• ۸۱٫۲ درصد از بازار تلفن های هوشمند در دستان اندروید است!

    Android Kade - Android 5.0 Lolipop

    چند روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شده بود که خبر از کاهش فروش گوشی هوشمند در سراسر جهان می داد. به تازگی سازمان تحقیقاتی IDC پیش بینی کرده است که رشد فروش و عرضه گوشی های هوشمند تا آخر سال جاری میلادی… یعنی ۲۰۱۵، برای نخستین بار به عدد تک رقمی ۹٫۸ درصد خواهد رسید که این رقم برای نخسین بار تک رقمی شده است. البته کشورهایی مثل کشور چین در پایین آمدن این فروش گوشی های هوشمند بی تقصیر نبوده اند. پس از انتشار این خبر از سوی سازمان IDC، این سازمان پیش بینی دیگری انجام داد و طبق این پیش بینی تا آخر سال جاری میلادی سیستم عامل محبوب اندروید سهم ۸۱٫۲ درصدی از بازار اسمارت فون ها را در دست خواهد داشت و این میزان بیانگر محوبیت این سیستم عامل می باشد. در ادامه همراه ما باشید.

    سازمان تحقیقاتی IDC مدعی است که در پیش بینی های خود تمامی جوانب و بزرگترین سیستم عامل های دنیا مانند اندروید و ios را بررسی کرده است و طبق این بررسی ها این سازمان تحقیقاتی پیش بینی می کند که تا پایان سال جاری میلادی حدود ۱٫۱۶ میلیارد گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید به فروش خواهد رسید که طبق این آمار میزان فروش گوشی های سیستم عامل اندروید افزایشی ۹٫۵ درصدی نسبت به سال میلادی گذشته خواهند داشت که با توجه به این افزایش، سهم سیستم عامل بزرگ اندروید تا پایان سال میلادی جاری حدود ۸۱٫۲ درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در دست خواهد گرفت که این میزان یک موفقیت بزرگی برای کمپانی گوگل مالک اصلی اندروید به حساب می آید.

    کمپانی نامدار و محبوب اپل نیز در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۲۶ میلیون دستگاه گوشی آیفون به فروش رسانده است که در با توجه به آمارهای منتشر شده، این میزان فروش باعث شده که سهم سیستم عامل ios حدود ۱۵٫۸ درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در دست دارد. فروش ۲۲۶ میلیون دستگاه آیفون در مقایسه با سال میلادی گذشته نشان دهنده رشد ۱۷٫۳ درصدی میزان فروش کمپانی اپل می باشد که در سال جاری به فروش خوبی دست یافته است. البته روند افزایش فروش کمپانی اپل ادامه خواهد داشت چرا که با معرفی گوشی آیفون ۷ میزان فروش گوشی های کمپانی اپل نیز افزایش خواهد یافت.

    علاوه بر این ها سازمان تحقیقاتی IDC پیش بینی خود را درباره سیستم عامل های ویندوزفون نیز اعلام کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده، تا پایان سال جاری ۳۱٫۳ میلیون دستگاه با سیستم عامل ویندوزفون به فروش خواهد رسید که این میزان فروش باعث می شود که سهم سیستم عامل ویندوز فون حدود ۲٫۲ درصد درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در دست داشته باشد. این میزان فروش از گوشی های سیستم عامل ویندوزفون در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰٫۲ درصد کاهش داشته است. شاید تلاش کمپانی مایکروسافت برای افزایش فروش گوشی های سیستم عامل ویندوزفون تاکنون بی نتیجه دانست.

    تمامی پیش بینی های سازمان تحقیقاتی IDC به سال سال جاری و سال آینده حتم نمی شود و این سازمان پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۱٫۵۴ میلیارد گوشی سیستم عامل اندرویدی به فروش خواهد رسید که این به معنای این است که سهم سیستم عامل اندروید نزدیک ۸۲٫۶ درصد از بازار گوشی های هوشمند است. با این حساب تا ۴ سال آینده فروش گوشی های اندرویدی با رشد ۷٫۷ درصدی رو به رو خواهند بود (به طور میانگین رشد سالیانه ۴٫۸ درصد) که این یک موفقیتی نسبتا طولانی مدت برای کمپانی گوگل و سیستم عامل اندروید به حساب می آید.

    همچنین این سازمان برای کمپانی اپل نیزپیش بینی هایی تا سال ۲۰۱۹ انجام داده است. بنا به اطلاعات موجود، کمپانی اپل با رشدی ۶٫۵ درصدی رو به رو خواهد بود که این میزان باعث فروش ۲۶۳٫۴ میلیون دستگاه آیفون در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که اگر این میزان را با سایر سیستم عامل ها مقایسه کنیم در میابیم که سهم سیستم عامل ios در سال ۲۰۱۹، حدود ۱۴٫۱ درصد خواهد بود. در واقع کمپانی بزرگ اپل تا سال آینده به صورت میانگین با افزایش ۳٫۱ درصدی رو به رو خواهد بود.

    همچنین شما می توانید تمامی اطلاعات درج شده در این مطلب را در تصویر به صورت جدول مشاهده کنید.

    IDC sees Android with 82.6% of the global market in 2019

    باز هم به سیستم عامل ویندوزفون باز میگردیم و طبق گفته های سازمان IDC میزان فروش گوشی های ویندوزفونی در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۳٫۶ میلیون دستگاه خواهد بود که این میزان فروش باعث می شود که سهم سیستم عامل ویندوزفون در بازار موبایل های هوشمند ۲٫۱ درصد باشد. در این صورت سیستم عامل ویندوز فون نیز افزایش ۴٫۵ درصدی را تا سال ۲۰۱۵ خواهد داشت. شایان به ذکر است که در سال ۲۰۱۹ این سیستم عامل کمپانی مایکروسافت با رشد ۱۱٫۴ درصدی مواجه خواهد شد که در مقایسه با سیستم عامل های دیگر نظیر ios و اندروید این میزان بسیار خوبی ترقی می شود.

    به طور کلی اگر میزان فروش تمامی گوشی های هوشمند را با یک دیگر جمع کنیم مشاهده میکنیم که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱٫۸۶ میلیارد گوشی هوشمند به فروش خواهد رسید که این میزان به معنی رشد ۷٫۴ درصدی فروش گوشی های هوشمند است. البته باید در نظر بگیرید که این آمارها همگی برای فناوری امروزه پیش بینی شده اند و اساس پیش بینی فناوری های امروزی است. ممکن است در آینده تکنولوژی های دیگر یا حتی سیستم عامل جدیدی از سوی کمپانی های دیگر معرفی شود که در این صورت تمامی این اعداد و پیش بینی ها غلط خواهند بود. پس باید منتظر باشیم تا مشاهده کنیم چه اتفاقی در پیش رو است.

    دیدگاه شما در رابطه با میزان سهم سیستم عامل اندروید در بازار گوشی های هوشمند چیست؟ آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ تا چه زمانی شاهد این میزان خواهیم بود؟ دیدگاه های خودتان را با دیگر کاربران وبسایت اندرویدکده در میان بگذارید.

    (۰)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.