• هدف: زامبی‌کشی! | نقد و بررسی Dead Effect 2

    deadeffect203

    هدف: زامبی‌کشی! | نقد و بررسی Dead Effect 2 ؛ اگر نگران بودید که بازی‌های زامبی‌محور، روی موبایل‌ها و دستگاه‌های اندروید دیگر جذابیت قبل خود را ندارند، نگرانی‌هایتان را کنار بگذارید (البته خیلی هم امیدوار نباشید! با یک شاهکار روبرو نخواهید شد!) که Dead Effect با شماره ی دوم خود آمده که ترس و هیجان و از همه‌ چیز مهم‌تر، زامبی‌ها را دوباره به صفحه‌های اسمارتفون‌ها و تبلت‌های شما بیاورد.
    deadeffect2

    اول، خبرهای خوب!

    همانطور که گفته شد، مطمئن باشید با یک بازی زامبی‌محور سرگرم‌کننده، با گیم‌پلی خوب روبرو هستید. محیط‌ها و مراحل بازی عالی طراحی شده‌اند و به اندازه‌ی کافی بزرگ هستند تا شما از جستجو و کشتن زامبی‌ها در آنها راضی شوید! تعداد زیادی اسلحه نیز در دسترس شماست که قابلیت ارتقا نیز دارند و می توانید برای بدست آوردن اسلحه‌های بهتر هم کمی پول خرج کنید!

    مکانیک‌ها و کنترل بازی نیز عالی کار شده؛ فقط گاهی اوقات دستوراتی که بوسیله ی دکمه‌ها صادر میکنید (!) کاملا روان انجام نمی‌شوند که چیز خیلی مهمی نیست و به ندرت اتفاق می افتد. در بازی گزینه‌ی شلیک اتوماتیک یا Auto-Fire گنجانده شده که اگر این گزینه را فعال کنید، فقط باید روی هدف‌گیری تمرکز کنید؛ یعنی شما فقط جهت را مشخص میکنید و خود‌به‌خود به آن شلیک می شود. بعد از مدتی و با کمی تمرین، می توانید براحتی زامبی‌ها را Headshot کنید.

    شما علاوه بر ارتقای اسلحه‌هایتان، می‌توانید ابرسربازتان را نیز ارتقا دهید. سرعت دفاع، سلامتی، سرعت دوباره شارژ شدن انرژی و… جزو گزینه‌هایی هستند که می توانید ارتقا دهید.

    با تمام این اوصاف و گیم‌پلی خوب و روان و قابلیت نگه‌ داشتن زمان، بازهم مشکلی وجود دارد که هر بازیبازی نمی تواند با آن کنار بیاید و آن هم ثبت نام اجباری است. شما باید اکانت فیس‌بوک، گوگل‌پلاس یا ایمیل خود را در بازی وارد کرده و ثبت نام کنید؛ وگرنه فقط می توانید مرحله‌ی اول را بازی کنید…!

    حالا، خبرهای بد!

    DF2 کمی بعد از پایان بازی اول شروع می شود؛ جایی که تعدادی سرباز فوق مسلح می خواهند آزمایشگاه دکتر وگنر و هر چیزی که در آزمایشگاه است را پاکسازی کنند. و خوشبختانه یا متاسفانه، ابرسرباز فوق پیشرفته و مسلح شما نیز در آزمایشگاه است و این یعنی که همه برای کشتن شما آماده‌اند!

    متاسفانه داستان بازی اصلا خوب نوشته نشده و دیالوگ‌هایی که به گوش شما می رسد نیز اصلا خوب کار نشده‌اند. در بازی، القاب و جملاتی که در قالب فان و تنوع پیاده‌سازی شده‌اند، نه تنها شما را وادار به خندیدن نمیکنند، بلکه لحظه‌ای درنگ میکنید و از خود می پرسید :”واقعا دلیل بکار بردن چنین القاب و جملاتی چیست؟!”… .

    مانند نسخه‌ی قبل، این نسخه هم در فضا دنبال می شود و شما با دانشمندهای زامبی شده‌ی سرگردان سروکار دارید!

    deadeffect204

    در نهایت

    DF2 نه یک شاهکار است و نه یک افتضاح. یک بازی زامبی‌محور خوب با گیم‌پلی روان و سرگرم‌کننده و گرافیک عالی برای بازی‌های اندرویدی؛ به همراه داستان بی‌معنی و دیالوگ‌های احمقانه!

    اگر با ثبت‌ نام اجباری و داستان بد بازی مشکلی ندارید و می توانید آنها را نادیده بگیرید، این بازی را نصب کنید و از زامبی‌کشی لذت ببرید. در ضمن این بازی رایگان است و با دانلود و نصب آن، ضرری نمی کنید.

    نکات مثبت: گرافیک عالی، گیم‌پلی عالی، قابلیت نگه داشتن زمان.

    نکات منفی: داستان بی‌معنی و دیالوگ‌های احمقانه، ثبت‌نام اینترنتی اجباری.

    نمره: ۷ از ۱۰

    (۱۳)(۳)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.