• تحلیل گران از ترک بازار موبایل توسط سامسونگ در ۵ سال آینده می گویند

    Samsung-reportedly-working-on-a-new-smartphone-series-called-the-Samsung-Galaxy-O

    درحال حاضر شاید بتوانیم سامسونگ را بزرگترین شرکت تولید کننده اسمارتفون در جهان بنامیم ولی به نقل از یک تحلیل گر، این کمپانی بزرگ تا ۵ سال دیگر ازین بازار خارج خواهد شد.

    این پیش بینی توسط آقای بن باجارین ،تحلیل گر مطرح انجام شده است که می گوید شرکت ها به زودی به بحران نوآوری برخورد خواهند کرد. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که شرکت هایی که نوآوری را فقط در دستگاه هایشان استفاده می کنند و سازنده آن نوآوری نیستند با قیمت بسیار پایین تری از شرکت های خلاقی مانند سامسونگ دستگاه هایی با مشخصات دستگاه های سامسونگ ارائه می کنند و شرکت های بزرگ را با بحران نوآوری رو به رو خواهند کرد.

    همچنین آقای باجارین می گوید ” وقتی شما مشخصاتی مانند رقیبتان را در گوشی خود استفاده می کنید، دستگاه شما نیز از لحاظ ارزشی در سطح گوشی آن شرکت است و باید با آن گوشی هم قیمت باشد و اگر به این شکل اتفاق نیوفتد دستگاه بازنده، دستگاه شما خواهد بود”. همچنین این تحلیل گر می گوید که به زودی دستگاه هایی که قیمت پایین تر دارند و یا به اصطلاح ” به اندازه کافی خوب هستند” بازار را بدست گرفته و جای دستگاه هایی را که با خلاقیتشان جایگاهشان را بدست آورده اند را می گیرند.

    در ادامه صحبت های باجارین، می توان به این موضوع اشاره کرد که هم اکنون نیز شرکت هایی که دستگاه هایی با قیمت پایین تر را در حال عرضه کردن به بازار هستند، بازار را بدست گرفته اند. با این اوصاف سامسونگ باید به فکر راه حلی برای گذر کردن ازین مسئله باشد ولی ظاهرا هیچ راه حلی وجود ندارد بجز یک راه که سامسونگ خیلی وقت است آن را آغاز کرده است. سامسونگ از زمانی که دید تفکر ” به اندازه کافی خوب است” در ذهن خریداران دستگاه های اندرویدی افتاده است به فکر فرار ازین مسئله بوده است و راه فرار خود را نیز سیستم عامل TIZEN OS قرار داده است.

    اگر برای شما سوال است که چرا اپل به این مشکل بر نمی خورد باید بگوییم که اپل نیز ممکن است به همین مشکل بر بخورد ولی چیزی که واضح است این است که اپل فعلا این مشکل را تجربه نمی کند. چیزی که اپل را در برابر این مشکل مقاوم ساخته است، سیستم عامل انحصاری این شرکت است که این اجازه را به شرکت های دیگر نمی دهد که با قیمت پایین تر دستگاه هایی با سیستم عامل iOS را روانه بازار کنند. تحلیل گران می گویند که اگر اپل اجازه استفاده سیستم عامل iOS را به دیگر شرکت ها بدهد این قضیه باعث درگیر شدن با مشکل نوآوری را برای نیز به وجود می آورد و به اپل اجازه نمی دهد دستگاه هایش را با همین قیمت کنونی و نسبتا بالا به فروش برساند.

    (۱)(۰)

مطالب مرتبط

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.