• خبرگزاری چینی تنا سامسونگ گلکسی گرند اُن را معرفی کرد

    Samsung-Galaxy-Ace-S5830i_4

    چندی پیش اخباری راجع به سامسونگ گلکسی گرند اُن در فضای مجاری منتشر گردید. اما نتوانست سر و صداری بسیاری به پا کند. اما امروز بزرگترین خبرگزاری چینی حوضه اسمارت فون و تکنولوژی های هوشمند این اسمارت فون را معرفی کرد. با بخش خبری اندرویدکده همراه باشید.

    سامسونگ گلکسی گرند اُن، با شماره مدل اس ام – جی ۵۵۰۰ را تنا (TENNA) تایید کرد. در کنار تایید عرضه این دستگاه، مشخصات آن نیز توسط پایگاه خبری چینی منتشر گردید که با هم آن ها را مرور خواهیم کرد.

    سامسونگ گلکسی گرند اُن دارای صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ خواهد بود. همچنین چیپ آن نیز مشخص نگردیده است. همچنین پردازنده آن نیز چهار هسته ای خواهد بود. البته شایعاتی مبنی بر استفاده سامسونگ از تراشه اکیسناس ۳۴۷۵ گوش رسیده بود که نمی توان آن را قطعی داسنت. همچنین عدم استفاده از اکسیناس ۳۴۷۵ در این اسمارت فون چندان دور از انتظار نیست. گفتنی است که شایعاتی مربوط به استفاده از پردازنده چهار هسته ای با قدرت پردازش ۱٫۳ گیگاهرتزی نیز شنیده شده است. سامسونگ گلکسی گرند اُن دارای رم ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی می باشد. همین موضوع این گوشی را در بین دستگاه های سطح پایین قرار می دهد. همچنین سامسونگ گلکسی گرند اُن از کارت حافظه میکرو اس دی (حداکثر تا ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی) پشتیبانی خواهد کرد. البته این موضوع چندان غیر عادی نیست.

    همچنین رم ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی و پردازنده ۱٫۲ (یا ۱٫۳) گیگاهرتزی چهار هسته ای سامسونگ گلکسی گرند اُن را در میان اسمارت فون های ضعیف رو به پایین قرار می دهد. با این وجود، نمی توان قیمت بالایی را برای این گوشی در نظر گرفت. البته هنوز هیچ قیمت رسمی برای محصول جدید سامسونگ اعلام نگردیده است. اما زائوبا (خرده فروشی و مرکز واردات و صادرات هندی) این گوشی را با قیمت ۱۰۴ دلار آمریکا لیست کرده است. گفتنی است که زائوبا این گوشی را به صورت انحصاری عرضه نخواهد کرد. همین موضوع می توانند قیمت ۱۰۴ دلار آمریکا را قیمت این دستگاه در سایر بازارها دانست. این موضوع باعث می شود تا سامسونگ گلکسی گرند اُن را یک گوشی مقرون به صرفه بدانیم.

    سایر مشخصات سامسونگ گلکسی گرند اُن را مرور می کنیم؛ این گوشی هوشمند سطح پایین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت. دوربین جلوی آن نیز ۵ مگاپیکسلی می باشد که مخصوص ضبط تصاویر سلفی و چت تصویری اعلام شده است. گفتنی است که سامسونگ گلکسی گرند اُن از TD-LTE ،LTE FDD ،GPRS و EDGE بی بهره نخواهد بود و آن ها را تحت پوشش خود دارد. سیستم عامل این دستگاه نیز اندروید ۵٫۱ لالی پاپ اعلام گردیده است. گفتنی است که عمر باتری این دستگاه ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت اعلام گردیده است که با توجه به اعتبار و سابقه تنا، نمی توان آن را به صراحت رد کرد و رسمی بودن آن بسیار محتمل است.

    با توجه به اینکه سامسونگ گلکسی گرند اُن را خبرگزاری مطرح و معتبر تنا تایید کرده است؛ معرفی رسمی آن توسط سامسونگ در روزهای آینده بسیار محتمل می باشد. ضمن اینکه پیش از این نیز شایعاتی مربوط به سامسونگ گلکسی او ۵ و معرفی و عرضه آن به همراه سامسونگ گلکسی او ۷ (شماره مدل اس ام – جی ۶۰۰) منتشر گردیده بود. همچنین احتمال دارد تا سامسونگ گلکسی او۷ همان سامسونگ گلکسی مگا اُن دانست که مشخصات یکسان آن ها نیز این موضوع را تایید می کند. می توان برای تایید این مسئله، صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p را مثال زد. با این وجود احتمال دارد تا سامسونگ گلکسی گرند اُن و سامسونگ گلکسی مگا اُن همان سامسونگ گلکسی او ۵ و سامسونگ گلکسی او ۷ باشند نیز وجود دارد.

    نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ گلکسی گرند اُن همان سامسونگ گلکسی او ۵ می باشد؟ دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

    (۰)(۰)

مطالب مرتبط

  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.