• ۵ راه افزایش سرعت گوشی

    android-perf-tips-primary-100600395-primary.idge

    قدرت زیادی در گوشی شما که هر روزه ان را با خود حمل میکنید وجود دارد. پردازنده هشت هسته ای، چندین گیگابایت رم، و هزاران امپر ساعت که ظرفیت باتری است. اما گاهی تنظیمات گوشی عوض میشوند و برخی از برنامه ها قدرت cpu را چندین برابر افزایش میدهند در حالی که چندان لازم نیست ! این برنامه ها و تنظیمات می توانند تلفن همراهتان را به یک تلفن تنبل تبدیل کنند و باتری گوشیتان خیلی زود تمام شود، این یک مشکل برای گوشیست اما نگران نباشید، ما این مشکل را در چند مرحله ساده رفع میکنیم.

    android-perf-tips-update-100600396-large

    اخرین بروز رسانی گوشیتان را نصب کنید.
    کدام بروز رسانی ها ؟ همه بروز رسانی ها.
    ممکن است برخی از نرم افزار ها یا دیگر بروز رسانی ها نتایج بدی بر روی گوشیتان داشته باشد و سبب کاهش سریع باتری شوند زیرا همه برنامه ها کم و بیش bug دارند.
    اگر جدیدترین نسخه نرم افزار یا برنامه را دریافت کنید ممکن است این مشکل سریعا رفع شود.

    همچنین میتوانید برای به روز رسانی سیستم تلفن همراه، تنظیمات را بررسی کنید. اگر گوشی شمااپدیتی از طرف شزکت سازنده دریافت کند حتما به شما اعلانی در مورد بروز رسانی گوشیتان خواهد داد که انرا دریافت و نصب کنید تا اگر گوشی شما bug داشته باشد ،رفع شود. پس اگر اگر بروز رسانی برای دستگاه شما وجود دارد، حتماً آن را نصب کنید.
    android-perf-tips-uninstall-100600394-large
    برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.
    اگر شما گوشیتان را حدود ۵ ماه استفاده کرده باشید، شما احتمالا مجموعه ای از برنامه ها را به طور اغلب استفاده میکنید، شاید شما فکر کنید فقط در بعضی از مواقع از انها استفاده میکنید ولی این طور نیست، پس اگر برنامه ای داشته باشید که از ان استفاده زیادی نمیکنید و کم تر اط ان استفاده میکنید پیشنهاد میدهیم که انرا حذف کنید.

    اندروید اجازه می دهد تا برنامه ها برای اولین بار راه اندازی شوند و در پس زمینه باقی بمانند و خود را بروز رسانی کنند که این موضوع مشکل نیست اما برخی از یرنامه ها (همانطور که در بالا ذکر شد) میتوانند bug داشته باشند و در پس زمینه بمانند و باتری را کاهش دهند. برای انکه این گونه برنامه بسته شوند لازم است تا یک بار گوشی خود را restart کنید. تنها حذف برنامه های غیر ضروری مشکل را حل نمیکند. اگر حافظه دستگاهتان نیز تقریبا پر است با خالی کردن حافظه نیز میتوانید مشکل را حل کنید.

    برای نرم افزار های ناخواسته سیستم که نمیتوانید انهارا uninstall کنید آنها را از تنظیمات اصلی برنامه غیر فعال کنید. تا از cpu استفاده نکنند و باتری را کاهش ندهند.

    اکثر کمپانی های سازنده دستگاه های اندرویدی صفحه اصلی، صفحه ای مربوط به خود کمپانی که اعم از ویجت و برخی برنامه ها وجود دارد ایجاد میکنند. اما میتوان انهارا با صفحه نمایش دلخواه خود جایگزین کنید.

    اگر احساس میکنید که کمی تاخیر در تلفن همراهتان است به برنامه و ویجت هایی که در صفحه اصلی گوشی وجود دارند بپردازید.
    در این حالت ممکن است فقط یک یا دو ویدجت باعث کندی دستگاه شود، پس به دنبال بستن و حذف کردن برنامه ها و ویجت هایی باشید که حرکت و یا سرعت دستگاه را کند میکند. تصاویر پس زمینه زنده نیز می تواند دستگاه را به عملکرد ضعیف دچار بکند , ولی انرا میتوان با یک تصویر معمولی جایگزین کرد.
    4
    power saving mode
    4 بعد از ظهر و تقریبا باتری گوشیتان تمام شده است ؟ بسته به نوع گوشی شما که شما در دست درید ممکن است یک پاسخ مثبت برای این موضوع یافت. با استفاده از قابلیت power saving mode که امروزه نیز همه گوشی ها از این قابلیت برخورد دارند میتوان مقدار زیاد و قابل توجهی از مصرف باتری را کاهش داد و تا زمان نسبتا زیاد از باتری گوشی استفاده کرد، که مقداری از سرعت گوشی میکاهند.
    برای مثال این قابلیت سرعت پردازنده ها را مقداری کاهش داده و روشنایی و مدت زمان خاموش شدن صفحه را کاهش میدهد تا باتری عمر بیشتری داشته باشد.
    در تنظیمات گوشی شما قسمتی برای POWER SAVING MODE، وجود دارد. هنگامی که باتری گوشی شما کم است حتما انرا روشن کنید تا طول عمر باتری شما زیاد شود و البته اگر باتری برای شما مهم تر از عملکرد است. اکثر تلفن های همراه تنظیماتی مربروط به Power saving mode دارند که به طور خودکار و اتوماتیک زمانی که باتری گوشیتان کم شود روشن میگردد اما توجه داشته باشید که این حالت در همه مواقع روشن نماند.
    android-perf-tips-reset-100600393-large
    با وجود این که گوشی های هوشمند چقدر شگفت انگیز و کاربردی اند ولی هیچ یک از آنها کاملا کامل نیست. شماممکن است در رابطه با دستگاه خود مشکلاتی را ببینید یا حس کنید که زیاد خوشایند نباشد مثل کاهش باتری سریع ، bugدر گوشی ، سرعت غیر قابل قبول پردازنده و سایر موارد که باعث شود شما رضایت کافی را از گوشی هوشمند خود نداشته باشید در این نوع مواقع شما باید یک بار گوشی خود را factory data reset بکنید تا این مشکل حل شود.
    البته قبل از این کتر مطمئن شوید که تمام اطلاعات مهم دستگاه خود را در کامپیوتر و یا در dropbox و یا در google drive ذخیره شده باشد تا در هنگام backup دچار مشکل نشوید.

    (۱)(۰)
  • از مطرح کردن سوالات و مشکلات خود در این بخش خودداری کنید.
  • برای رفع مشکلات در نصب بازی ها ، بحث و تبادل نظر، مشاوره، مباحث تخصصی و هرگونه موارد مشابه به انجمن اندرویدکده مراجعه کنید.
  • مطلبی درمورد مشکلات و توضیحات عمومی لازم برای نصب و اجرای بازی ها نوشته شده است که در اینجا می توانید مطالعه بفرمایید.