• ماینکرفت به سبک داستانی | نقد و بررسی بازی Minecraft: Story Mode

    Minecraft-Story-Mode-31-840x525

    ماینکرفت به سبک داستانی | نقد و بررسی بازی Minecraft: Story Mode ؛ اگر Telltale Games را نمیشناختید، اکنون بشناسید؛ زیرا بازی های سریالی و داستانی Tt Games از مردگان متحرک تا به الان به محبوبیت و شهرت زیادی دست یافته اند و هم اکنون با ماین کرفت داستانی روبرو هستیم.

    ماین کرفتی که ما میشناسیم و ساعتها با آن سرگرم شده ایم، متاسفانه داستان خیلی پر محتوایی ندارد؛ اما این مشکلی برای این بازی جدید نیست. نسخه ی پیشرفته‌تر و کامل تر داستانی ماین کرفت را Tt Games با مشارکت مجانگ (منتشر کننده ی اصلی بازی) اخیرا وارد گوگل پلی کرده است. به عبارت دیگر سری جدید داستانی منتشر شده چیزی است که بعضی‌ها میگفتند در سری بازی های ماین کرفت مورد نیاز بوده است. ماین کرفت سبک داستانی یا همان Minecraft: Story Mode هم برای کسانی که با این بازی آشنایی دارند و هم برای کسانی که با آن هیچ آشنایی ندارند، جالب و جذاب است.

    Minecraft-Story-Mode-61-840x525

    سبک داستانی این بازی به پنج قسمت مختلف تقسیم میشود. دو قسمت اول در گوگل پلی برای خرید در دسترس هستند. الان میخواهیم قسمت اول را با هم مرور کنیم که به Order of Stone ملقب است. اگر هیچ فکری در مورد این بازی ندارید، به راحتی میتوانید فقط نظرتان را در مورد آن در پایان مطلب بیان کنید. به هر حال الان موقع آن است که در مورد سبک بازی اولین قسمت مطلع شوید.

    مانند بقیه بازی های این توسعه دهنده، طرح داستان در اینجا مورد انتقاد قرار گرفته است. شما به عنوان یک قهرمان به نام جس بازی میکنید که به کمک دوستان عجیب و غریبش باید دنیا را از نابودی و مرگ نجات بدهید. شما این کار را با رفتن به یک سفر انجام میدهید تا در آن سفر، Order of Stone افسانه ای (گروهی که قبلا آخرین اژدهای ترسناک را وحشیانه نابود کردند) را متحد کنید. سفری که شما را به دنیای دیگر میکشاند، به سمت پایین و به سمت مرگ… .

    وارد کردن حالت داستانی به این سری بازی مشهور و محبوب، طرفداران بسیاری دارد و حرکت بسیار جالبی است، در اصل چیزی است که بازیبازها خیلی وقت است که منتظرش بودند. بازی آرام و تا حدی بچه گانه شروع میشود، و قطعا کمی صبر لازم دارد تا ۱۰-۱۵ دقیقه ی اول آن بگذرد. در این قسمت شما با شخصیت های اصلی بازی، جایی که زندگی میکنند و اتفاقاتی که قرار است بیفتد، آشنا میشوید. الان متوجه میشوم، دنیای ماین کرفت معمولا طرح داستان مشخصی ندارد؛ بنابراین زمان و وقت بیشتری لازم است تا نقشه ها و طرح ها و شخصیت های داستان را به شما معرفی کند. فقط لازم است که صبور باشید و کم کم جالب میشود.

    Minecraft-Story-Mode-51-840x525

    اگر شما با سایر بازی های داستانی مانند گرگی میان ما، بازی تاج و تخت، مردگان متحرک، یا داستان هایی در سرزمین مرزی آشنایی داشته باشید، قرار است که از طرح داستان این بازی به شدت شگفت زده شوید. شما در واقع در این عنوان خشونت یا قتلی را مشاهده نمیکنید. در اصل یک بازی دوستانه و خانوادگی بدون محتوای مشکوک و خشن می باشد. در اکثریت زمان بازی لازم است که شما روی تصمیم گیری در مورد آن که چه کسی در گروه دوستانه از شما پشتیبانی کند، چه کسی را نزدیک به خود نگه دارید و این که چه کسی زامبی ها را از پا در بیاورد تمرکز کنید.

    این حقیقت که سبک بازی کمبودهایی که در سایر بازی هایTt برطرف شده است را دارد. باید به عنوان یک جنبه ی نا امیدکننده از بازی در نظر گرفته شود.

