی کاهش یافته اما خوشبختانه میزان فروش تبلت ها کمی سیر صعوی داشته است. درآمد ۱۴۵ میلیون دلار از فروش تبلت ها فقط در نیمه اول سال و درآمد ۲۰۵ میلیارد دلار از فروش تبلت ها در نیمه دوم سال میلادی جاری نشانگر فروش بالای تبلت ها در بازار و دنیای تکنولوژی است.

    برای فروش بالای تبلت سرفیس کمپانی مایکروسافت میتوان دو عامل را بیان کرد. یکی از این دو عامل این است که میانگین قیمت تبلت سرفیس از میانگین قیمت آیپد پرو بسیار بالاست. میانگین تبلت سرفیس ۸۴۴ دلار میانگین قیمت آیپد ۳۹۲ دلار می باشد. عامل دوم نیز در بالا اشاره کردیم که کمپانی مایکروسافت در ماه اکتبر تبلت سرفیس پرو ۴ را رونمایی و روانه بازار کرد ولی کمپانی اپل در ماه سپتامبر آیپد جدید خود را رونمایی و عرضه کرد. (سرفیس پرو ۳ نیز در ماه جولای روانه بازار شد.)

    البته بسیاری از منتقدان و کاربران تبلت سرفیس را جز خانواده تبلت ها به شمار نمیاورند و آن ها را نوعی تبلت ترقی می کنند. اما وجود صفحه نمایش لمسی و قلم و همچنین قابلیت جدا شدن از کیبورد میتوان این گجت را از خانواده تبلت ها دانست. در بررسی های انجام شده توسط ۱۰۱۰data، تبلت یوگا پرو ۳ کمپانی لنوو نیز که یک تبلت هیبریدی است، در خانواده تبلت قرار داده است.

    همچنین می توانید در زیر میزان فروش تبلت ها را به صورت جدول مشاهده کنید.

    http://static1.uk.businessinsider.com/image/5661dba5dd0895de738b4737-1565-870/online-tablet-sales2-1010data.png

    http://static6.uk.businessinsider.com/image/5661dba6dd0895de738b4738-1510-820/online-tablet-sales1-1010data.png

    در هر صورت اگر این خانواده لپ لت ها را در بررسی خود نادیده بگیریم، میتوان بگوییم که فروش آنلاین سایز تبلت ها در سال ۲۰۱۵ نیز رشد خوبی نداشته اند و همچنان مانند سابق فروش بسیار پایینی در مقایسه با اسمارت فون ها و لپ تاپ ها دارند. یکی از کارشناسان در گزارش خود اعلام کرده است که سهم فروش تبلت های هیبریدی ۱۶ درصد از سهم کل فروش تبلت های جهان است.

    البته لازم است بگوییم که ملاک میزان فروش محصولاتی مانند تبلت ها فقط فروش آنلاین نیست چرا که راه های خرید و فروش این تبلت ها فقط به خرید اینترنتی ختم نمی شود و راه هایی مانند خرده فروشی ها نیز وجود دارند که میزان فروش آن ها نیز در این آمار ذکر شده محاسبه نشده است. در هر صورت با وجود فروش کم تبلت ها بازهم میتوان مشاهده کرد که سرفیس کمپانی مایکروسافت کاربران زیادی را به سمت خانواده لپ لت یا تبلت-لپ تاپ کشیده است. کمپانی مایکروسافت نیز برای افزایش فروش خود استراتژی های نیز برای کاربران در نظر گرفته است.

    البته موفقیت فروش بیشتر نسبت به کمپانی اپل فقط برای ماه اکتبر می باشد و به صورت کلی سهم فروش تبلت کمپانی مایکروسافت ۱۹ درصد و سهم فروش تبلت آیپد ۳۴ درصد از فروش کل تبلت های جهان است. با توجه محبوبیت سرفیس پرو ۴ و استراتژی های کمپانی اپل و مایکروسافت باید منتظر رقابت های بیشتر و سرسختری از سوی هر دو کمپانی باشیم.

    دیدگاه شما در رابطه با تبلت سرفیس و آیپد چیست؟ آیا میزان فروش سرفیس در سال آینده بیشتر از آیپد خواهد بود؟ محصول هیبریدی مایکروسافت یا همان سرفیس را چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    (۰)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.