    Minecraft-Story-Mode-21-840x525

    برای نخستین بار در بازی های Tt شما میتوانید جنس شخصیت اصلی را انتخاب کنید. جس (که توسط پتون اسوالت و کاترین تیبر صدا زده میشود) هم میتواند یک دختر باشد و هم یک پسر و شما حتی میتوانید بین سه اقلیت مختلف در هر جنس نیز یکی را انتخاب کنید. همچنین شخصیت های دیگری در بازی وجود دارند که شما وقت قابل توجهی را با آنها میگذرانید مانند اکسل، الیویا و پترا. حتی در آن یک خوک فوق العاده با مزه وجود دارد که اسمش روبن است.

    در این بازی نه فقط پتون اسوالت شخصیت اصلی را صدا میزند، بلکه صداهای زیاد دیگری نیز شنیده میشود. شخصیتهای دیگر این داستان به وسیله ی برایان بوسن، اشلی جانسون، اسکات پرتر، مارتا پلیمپتون، کری فلدمن، پائول روبنز و بسیاری اشخاص دیگر ادا میشوند. این خیلی جالب است که به شخصی معرفی شوید و از این که چه کسی دارد شما را معرفی میکند، مطلع شوید.

    اگر تا به حال بازی های Tt را بازی کرده اید، دقیقا میدانید چه انتظاری از آن دارید. ماین کرفت یک برنامه از پیش تعیین شده میباشد که به واکنش سریع و به موقع شما نیاز دارد. در این بازی چهار جنبه وجود دارد، انتخاب های داستانی، معماهای کوچک، اتفاقات سریع و فشرده که در آن از ضربه های کوچک و بزرگ استفاده می شود، درست مثل اکتشافات دیگر… .

    در بازی شما با جریان هایی روبرو می شوید و هر چند یک بار، باید تصمیم های سریعی بگیرید قبل از این که وقت تمام شود؛ که این تصمیم گیری ها باعث تغییر در ادامه ی بازی میشود و بر اساس آن هر شخصت میداند باید چه چیزی را به یاد بیاورد. این مدل بازی در بازی های Tt مشابه می باشد.

    Minecraft-Story-Mode-8-840x525

    همچنین شما باید هر چند وقت یک بار پازل ها و معماهای کوچکی را حل و فصل کنید. در طول بازی شما وسایل و لوازم متنوعی را دیده و انتخاب می کنید که بعدا این وسایل مورد نیاز می باشند. برای مثال در یک قسمت از بازی شما مقداری چوب و سنگ و نخ و ریسمان برمیدارید که این ها بعدا در ساختن تیر و کمان برای شما لازم می شوند؛ و بوسیله ی آن شما میتوانید یکی از موانع را از سر راه بردارید. Tt همچنین تعدادی عناصر را در بازی قرار داده است که در ساختار جهان باز ماین کرفت پر فایده است. در انتخاب قسمت های بازی شما در جاهای مختلفی باید قدم بگذارید، به شما این اجازه داده میشود که وسایل و اشیا را بردارید، دنبال چیزهای گم شده بگردید و خیلی موارد دیگر… .

    برای بیرون آمدن بازی از حالت یکنواخت اشاره و ضربه زدن، حرکات پی در پی لذت بخش و هیجان انگیزی به کمک شما می آیند که به پاسخ سریع از جانب شما نیازمند است. برای مثال شما باید ضربه های محکمی بزنید تا از آسیب زدن هیولاها به خود جلوگیری کنید یا پشت سر هم و آرام ضربه بزنید تا از مورد حمله قرار گرفتن توسط زامبی ها جلوگیری کنید.

    Minecraft-Story-Mode-13-840x525

    اندیشه‌های پایانی

    با یک طرح داستان معتبر، هنرنمایی فوق العاده و بازی منحصر بفرد؛ ماین کرفت یکی از بهترین بازی هایی است که سری بازی های Tt تا به حال توزیع کرده. شما حتی نیاز ندارید که با ماین کرفت آشنا باشید تا از آن لذت ببرید. مطمعنا این به شما کمک میکند تا داستان و جریان کلی ماین کرفت را بشناسید؛ اما به طور حتم هر کسی که این بازی را انجام میدهد، به یک نحوی از آن لذت می برد.

    مانند بیشتر بازی های Tt این بازی نیز در کل پنج قسمت را شامل می شود و قیمت هر قسمت ۴٫۹۹ دلار است. اگر شما میدانید که قرار است سرانجام همه ی قسمت ها را با هم بخرید، شما میتوانید قسمت ۲-۵ را با ۱۴٫۹۹ دلار در پیشنهاد ویژه خریداری کنید. ممکن است که این قیمت برای یک بازی هزینه ای گزاف باشد اما باید بگم که واقعا ارزش خریده شدن را دارد. به علاوه هزینه ای برای خرید خود بازی نمی دهید که این خودش یک امتیاز است.

    (۲۲)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.